Toon posts:

[Win2k] Hoe meer dan 26 Driveletters?*

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier, onder windows (vooral windows 2000) om meer dan 26 driveletters te krijgen.

Ik wil namelijk alle harde schijven op mijn netwerk mounten als een drive op mijn computer. Samen met een paar cdroms, deamon tools en dergelijke kom ik te kort aan ons (klein) alphabet.

Ik weet dat er andere oplossingen zijn, zoals het mounten als een directory, raid gebruiken, ... maar dit wil ik dus NIET.

Is er dus een manier om MEER driveletters te krijgen ? Zoals in Excel misschien ? (A..Z AA AB ... AZ BA ......)

Hivey

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb je topictitel even wat verduidelijkt. "[Win2k] Hoe meer dan 26 Driveletters?" zegt namelijk veel maar dan "[Win2k] Driveletters" :)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:00

Super_ik

haklust!

moeten ze perse als drive worden gemount?
k werk net zo lekker vanan \\server\music hoor, hoeft van mij geen letter bij :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor zover ik weet is 26 toch echt het maximum, daarna zal je via UNC-path moeten gaan werken denk ik.

Virussen? Scan ze hier!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:18
Super_ik schreef op 04 januari 2003 @ 19:12:
moeten ze perse als drive worden gemount?
k werk net zo lekker vanan \\server\music hoor, hoeft van mij geen letter bij :)
precies :) same here! Eerst stelde ik ook alle shares in als drive (maar ik had nooit het probleem van te weinig letters :)), dat sla ik nu lekker over en doe precies was Super_ik hier zegt.

AFAIK kun je niet verder dan de z. misschien als een chinese windows haalt ofzow?

[ Voor 10% gewijzigd door Brent op 04-01-2003 19:18 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik gevonden heb, gaat het inderdaad niet, (ik heb toch niks gevonden die het tegendeel bewees). Spijtig, want het is toch een puur softwarelimitatie. Ik zie nie echt wat voor probleem het zou kunnen vormen van er meer toe te laten (255 zoals in excel bijvoorbeeld)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien kan je hier iets mee: http://www.jsifaq.com/subf/tip2600/rh2600.htm?

Quote-je:
NTFS Junction Points allow you to graft a target folder on another NTFS folder and 'mount' a volume onto an NTFS Junction Point. This effectively eliminates the 26 drive letter limitation.

[ Voor 58% gewijzigd door wildhagen op 04-01-2003 19:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, maar ik wil dus niet de schijf mounten op een lege dir, maar als een drive.
Pagina: 1