yamaha eq 550

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cinnamon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een yamaha eq 550 equalizer, maar ben hierin tot nu toe niet succesvol geweest. Iemand iedeetje?

De equalizer moet aangesloten worden op een ax 396 versterker, gaat dit eigenlijk werken?

• cinnamon
  • Niet online
Dat het gaat werken weet ik inmiddels, maar nu nog achterhalen waar ik de equalizer vandaan haal.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

Wil je per se die EQ hebben? En zo ja, waarom?

• cinnamon
  • Niet online
Jag schreef op 07 januari 2003 @ 00:44:
Wil je per se die EQ hebben? En zo ja, waarom?
Het is waarschijnlijk overbodig om te zeggen dat het hier niet om mezelf gaat maar goed, ja.

En waarom? Er moet een mogelijkheid zijn om de klankkleur van het geluid iets bij te schaven. De versterker schijnt alleen een potmetertje voor hoog en laag te hebben en daarmee is alles net niet naar wens af te stellen. Bovendien moet zijn zwarte geld een keer opgemaakt worden.

De opmerking dat in zo'n geval de speakers niet voldoende zijn, gaat hier niet op. Er staan de tweetal canton speakers (type effe kwijt) en die klinken echt geweldig.

Ik heb via amerikaanse sites al wel begrepen dat de prijs ergens tussen de $300 en $350 moet liggen, wat dan weer zo'n euro of 75 hoger ligt dan de prijs voor de versterker.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

cinnamon schreef op 07 January 2003 @ 07:00:
[...]

Het is waarschijnlijk overbodig om te zeggen dat het hier niet om mezelf gaat maar goed, ja.

En waarom? Er moet een mogelijkheid zijn om de klankkleur van het geluid iets bij te schaven. De versterker schijnt alleen een potmetertje voor hoog en laag te hebben en daarmee is alles net niet naar wens af te stellen. Bovendien moet zijn zwarte geld een keer opgemaakt worden.

De opmerking dat in zo'n geval de speakers niet voldoende zijn, gaat hier niet op. Er staan de tweetal canton speakers (type effe kwijt) en die klinken echt geweldig.

Ik heb via amerikaanse sites al wel begrepen dat de prijs ergens tussen de $300 en $350 moet liggen, wat dan weer zo'n euro of 75 hoger ligt dan de prijs voor de versterker.

Mijn zegen heb je als je er een EQ tussen hangt, maar bedenk wel dat analoge graphische EQ's wel ruis toevoegen, zeker als je meuk koopt. In plaats van Yamaha, zou ik een Dbx kopen, en die valt ook binnen het budget. Bijvoorbeeld deze EQ, kost hier €319,-.