VBR MP3's met de sony cdx-mp70 mp3autoradio

Pagina: 1
Acties:

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
beste mensen,

we hebben zojuist een sony cdx-mp70 gekocht.
nu heb ik een vraag. Het schijnt dat deze geen VBR mp3's ondersteunt maar wel normale mp3's. nu vraag ik me af wat VBR mp3's zijn :/ .

en dan een nog belangrijker vraag...hoe kan ik zien of een mp3 VBR is?? 8)

Verwijderd

VBR = variable bit rate.

't Komt er kortgezegd op neer dat de bit rate aangepast wordt aan de behoefte van de muziek. Hoe dat precies zit, weet ik niet, maareh: www.google.nl

Je herkent het in Winamp door te kijken naar het venstertje met de bit rate. Als die soms verspringt (of: vaak), dan is het VBR.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 19:06 . Reden: 't Stond dus NIET in de FAQ :( ]

• rikgoodhart
  • Niet online
hmm...maar in windows kun je het niet zien aan de eigenschappen van de file ofzow?

eneh..de muziek van bijvoorbeeld kazaa...kan dat ook VBR zijn? en is dit al veel in de omloop?

Verwijderd

't Is bij mijn weten sowieso niet heel veel in de omloop. Enneh, aan de eigenschappen van een file kun je vaak niet eens zien hoeveel kbit het is (iig in W98SE niet), dus of het VBR is lijkt me dan helemaal sterk :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Kan je vrij makkelijk zien.
MP3 kan een vaste bitrate hebben of een variabele (VBR).

Vaste bitrates zijn 96, 112, 128, 160, 192, 224, 256 en 320 kbps. Op Kazaa kan je dat al van tevoren zien.

Alle MP3s die geen van bovenstaande bitrates hebben zijn VBR. Hij laat dan de gemiddelde bitrate van de hele MP3 zien. De bitrate in de MP3 verschilt namelijk continu.

Als je een MP3 met WinAMP afspeelt kan je op Alt+3 drukken voor file info, daar staat ook of het VBR is of niet. Voorbeeld van een VBR MP3:

ize: 2782082 bytes
Header found at: 0 bytes
Length: 225 seconds
MPEG 1.0 layer 3
98kbit (VBR), 8646 frames
44100Hz Joint Stereo
CRCs: No
Copyrighted: Yes
Original: Yes
Emphasis: None

Een MP3 die 'normaal' is ziet er dan zo uit:

Size: 5957016 bytes
Header found at: 0 bytes
Length: 248 seconds
MPEG 1.0 layer 3
192kbit, 9516 frames
44100Hz Stereo
CRCs: No
Copyrighted: Yes
Original: Yes
Emphasis: None

[ Voor 15% gewijzigd door dreeke op 04-01-2003 20:10 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• rikgoodhart
  • Niet online
mag ik jullie allen heel erg bedanken? bij deze..bedankt!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 14:30

Magic666

No one's neighbour!

Maar om op de hamvraag terug te komen:
de MP70 kan idd niet overweg met VBR's! Ik heb hem ook en je hoort telkens een soort van overspringen bij VBR's. CBR's speelt ie moeiteloos af.

Errug mooie speler trouwens!

• rikgoodhart
  • Niet online
jaja zekers.. marehm..ik vraag me af of die VBR's niet afspeelt. hoelang heb je em al? ik heb em sinds een week en het schijnt dat de nieuwere speler in orde zijn gemaakt. dus met een betere firmware zodat deze de VBR's wel kan afspeler. ik ga het zo uitproberen, en hoop maar dat ik 1 van de nieuwere versies heb...maarja zien we dan wel weer he..

ook als je op internet kijkt zie je verschillende plaatjes. bij de ene zie je op de knopjes in plaats van AF en RF : Sub en Rep. en bij de infrarood is het op foto's een zwart rondje en bij mij is het een beetje matallic gemaakt. dus er is zeker sprake van meerdere versies.

wat denken jullie ervan? ben ik nou gek aan het worden ofuuuhh... O-)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb, als ik de verkoper mag geloven zo'n maand of 6 geleden, een van de eerste zo niet DE eerste MP70 gekocht. Dus ik zal wel 1 met een oude firmware hebben.

Waar staan die plaatjes waar jij het over hebt? Ben wel benieuwd naar die verschillen!

Hij speelt wel VBR's af maar niet goed, het lijkt wel of die elke keer bij een bitrate verandering een kleine tik geeft, wat natuurlijk zeer irritant is. Geeft verder niet want ik gebruik toch alleen maar CBR.

• rikgoodhart
  • Niet online
ehm..die moet je even checken bij google en dan bij afbeeldingen ( voor de plaatsjes ). Trouwens, ik heb een paar VBR bestanden afgespeeld en guess what... het speelt perfect af! niets geen tikken, dus ja...de nieuwe versie heb ik ... ooh wat ben ik blij!

heb net even naar plaatjes van jouw speler gekeken maar je hebt dezelfde! althans ziet het zelfde als mij uit. en die van mij speelt wel VBR. hmm vreemd.. ik heb gebrand in nero als een data CD. ..? 8)7

edit...oh nee..waar bij jouw staat: mp3 op het glas zelf naast de draaiknop is bij jouw in het blauw. bij mij is dat in het paars..dus mischien toch een andere versie?
en de mijne staat een teken: XM Radio Ready ( is radio via Sat ) check anders ff bij halfords joh..

[ Voor 52% gewijzigd door rikgoodhart op 10-01-2003 20:56 ]

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik brand ook met Nero (uiteraard als data cd) Wel is het zo dat ie het bij sommige VBR's niet doet en bij een hoop wel......

Maar niet getreurd, ik heb toch alleen CBR. :)

Maar een mooie speler blijft het!
Pagina: 1