ECS garantie slecht bij Gistron?!

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59
Ik heb eind november een ECS K75SA-lan moederbord gekocht bij Gistron. Dit bord wilde niet opstarten. Na installatie, als ik de voeding op het lichtnet aansloot, ging de cooler van de cpu en van de grafische kaart direct draaien(?), en na enkele seconden klapt de spanning eraf. Tot een “post” komt het niet.
Ik heb dit enkele malen herhaald, en ook het bios (zonder spanning erop) via de jumper jp4 gecleared. Alle draden zaten trouwens goed aangesloten. (ik heb al eerder enkele pc’s gebouwd op basis van dit moederbord)
Nou okee, gelukkig werd het bord DOA verklaard en kreeg ik een nieuw exemplaar opgestuurd. Gelukkig bleek deze wel te werken en was verder prima tevreden. Helaas na ongeveer een week wil de computer niet meer opstarten (de lampjes van de power en HD-led brandden ook niet), Oeff...schrikken dus! Kast geopend, en jahoor..hetzelfde als de 1ste keer; de voeding staat gewoon aan (die hoor je n.l. niet, is super lownoise) en de ventilatoren van cpu en videokaart draaien, verder zo dood als een pier! Gistron gebeld; moest het moederbord weer opsturen (weer €7,50). Na een dag of 5 een pakje van Gistron...Ha fijn een nieuw moederbord! Mis! M'n kapotte moederbord terug; geen garantie, want "het bord is aan de onderzijde beschadigd". Ik wist van geen beschadiging, maar na goed kijken zit er idd een lichte kras (lak, niet door de sporen volgens mij) naast 1 van de gaatjes waar je het bord vastschroef vlakbij de compoorten e.d.
Het lijkt mij stug dat dit de oorzaak van het niet functioneren is. De computer draait eerst een week goed en vervolgens kapt ie ermee. Tijdens het uitbouwen zal er door het onderliggende koperen afstandbusje wel een klein krasje getrokken zijn (je moet om te demonteren toch echt eerst ietsje naar achteren trekken, anders komen de poorten er niet uit... )
Vervolgens heb ik Gistron hierover gebeld, en gemaild met een foto erbij van de "schade", maar ze blijven zich verschuilen achter "beschadigd=geen garantie"!
Mag en kan dit nu zomaar, er zit echt geen vette kras, slechts een licht veegje! :(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook een PC met K7S5A van Gistron die de BIOS soms reset. Maar terugsturen heeft volgensmij weinig zin :z Dan zeggen die lui toch wel weer "Wij hebben em getest en hij functioneert prima" :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sja..Gistron. Goedkoop is duurkoop. Doe net als ik en koop bij de computerhandel om de hoek. Heb je problemen, dan worden ze onder het genot van een kopje koffie opgelost.

Is wel iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Even een quote uit de Algemene voorwaarden van Gistron:
Artikel 6 Verzending en aflevering 6.1
De goederen reizen voor risico van de afnemer af vestiging Gistron BV.
Dus zij staan volledig in hun recht om het niet te accepteren, de producten reizen op jouw risico heen en weer.
Daarom heb ik laatst ook niet bij Gistron gekocht maar ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Oja, hier de foto (t'is een megavergroting voor de duidelijkheid), de krassen lijken nu groot, maar bekijk de foto in normaal formaat dan is het een krasje van niks!
Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/image/10195305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Sja, het getuigd iig niet van een denderende soepele service bij Gistron. Maar ze kunnen zich hierachter verschuilen ben ik bang, en zelfs met een kleine kras zou je een mobo compleet kunnen laten ophouden met functioneren, als ie net diep genoeg en op de juiste (lees : verkeerde) plek zit.

Ik ben bang dat ze officiëel in hun recht staan, maar 't is niet echt soepel van ze. Ik denk dat of dit soort gevallen geaccepteerd worden ook afhangen van of je een trouwe klant of niet bent. Als je al meerdere bestellingen bij Gistron hebt gedaan zou ik er echt verbaasd over staan dat ze om zo'n krasje wat niet de oorzaak is (en naar alle waarschijlijkheid ook niet zou kunnen zijn) je geen nieuwe geven.

Waar Gistron zelf mee zit is of ECS het bordje terugneemt. Zei hebben info van ECS gekregen en die zeggen misschien wel dat iedere fysieke beschadeging verval van garantie betekend. Dan gaat Gistron heus geen nieuwe voor jou sponsoren.
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 18:26:
sja..Gistron. Goedkoop is duurkoop. Doe net als ik en koop bij de computerhandel om de hoek. Heb je problemen, dan worden ze onder het genot van een kopje koffie opgelost.

Is wel iets duurder.
De computerwinkel hier op de hoek is ook niet echt alles en die kunnen ook dit soort dingen weigeren :z

Geef eens een pic van die kras?

Thx voor de 404, hier staat de pic blijkbaar :

http://www.pbase.com/image/10195305

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ECSK7S5A.jpg
Klik voor fullsize

[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 04-01-2003 18:35 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2023
Uit de RMA-voorwaarden van Gistron:

7. Transportkosten
Kosten voor transport en verzekering van (garantie)-artikelen door u opgestuurd aan Gistron BV zijn voor uw rekening. Onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden om organisatorische redenen geweigerd. De retourkosten van garantiezendingen naar de afnemer neemt Gistron BV voor haar rekening.

Uit algemene voorwaarden:

10.4 De afnemer kan geen beroep doen op de garantiebepalingen:
A: indien de afnemer de zaken heeft verwaarloosd.
B: indien de artikelen of componenten niet meer zijn voorzien van het Gistron BV garantiezegel en/of serienummer.
C: indien de afnemer wijzigingen aan de artikelen heeft aangebracht c.q. heeft laten aanbrengen door derden. Waaronder ook vallen reparaties die niet door of namens Gistron BV zijn verricht.
D: bij onoordeelkundig of onzorgvuldig gebruik, verkeerde aansluitingen, verkeerde netspanning, blikseminslag, beschadiging door inwerking van vocht of andere van buiten komende oorzaken of onheilen.
E: indien het apparaat niet volgens de gebruikelijke dan wel in de gebruiksaanwijzing omschreven wijze is onderhouden.
...
10.5 Door reparatie en/of vervanging van een artikel gaat de garantietermijn niet opnieuw lopen. Op uitgevoerde reparaties wordt drie (3) maanden garantie gegeven.

Kan dus niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Weet je toevallig of het er al opzat toen hij de eerste keer terug ging naar je? Anders heb je een probleem. Het is inderdaad beschadigd en het kan wel problemen veroorzaken ja, de lijntjes zijn beschadigd en het zou kunnen dat deze nu geen goede doorstroom of onderling kortsluiting veroorzaken, en dan heet het user abuse en vervalt helaas je garantie :/

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

singelsma schreef op 04 januari 2003 @ 18:36:
Uit de RMA-voorwaarden van Gistron:

7. Transportkosten
Kosten voor transport en verzekering van (garantie)-artikelen door u opgestuurd aan Gistron BV zijn voor uw rekening. Onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden om organisatorische redenen geweigerd. De retourkosten van garantiezendingen naar de afnemer neemt Gistron BV voor haar rekening.

Uit algemene voorwaarden:

10.4 De afnemer kan geen beroep doen op de garantiebepalingen:
A: indien de afnemer de zaken heeft verwaarloosd.
B: indien de artikelen of componenten niet meer zijn voorzien van het Gistron BV garantiezegel en/of serienummer.
C: indien de afnemer wijzigingen aan de artikelen heeft aangebracht c.q. heeft laten aanbrengen door derden. Waaronder ook vallen reparaties die niet door of namens Gistron BV zijn verricht.
D: bij onoordeelkundig of onzorgvuldig gebruik, verkeerde aansluitingen, verkeerde netspanning, blikseminslag, beschadiging door inwerking van vocht of andere van buiten komende oorzaken of onheilen.
E: indien het apparaat niet volgens de gebruikelijke dan wel in de gebruiksaanwijzing omschreven wijze is onderhouden.
...
10.5 Door reparatie en/of vervanging van een artikel gaat de garantietermijn niet opnieuw lopen. Op uitgevoerde reparaties wordt drie (3) maanden garantie gegeven.

Kan dus niets doen.
Je kan geen beroep doen op garantie bij beschadiging ookal heb je 3 maanden garantie op de reparatie.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Werkt het linken van foto's niet meer? Bedankt W3ird_N3rd dat je de link toch zichtbaar hebt gemaakt! Ik heb toch al redelijk wat spullen bij Gistron weg. En dit is de 1ste (nouja in dit geval eigenlijk de 2de) keer dat ik een beroep op garantie doe! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:56
Bij user abuse vervalt altijd de garantie. Dit ligt niet specifiek aan gistron, elke computerzaak zal dit niet accepteren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
FastBunny schreef op 04 January 2003 @ 18:36:
Weet je toevallig of het er al opzat toen hij de eerste keer terug ging naar je? Anders heb je een probleem. Het is inderdaad beschadigd en het kan wel problemen veroorzaken ja, de lijntjes zijn beschadigd en het zou kunnen dat deze nu geen goede doorstroom of onderling kortsluiting veroorzaken, en dan heet het user abuse en vervalt helaas je garantie :/
Nee, ik heb het nooit gezien, en ga altijd rustig en netjes met deze dingen om. Maar zoiets kan natuurlijk altijd gebeuren! Als het mijn schuld is, is het mijn schuld, makkelijk zat, maar de fout die optreed is precies hetzelfde als bij het eerder omgeruilde bord (en dat is een andere; ik noteer altijd op het serienummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
dominator schreef op 04 januari 2003 @ 18:41:
Bij user abuse vervalt altijd de garantie. Dit ligt niet specifiek aan gistron, elke computerzaak zal dit niet accepteren.....
Okee, maar ik vraag me echt af of de klacht veroorzaakt kan worden door zo'n lichte kras (is supervergroting hè, lijkt zo heel wat, maar is echt heel licht krasje)
Daar twijfel ik nu aan! Voor mijn gevoel heeft Gistron er zich zo gewoon heel gemakkelijk van af gemaakt, de klacht is volgens mij echt niet onderzocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Vulcan750 schreef op 04 January 2003 @ 18:45:
[...]

Nee, ik heb het nooit gezien, en ga altijd rustig en netjes met deze dingen om. Maar zoiets kan natuurlijk altijd gebeuren! Als het mijn schuld is, is het mijn schuld, makkelijk zat, maar de fout die optreed is precies hetzelfde als bij het eerder omgeruilde bord (en dat is een andere; ik noteer altijd op het serienummer)
Je kan proberen er eens over te bellen dat het wel hetzelfde probleem is als eerst nog steeds niet is opgelost. De beschadiging moet je gewoon proberen te omzeilen door er over door te blijven gaan dat het precies hetzelfde probleem is als eerst en dat de vorige die beschadiging niet had. Je kan proberen om hun de schuld te geven door te zeggen dat hij het al had toen hij aankwam. Beetje liegen mag wel af en toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus ook probleemmet ecs (bij digiworld besteld) hij kan nlm niet met sdram simmetjes overweg :( is dus algemene fout en op forum heb ik al gelezen dat sommigen er een andee voor hebben gekregen. maja heb ze al 6 meeltjes gestuurd maar ze mailen maar niet terug :( . ik ga maandag maar es ff bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
FastBunny schreef op 04 January 2003 @ 18:51:
[...]

Je kan proberen er eens over te bellen dat het wel hetzelfde probleem is als eerst nog steeds niet is opgelost. De beschadiging moet je gewoon proberen te omzeilen door er over door te blijven gaan dat het precies hetzelfde probleem is als eerst en dat de vorige die beschadiging niet had. Je kan proberen om hun de schuld te geven door te zeggen dat hij het al had toen hij aankwam. Beetje liegen mag wel af en toe ;)
Ik ga er zeker nog over bellen! Liegen vind ik niet nodig, ik ben eerlijk geweest en heb niets echt vernield. Volgens mij zijn de sporen niet echt beschadigd, alleen iets lakbeschadigd aan de oppervlakte, de sporen zijn volgens mij niet met elkaar doorverbonden (waarom draait ie anders een week prima?); als zij onder hun garantie uit willen komen, dan moeten ze dat vooral maar doen, ik koop er dan iig nooit meer iets en jullie zijn ook gewaarschuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ik heb ook wel eens een bordje teruggekregen van een klant (nee, werk niet bij gistron) die het niet meer zou doen. Zat ook een miniscuul krasje op wat volgens de klant de oorzaak zou zijn. (klant kwam hier zelf eerlijk mee) Ik bouw het bord in een pc en in mijn ogen werkte het bord prima. Klant een nieuwe meegegeven en iedereen was blij..... :)

Maar als het bordje echt niet had gewerkt zal de klant helaas een probleem hebben gehad. Krassen komen niet vanzelf op bordjes......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1 schreef op 04 January 2003 @ 18:26:
Ik heb ook een PC met K7S5A van Gistron die de BIOS soms reset. Maar terugsturen heeft volgensmij weinig zin :z Dan zeggen die lui toch wel weer "Wij hebben em getest en hij functioneert prima" :O
Heb hetzelfde euvel gehad. Opgestuurd en kostenloos (binnen garantie) gerepareerd. Werkt sindsdien zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
dominator schreef op 04 January 2003 @ 19:32:
Ik heb ook wel eens een bordje teruggekregen van een klant (nee, werk niet bij gistron) die het niet meer zou doen. Zat ook een miniscuul krasje op wat volgens de klant de oorzaak zou zijn. (klant kwam hier zelf eerlijk mee) Ik bouw het bord in een pc en in mijn ogen werkte het bord prima. Klant een nieuwe meegegeven en iedereen was blij..... :)

Maar als het bordje echt niet had gewerkt zal de klant helaas een probleem hebben gehad. Krassen komen niet vanzelf op bordjes......
Heb je opzich wel gelijk in, maar de vraag is hier toch ook wel een beetje "wie was er eerder de kip of het ei"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Gistron heeft bij mij 3 ECS borden teruggenomen.. hierna hebbik een MSI gekocht, die het nog steeds doet. ECS zuigt wat mij betreft. Het komt vaak door een brakke voeding ontdekte ik later.. ook een goede voeding kan voor ECS brak zijn.. magoed, Gistron had het er toen al over stapels defecte ECS borden te hebben elke week, dus ze waren ook niet zo blij met het product. Omruilen ging wel, maar duurde lang.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot nu toe meest betrouwebare en beste zaak die ik ken, haal er altijd mijn spulletjes en geen problemen met mijn twee ECS K7S5Ajes, oja heb 1x zelfde probleem gehad, maar dat kwam omdat de CPU niet goed was, die fuckte toen mijn mobo, ik heb toen nieuwe cpu + mobo gekrege voor niets(oud wel terug gestuurd ofcourse^^) en problem solved! klasse zaak!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Service kost geld. Als je slim bent kan je dat geld in de zak houden maar dan moet je wel rekening houden met "moeilijkheden" zoals hier beschreven worden.

Verder is het natuurlijk zaak om bij montage van electronica zeer voorzichtig te werk te gaan. Dit is geen doe het zelf klusje als je niet heel erg goed weet wat je doet.
Ik neem aan dat de topicstarter dat wel weet (meerdere systemen gebouwd) maar dan zou ie ook moeten weten dat Gistron in deze wel een beetje gelijk heeft...

Bij de iets duurdere zaak was het waarschijnlijk wel te regelen maar die hoeven dan ook net iets minder op de kleintjes te letten dan bij een prijskraker als Gistron.

Moeten zaken zoals deze niet in de Shopwatch oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 15:52
tja, wat je kunt doen is een stel draadbruggetjes zelf solderen met een super dun "naald"-soldeerapparaat..

Het is mogelijk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Gistron is klote, had er ooit een mem module, die deed fouten met memtest in wel 4 pc's gestest met de allerzuurste timings... altijd fouten ( pc werkten ook niet stabiel ermee, gewoon supergaar, kwam windows niet eens in, nooit! )
Terug gestuurd naar Gistron, na 3 weken terug gekregen dat deze reep goed was, ik terug mailen nooit een reply gekregen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Leader98 schreef op 04 January 2003 @ 20:08:
Moeten zaken zoals deze niet in de Shopwatch oid?
Daar is ie wel voor bedoeld ja....

Alleen de hele discussie omtrent het wel of niet terecht zijn van het niet willen geven van service hoort hier thuis. (en niet in de shopsurvey, wat nogal eens vergeten word... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:31
Na een weekje dood? Kijk die voeding eens na, had hier een MSI K7Tpro2A van een klant die was doorgefikt, dacht dat dat ding van de bekende 6330 problemen last had. Toen ie na een week met z'n K7S5A terugkwam ook gewoon garantiewerk van gemaakt, weer een nieuwe erin: ja hoor, voeding geeft 7V... kuttige standaardkasten van Norrod ook altijd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 12-09 07:45
heb hier dus ook een ECS bordje bij gistron gehaald die het 2 maanden later niet meer deed. (mid november verstuurd naar RMA afdeling). heb het bordje nog niet terug, heb ze dus maar even gebeld en ze zeiden dat het eind volgende week wordt. hopen dat ze niet lullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nigelator schreef op 04 January 2003 @ 19:42:
Gistron heeft bij mij 3 ECS borden teruggenomen.. hierna hebbik een MSI gekocht, die het nog steeds doet. ECS zuigt wat mij betreft. Het komt vaak door een brakke voeding ontdekte ik later.. ook een goede voeding kan voor ECS brak zijn.. magoed, Gistron had het er toen al over stapels defecte ECS borden te hebben elke week, dus ze waren ook niet zo blij met het product. Omruilen ging wel, maar duurde lang.
Je trekt de verkeerde conclusie. Ja, ECS planken zijn 'goedkoop' gemaakt waardoor ze minder ruime toleranties hebben dan sommige (maar lang niet alle) duurdere mobo's. Maar als je een stabiel systeem wil, dan koop je een goede voeding, goed geheugen en andere kwalitatief goede onderdelen. Met tweederangs voeding en geheugen kunnen alle mobo's opspelen, en dat een ECS plank dat eerder doet is eigenlijk zelfs positief.

Gewoon domweg de eerste 'PC2100 DIMM' of 'High-power voeding' kopen is gewoon vragen om problemen vroeg of laat :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb bijde pctoko hier in de buurt me cdrom eens geruilt.. was dood :/ geen response niet herkend ed,

schud die verkoper er aan rammelt er wat in :? zegt die ow dat zal het wel zijn.. en toch kreeg ik een nieuwe :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
_JGC_ schreef op 04 januari 2003 @ 22:12:
Na een weekje dood? Kijk die voeding eens na, had hier een MSI K7Tpro2A van een klant die was doorgefikt, dacht dat dat ding van de bekende 6330 problemen last had. Toen ie na een week met z'n K7S5A terugkwam ook gewoon garantiewerk van gemaakt, weer een nieuwe erin: ja hoor, voeding geeft 7V... kuttige standaardkasten van Norrod ook altijd :|
Voeding (400watt Qtec dualfan gold low noise) draait gewoon hoor! Toen alles nog werkte heb ik met Sissoft Sandra het voedingsgedeelte nog bekeken. Ik weet niet zo uit m'n hoofd wat alle waardes precies waren, maar wel herinner ik me de keurige + 5 volt waarde: 4,98 volt om precies te zijn. Het geheugen is van Kingston PC133 cas2, dat zou volgens Gistron prima draaien op de K75SA.
Overigens heb ik heb geheugen en de cpu ook op mijn andere pc uitgeprobeerd (Msi K7T Turbo), en daar is niets mis mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

Tip1

pak een multie meter en kijk of de baantje voor de onderbreking en na de onderbreking nog met elkaar in verbinding staan !!

tip2 als de baantje verbroken zijn !

Dit is trouwens altijd te maken en ik vind dat ze hem op ze minst op kunnen sturen
naar de fabriekant of leverancier
en die dan laten bepalen of het garantie is ja of nee

direct nee roepen kan idereen !!!!

vervolg tip 2

neem een soldeer bout bv 12 tot 20 (echt niet meer !!) watt en wat tin
(graag dun soldeer tin gebruiken 0.5 mm)

maak de plekjes schoon met alcohol
steek je soldeer bout in de fik
soldeer de baantjes !
als dit niet direct lukt
(lees tin valt er af dan is de kras niet diep genoeg = dus geen schade aan dat baantje)

dit doe je met allemaal
blijf de tin wel direct plakken ga dan niet lopen bakken en braden een klein beetje is genoeg !!

als er nergens tin achter blijft dan is de kras dus niet diep genoeg en is hier dus niets mis mee !!!

als het wel achter blijft weet je dus zeker dat dat het probleem is
en dan bestaat de optie zelfs dat het probleem opgelost is

als het dus blijft plakken even wachten en dan wat blanke lak er over en heel veel geluk hebben dat ie weer werkt !!!

edit tip 1 toe gevoegd
just my 2cents

[ Voor 10% gewijzigd door Nessuno op 05-01-2003 02:19 ]

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
prodigy schreef op 05 januari 2003 @ 02:16:
Dit is trouwens altijd te maken en ik vind dat ze hem op ze minst op kunnen sturen

Nee, da's lekker. Eerst een maand wachten voor je te horen krijgt dat er geen garantie te claimen valt.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

prodigy schreef op 05 January 2003 @ 02:16:

Als kleine aanvulling op de poster boven mij, ze gaan die plank echt voor piet lul opsturen en verzendkosten betalen om dan van ECS te horen dat ze er toch niks aan doen :z

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
prodigy schreef op 05 januari 2003 @ 02:16:
Tip1

pak een multie meter en kijk of de baantje voor de onderbreking en na de onderbreking nog met elkaar in verbinding staan !!

tip2 als de baantje verbroken zijn !

vervolg tip 2

neem een soldeer bout bv 12 tot 20 (echt niet meer !!) watt en wat tin
(graag dun soldeer tin gebruiken 0.5 mm)

maak de plekjes schoon met alcohol
steek je soldeer bout in de fik
soldeer de baantjes !
als dit niet direct lukt
(lees tin valt er af dan is de kras niet diep genoeg = dus geen schade aan dat baantje)

dit doe je met allemaal
blijf de tin wel direct plakken ga dan niet lopen bakken en braden een klein beetje is genoeg !!

als er nergens tin achter blijft dan is de kras dus niet diep genoeg en is hier dus niets mis mee !!!

als het wel achter blijft weet je dus zeker dat dat het probleem is
en dan bestaat de optie zelfs dat het probleem opgelost is

als het dus blijft plakken even wachten en dan wat blanke lak er over en heel veel geluk hebben dat ie weer werkt !!!

edit tip 1 toe gevoegd
just my 2cents
Bedankt voor je tips! Ik kan alle baantjes niet helemaal volgen, maar ik heb met de multimeter wel kunnen checken of de sporen onderling sluiting maken; nu, dat doen ze niet! Verder heb ik met een goede, flink vergrotende loep e.e.a. nogmaals goed bekeken; echt waar, enkel de lak is beschadigd. Geen diepe kerven, puur oppervlakkig. Daarom ben ik hier (best wel een "beetje") boos over.
Ook in de pc heeft dit geen sluiting kunnen maken, want daarvoor zitten de krasjes te ver van het schroefgaatje af.
Ik bel er morgen nog eens over, maar als dat verder tot niets leidt, dan maar niet! Dan hang ik dat bord wel ergens op of zo. Maar Gistron en ECS hebben dan voor mij echt afgedaan. Wat een service! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Laatst online: 13-03-2024
Paar voorbeelden:

1 amd proc loopt niet stabiel op 133 Mhz terwijl hij dat wel doen moet, maar de core is op een klein puntje afgebroken....... Geen garantie :(
Toch vreemd hij doet het wel.

1 Asus A7V333 koeler geplaatst 1 weerstandje weg (je kent ze wel bij de socket)..... Geen garantie :(

1 Abit bord je bouwt hem in alles doet het goed... bouwt nog een cdrom in maar let niet op er zit een condensator in de weg die druk je plat..... Geen garantie :(

De winkel wil jou maar al te graag garantie geven... maar als zij dat niet van de fabrikant krijgen wordt de garantie naar jou doorgespeeld.
Als ze dat dus zeggen komt dat niet van hun af maar van Ecs, Asus, Abit, enz enz enz.
Koop dan toch een duur bord b.v. Abit of Epox, die hebben zelf de service dat als je na het "zelf" vernielen van je bord zij het toch repareren (Bij Abit kost dat dan €15,- verzendkosten).

Een bedrijf als Gistron speelt dus wat zij horen door aan de klant.
In dit geval, als ik de foto zie, heb je gewoon pech en is hier echt sprake van user failure. Had je nu Abit gehad dan stuur je hem rechtstreeks naar hun op en zij maken hem voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Bij mijn weten is er geen enkele fabrikant die user abuse gaat repareren. Zeker niet voor 15 euro o.i.d.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Laatst online: 12-09 22:45
erik9287nl schreef op 04 January 2003 @ 18:26:
[...]
Dus zij staan volledig in hun recht om het niet te accepteren, de producten reizen op jouw risico heen en weer.
Onzin! de wet is dwingend (dwingend recht), In de algemene voorwaarden mogen alleen aanvullingen staan. En als je de wet "koop op afstand" er op na zou slaan zie je duidelijk staan:
Risico tijdens verzending (Boek 7, Artikel 11 Burgerlijk Wetboek)
"Indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af [...]" De goederen reizen dus voor risico van de leverancier, tenzij ze door de klant zelf zijn afgehaald.

Bij een zakelijke klant is het risico naar keuze te plaatsen.
Dus Cistron heeft geen poot om op testaan als de doos zwaar beschadigt aankomt en je maakt daar een paar foto's van (ziewiezo niet accepteren!).

[ Voor 5% gewijzigd door HermeS op 05-01-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

bij asus hebben ze zelfs een x voor een klant een complete socket vervangen
en dat voor 25 dollar
transport van winkel naar grosier
kost prakties niets
want ze komen nl minimaal 1x perweek langs om spullen aan televeren
dus kan hij ook gewoon mee retour ( imho)

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reply op Hermes; Is het niet zo dat als je wat besteld bij Gistron, dat je dan akkoord gaat met hun voorwaarden en dat die dan de 'algemene voorwaarden' overstijgen. Tenslotte zou je die voorwaarden moeten lezen en je 'accepteert' ze doordat je wat bij ze besteld.
Althans, zo heb ik het altijd opgevat, leuk is anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 20:00:
Reply op Hermes; Is het niet zo dat als je wat besteld bij Gistron, dat je dan akkoord gaat met hun voorwaarden en dat die dan de 'algemene voorwaarden' overstijgen. Tenslotte zou je die voorwaarden moeten lezen en je 'accepteert' ze doordat je wat bij ze besteld.
Nope, algemene voorwaarden vallen onder "aanvullend recht", welke bedoelt is om de consument tebeschermen, o.a. door duidelijkheid teschapen. De wet is dwingend, en overstijgt die van Gistron. Ze proberen dus misbruik temaken van gebrek over dit soort zaken bij een hoop mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Maar daar zijn hun prijzen dan ook naar.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dit alleen morale steun, maar ben het totaal met HermeS eens. Zodra jij zaken doet met Gistron, heb jij in principe niks meer te maken met de voorwaarden van ECS. Gistron is verplicht een deugdelijk product te leveren. Consumenten staan wettelijk gezien bizar sterk in dit soort kwesties. Risico's zijn wettelijk gezien altijd bij de ondernemer neergelegd (wat soms ook niet eerlijk kan zijn maar goed.) Het is vaak meer een kwestie dat de klanten het niet weten of de moeite willen nemen om de zaak door te drukken.

Maar ik begrijp dat goed als jij dat ook denkt, ik zou ook niet dagen blijven proberen, maar gewoon zeggen "helaas, dit was de laatste keer.", en ze dat laten weten ook.

(p.s. Stuur ze dan gelijk een linkje naar deze topic :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
el Gizmo...

Wat nou alsjezelf een prutser bent die zelf alles stuk maakt ?
Moet je dan niet zelf denken van "goh dit was me tweede bord zou ik wat fout doen?".
Als je met je auto tegen een muur rijd ga je toch ook niet naar de garage van "Hij valt nog onder fabrieksgarantie".
Domme discussie met geen doel is dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 20:00:
Wet breekt contract. Als de voorwaarden onwettig zijn, mag je ze negeren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

motormuisje schreef op 06 January 2003 @ 21:02:
el Gizmo...

Wat nou alsjezelf een prutser bent die zelf alles stuk maakt ?
Moet je dan niet zelf denken van "goh dit was me tweede bord zou ik wat fout doen?".
Als je met je auto tegen een muur rijd ga je toch ook niet naar de garage van "Hij valt nog onder fabrieksgarantie".
Domme discussie met geen doel is dit.
Nou ik denk dat je me niet helemaal juist probeert te begrijpen. Je probeert door een niet totaal on-topic voorbeeld mijn ongelijk aan te tonen, maar zo is het niet helemaal naar mijn bescheiden mening.

Natuurlijk heb je gelijk wat betreft het feit dat het soms echt gewoon de schuld van de consument is. Dat kan ik hiervandaan niet beoordelen en laat ik dus ook in het midden. Wat ik Vulcan750 wilde meegeven is dat als hij ervan overtuigd is dat het zijn schuld niet is, hij sterk kan staan als hij wil.

Natuurlijk ga je in jouw voorbeeld niet terug voor fabrieksgarantie, dat voorbeeld is ook overtrokken denk ik. Wat in die context weer een goed voorbeeld is. waarmee iedereen terug zou gaan, is als je bijvoorbeeld in je gloednieuwe auto zit, uit wilt stappen en ineens een losse deurknop in je hand hebt. Dan heb je het zelf gedaan, maar toch is het geen deugdelijk product. :|

En het onderwerp is toch best interessant als je erover nadenkt. Ik kan me indenken dat een ondernemer toch probeert altijd de schuld bij de klant te leggen. Ook onterecht soms dus (dus nogmaals, ook soms terecht). Mensen laten lezen dat ze niet altijd met een kluitje het riet ingestuurd hoeven te worden kan geen kwaad leek me.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ehh, hier de net binnengekomen mailtjes van Gistron;

Geachte heer,

Na aanleiding van het overleg met de
hoofdverantwoordelijke van RMA, dit emailbericht.

Het moederbord is beschadigd bij ons aangekomen, een
dergelijke schade krijgen wij van ECS niet vergoed, wij
verlenen dus ook geen garantie op beschadigde
moederborden.

Wij willen het moederbord wel voor u doorsturen naar de
leverancier, dit alles onder voorbehoud, indien er kosten
worden gemaakt, worden deze doorberekend naar U.

Mvg
Gistron

Waarop ik direct terugmailde:

Geachte heer .....,
Waarom deze actie NU, waarom niet direct na konstatering van de
beschadiging? Nogmaals, ik vind dit alles heel erg vervelend, ik heb
meermalen artikelen bij u gekocht en nog nooit eerder heb ik aanspraak op
garantie gedaan. Het betreffende moederbord deed het aanvankelijk prima,
houdt er vervolgens na een week mee op, ik bouw 'm uit er er komt hierbij
blijkbaar een klein krasje op (alleen lakschade). De klacht zat 'm dan toch
al in het bord? Ik heb trouwens begrepen dat er heel veel van deze borden
met defecten zijn teruggekomen bij u. Ik vind het jammer dat mij dit zoveel
extra geld moet kosten!
Nu moet ik weer verzendkosten gaan betalen (voor de 3de keer!). Het kost me
onderhand kapitalen! En welke kosten (waar moet ik dan ongeveer op rekenen)
kan ik dan eventueel nog meer verwachten?
Vriendelijke groet,
mijn naam

19 minuten later (wel erg snel! ;) ) deze reply:

Geachte heer,

Wij sturen het moederbord naar de leverancier, indien deze
het moederbord niet vergoed, komen er kosten aan.
Dit kan oplopen tot ?100,-.

Wij doen deze actie bijna nooit, omdat de leverancier
bijna altijd zegt: user failure(fout van de gebruiker).
En dan hierop kosten berekent.
Achteraf blijkt dan dat het goedkoper is om een nieuw
moederbord te kopen.

Ik adviseer u dus om een nieuw moederbord te kopen, met
als voorkeur een MSI of ABIT.

Mvg
Gistron

Bedankt voor uw service Gistron!!! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kosten die hun aangeven is bull-shit

onlangs is de prijs van niet in behandeling te nemen moederborden wegens het ontbreken van klachten en of het aantreffen van user abuse mankementen gelijk getrokken bij de meeste moederbord fabrikanten naar zo'n 22,50 Euro. Echter hierbij hebben ze niks aan je moederbord gedaan het laten flashen van een moederbord door een fabrikant is al gauw 45 Euro. Of dit moederbord het waar is is natuurlijk aan jou, ik zelf zal al geen vertrouwen er in hebben en zal al nooit dit soort dingen ver weg bestellen ( just my opinion ).

Abit is een slecht advies, eenmaal problemen met een Abit altijd problemen tenzij je echt een NIEUW moederbord krijgt. Abit kan niet repareren.

MSI is heel soepel qua reparaties. Bij MSI wordt er vaak omgeruild...

Asus is redelijk aangezien ze gedetaileerde klachtomschrijvingen verwachten en niet uitgebreid testen rond om een wat ruimere klacht. Asus is wel goedkoper met garanties dat ik me heb kunnen herinneren

een ex-RMA medewerker van een compushop

ow ja

de schade die je laat zien kunnen ze inderdaad weigeren onder het mom van user abuse of schade aan het product... ( wil je het als het om principe kwestie gaat hoger opzoeken en je hebt al aangegeven dat de schade al aanwezig was toen je hem kreeg en je hebt dit tijdig gemeld maak je veel kans en het kost je veel geld, tijd en moeite ).

ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Gistron probeert zich er weer eens makkelijk vanaf te maken :r
Ze kunnen zich wel proberen te beroepen op hun algemene voorwaarden maar er zijn ook nog wettelijke bepalingen. Als je echt je recht wil halen kan je wel eens naar een rechtswinkel gaan.

Zo'n kras beschadigd het mobo niet echt, die epoxy laag is keihard. Je kan altijd aanvoeren dat deze beschadiging geen enkele invloed heeft op het andere defect.

Laat ze het bord maar gewoon terugsturen naar ECS en kijk uit dat ze je niet belazeren doordat ze doen alsof ze het opgestuurd hebben en je vervolgens kosten in rekening brengen en je proberen alsnog een bord aan te smeren. Altijd schriftelijk bewijs van ECS vragen en anders gewoon niet betalen omdat je anders nooit kan controleren of ze doen wat ze zeggen. Schrijf ook het serienummer/referentienummer van het moederbord op voordat je het ze weer toestuurd.

Bij gevallen die onder 'user-abuse' vallen zijn heel wat erger dan dit krasje.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 18:38:
MSI is heel soepel qua reparaties. Bij MSI wordt er vaak omgeruild...
Goh, van de mobo-fabrikanten die wij voeren (asus, msi, gigabyte en shuttle) is MSI juist de traagste. Het word op zich allemaal wel goed gerepareerd, maar reken meestal op 3-5 weken voor zo'n bordje terug is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
dominator schreef op 07 January 2003 @ 21:35:
[...]

Goh, van de mobo-fabrikanten die wij voeren (asus, msi, gigabyte en shuttle) is MSI juist de traagste. Het word op zich allemaal wel goed gerepareerd, maar reken meestal op 3-5 weken voor zo'n bordje terug is......
Dat staaft dan toch juist zijn bewering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ik zeg ook niet dat ie geen gelijk heeft... ;)

Is er al iets meer bekend over deze kwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Op het voorstel van Gistron (zie hun mailtje een stukje terug) ben ik uiteraard niet in gegaan. Misschien heb ik uiteindelijk het recht wel aan m'n zijde, maar ik heb geen zin om hier weken- of maandenlang mee bezig te blijven, met alle financiële risico's vandien. Ik heb m'n punt gemaakt en jullie gewaarschuwd voor de slechte, weinig meedenkende service van Gistron en trouwens ook van ECS. (die zoals het lijkt ook Gistron op zijn beurt weinig service verleend)
Ik heb Gistron's mail vandaag als volgt beantwoord:

Beste Gistron,
Ik was er al bang voor dat uw aanbieding om het moederbord door te sturen mij op nog (extreem) hogere kosten zal kunnen brengen. Gezien mijn ervaringen tot dusver heb ik hier geen vertrouwen in!
Dus bedankt voor niks! Ik zit nu met een kapot moederbord, waarvan ik blijkbaar niet kan duidelijk maken dat het defect niet door mij veroorzaakt is, maar komt door de bizar slechte eindcontrole van ECS.
Deze zaak heeft mij onderhand teveel tijd en geld gekost. (2 moederborden in- en uitbouwen, opsturen, mailen)
Jullie service heb ik als "van één kant rekenend en denkend" en zeker niet als klantvriendelijk ervaren.
Geen enkele redelijke tegemoetkoming/aanbieding is mij gedaan, jullie hebben mij in feite gewoon laten barsten!
Een echt heel lullig krasje heeft jullie houvast gegeven om mij met een kluitje in het riet te sturen.
Zoals u reeds adviseerde koop ik dus maar een ander moederbord. Dit wordt geen ECS meer en gezien mijn ervaring met uw weinig flexibele service koop ik deze ook niet bij u!
Klanten krijgen is 1, klanten houden is 2...
Mvg,
mijn naam

Gelukkig is er hier in Hoogeveen een leuk computerzaakje bijgekomen, die ook nog eens heel redelijke prijzen heeft. (internet: www.jouwpc.nl ). Hier heb ik een ander moederbord besteld; een Shuttle AK32A (KT266A chipset), die (voor mij was dit belangrijk) behalve voor DDR geheugen ook ondersteuning voor SDram heeft.
(als er dan iets mee is, sta ik zo op de stoep...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Prutsers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04 02:56
En nu nog een 'aardige' opmerking bij de shopreview van Gistron toevoegen. Weer een 4 erbij :P

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Laatst online: 22-08 21:33

Brothar

meester

Maar verschilt Gistron hier van andere detailisten ? Lijkt mij van niet.

Je moet een evenwicht in machtspositie zoeken (de wetgeving en vroegere jurisprudentie was een correctie op een onevenredige verdeling van machtsposities consument/detailist).
Bij die consumentenkopen moet je mijns inziens voornamelijk denken aan dingen als wasmachines e.d.

Een moederbord is in die zin een apart produkt; je zou het een halffabrikaat kunnen noemen. Het risico v.w.b. "user abuse" zou je dan meer bij de consument kunnen leggen, omdat een juiste behandeling van het produkt meer kennis veronderstelt dan bijvoorbeeld de koop van een wasmachine. Je zou dus kunnen stellen dat de consument, door aldus te handelen stilzwijgend een groter risico voor lief neemt. Ook al omdat hij de keus heeft een gebouwd systeem te kopen, of onderdelen en zelf te gaan samenbouwen om zo geld te besparen. En dan gaan toch oude wijsheden op (goedkoop is duurkoop).

Anderzijds kun je stellen dat een detailist die met zo'n consument te maken heeft, deze ook bij de ver-/aan- koop op de gevaren wijst; dus een grotere voorlichtingsplicht heeft. (of die consument die alles denkt te weten daar acht op slaat is een 2de)

Juridisch gezien een interessante kwestie. Maar het minimum voor een kantongerechtsprocedure ligt momenteel bij een belang van ik dacht 1500 gulden ('k heb geen zin om het op te zoeken, maar het moet ergens in die orde van grootte liggen, niet in de orde an 100 euro). Dus: neem je verlies, en wie weet, een beetje coulance van Gistron ?

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het probleem in dit geval is dat het bekend is dat de ECS moederborden (althans sommige) echt duidelijke boot problemen hebben. Deze problemen komen overeen met de problemen die de gebruiker heeft. ECS kan wel zeggen "user abuse" maar de problemen met het moederbord komen niet van de "user abuse" af (maar probeer dat maar eens te bewijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
TIP:

Stel er gebeurd wat, lichte beschadiging.... wat te doen:

Plak er een sticker overheen oid.
Bij CTW zitten er garantiestickers op, voorzichtig loshalen en over de beschadiging plakken....

Natuurlijk is dit oplichting als je daadwerkelijk het mobo hebt gesloopt, maar het kan een hoop mierenneukerij oplossen. Als ze de sticker ervanaf halen, is het voor hun niet meer te achterhalen wie de schade heeft gemaakt.

* TheGhostInc vindt dat in dit soort gevallen er best wat ruimte over is voor "creativiteit", ook van de kant van Gistron.

[ Voor 3% gewijzigd door TheGhostInc op 09-01-2003 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar

Brothar

meester

Bewijproblematiek: de bewijslast zal in eerste instantie bij ECS worden gelegd, tegenbewijs, dat geen sprake is van user abuse, ligt dan bij de koper (zo de theorie, of in de praktijk een tegenbewijs nodig is is de vraag, ik verwacht eerder hele strenge eisen aan het bewijs van ECS)

nooit beginnen met oneerlijke dingen: wat heb je te verbergen als je niet hebt zitten klootzakken ? het is juist aanleiding om te denken dat daar juist el de fout is, en terrecht de klacht is afgewezen op user abuse ! (andere oude wijsheid: eerlijk duurt het langst)

bestaande problemen v.w.b. boot-up ECS borden.
Als dit - objectief - komt vast te staan, dan is er sprake om te gaan denken richting verborgen gebrek. Dat daarbij in het normaal gebruik een oppervlakkige schade is ontstaan (dekkende lak) komt dan voor rekening van de verkoper/fabrikant.

Zijn de printbanen wel degelijk beschadigd, dan kan het de moeite waard zijn het bord - de printbanen ! - door een onafhankelijke derde te laten herstellen. Stel dit Gistron eens voor. Je zult er daarbij niet aan ontkomen dat je ook zelf kosten maakt.
En het is niet uit te sluiten dat je inderdaad zelf de schade hebt veroorzaakt - hoe voorzichtig of oordeelkundig je ook bent geweest.

Daarom mijn oiproep aan Gistron om coulance te betonen, en je tegemoet te komen - als j etenminste te goeder trouw bent. Er zijn, ben ik bang, teveel mensen die wél een stickertruc uithalen.

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brothar schreef op 09 januari 2003 @ 13:53:
Bewijproblematiek: de bewijslast zal in eerste instantie bij ECS worden gelegd, tegenbewijs, dat geen sprake is van user abuse, ligt dan bij de koper (zo de theorie, of in de praktijk een tegenbewijs nodig is is de vraag, ik verwacht eerder hele strenge eisen aan het bewijs van ECS)

...
het vinden van een gebrek ala
het omschrijven van een gebrek ala
het analyseren door gistron van een gebrek ala
het snel afwerken om een gebrek niet te verhelpen ala

hier kan ik helemaal met je in komen

echter als er schade, hoe dan ook dit is schade ongeacht of je het hebt vooroorzaakt of niet ( officieel had je dit na moeten kijken voordat je het product gaat gebruiken, staat tevens in de wet opgenomen dat constatering na gebruik van het product aan de gebruiker is om aan te tonen wie nou de schade heeft gemaakt, kortom onmogelijk ) kan een bedrijf afstand nemen van enig uit te voeren garantie aangezien er door die schade eventuele problemen bij zijn gekomen naast het wellicht bekende bestaande probleem. Dat dit niet het geval is rest het te bewijzen door de gebruiker aangezien hij/zij weet hoe het product voor de schade functioneerde en wel daarna en dit moet aantoonbaar zijn, dus wederom onmogelijk...

het is een moeilijke kwestie en om die te winnen kan je alleen hogerop gaan

naast gistron zullen de meeste bedrijven zo handelen ECS doet echt niet makkelijker tegen Gistron dan Gistron tegen jou. Sommige bedrijven kiezen er voor om een coulance regeling te treffen echter coulance kost veel geld en in deze tijden mag en kan je dat niet meer verwachten denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGhostInc schreef op 09 January 2003 @ 13:26:
TIP:

Stel er gebeurd wat, lichte beschadiging.... wat te doen:

Plak er een sticker overheen oid.
Bij CTW zitten er garantiestickers op, voorzichtig loshalen en over de beschadiging plakken....

Natuurlijk is dit oplichting als je daadwerkelijk het mobo hebt gesloopt, maar het kan een hoop mierenneukerij oplossen. Als ze de sticker ervanaf halen, is het voor hun niet meer te achterhalen wie de schade heeft gemaakt.

* TheGhostInc vindt dat in dit soort gevallen er best wat ruimte over is voor "creativiteit", ook van de kant van Gistron.
wij hadden ook zulke creatieve klanten die dat deden en het dus aan het verzieken waren voor de normale klant die gewoon zijn spullen eerlijk bracht.

toen wij door hadden dat er niet horende stickers en warranty stickers op andere plaatsen zaten dan de officiele plaats zijn we er naar gaan kijken en hebben we voor de schrik een user abuse met kennis van de gebruiker afgegeven en dat toen mensen moesten betalen vonden ze heel vreemd en wij hadden de schade expres aangebracht.... zeer triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar

Brothar

meester

Garantiebepalingen zijn eerder uitsluitingsbedingen dan echte mondeling of schriftelijk verzekerde aansprakelijkheid/produktkenmerken.

Een oppervlakteschade is m.i. geen reden om een gegeven garantie(=instaan voor een goed produkt) te schrappen. Een oppervlaktebeschadiging die niets meer is dan dat zal een verder goed functioneren niet belemmeren.
Om aan te tonen dat de oppervlaktebeschadiging wel degelijk invloed heeft gehad, was een onafhankelijke derde handig geweest, om vast te stellen of de bedrading kaal is komen te liggen of niet.

Bij blootliggende contactbanen kan ik mij een opschorten van de garantie voorstellen (Ik kan mij voorstellen dat kortsluiting tussen 1 of meer van deze blootliggende banen, schade op het moederbord/ electronische componenten heeft opgeleverd)

Vandaar mijn eerdere opmerkingen die het risico toch weer meer bij de koper leggen: door onderdelen te kopen, en niet een gereed systeem, neemt hij het risico van eigen onoordeelkundig handelen - eerder - voor lief.

Het bij ontvangst moeten controleren staat mij inderdaad bij als een wettekst (ik ga zo even bladeren; het zou anders toch rechtsverwerking zijn geweest), maar dit belemmert volgens mij niet de aansprakelijkheid voor bijvoorbeeld een defecte chip of condensator, die op het oog niet is waar te nemen.
Wel gaat deze opmerking op voor een beroep op de garantie in verband met (naderhand bij het uitbouwen) geconstateerde blootliggende contactbanen (als ze tenminste blootliggen). Door bij ontvangst het moederbord hier niet goed op te controleren, en meteen hierover te reclameren, kan hier naderhand geen beroep op worden gedaan.

Maar dit laat onverlet een beroep op een (ander) verborgen gebrek. De vraag is nu of blootliggende contactbanen het gebrek vormen, of een ander mankement.

Daarom zou - toegegeven, theoretisch i.v.m. de kosten voor beide partijen - constatering door een onafhankelijke derde, en eventuele reparatie van de blootliggende contactbanen door die derde - uitsluitsel hebben kunnen geven.

Voor wat bewijslast betreft gaat volgens mij nog steeds als belangrijkste factor op: de deskundigheid van beide partijen. Als een derde - bij voorbeeld een reparatiebedrijf - constateert dat er geen sprake is van blootliggende contactbanen, dan heeft volgens mij de koper zijn bewijsplicht vervuld. Hij zal niet kunnen aantonen dat de PC goed heeft gefunctioneerd: dat is lucht. Evenmin zal een verkoper kunnen aantonen dat dat niet het geval is. Je zult in zo'n geval toch op de melding van de koper moeten afgaan.
Temeer daar het lijkt te gaan om "een bekend probleem met ECS borden".

Al met al ben ik het wel met je eens; Gistron heeft niet zo uitzonderlijk gehandeld, maar het had ietsje netter (lees: aardiger) gekund.
Een opmerking "We geven geen garantie, want je hebt het bord beschadigd, en kijken ook niet verder" komt nogal bot over bij iemand die zich van geen kwaad bewust is. Niet elke reclamant is te kwader trouw en kloot met stickers.

V.w.b. de coulance: ook mee eens - ik verwacht het ook niet. Maar in de marketing geldt nog steeds de regel: een tevredenklant brengt er 3 aan, een ontevreden klant kost je er 5.
En dan is het tot een vergelijk komen voor beide partijen beter.

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Juist doordat sommige mensen de boel belazeren (zie stickertruuk) worden zaken benadeeld. En als ze dan eens een artikel tegenkomen wat ze zo kunnen tegenhouden zullen ze dat niet laten....

(hoe ging dat spreekwoord ookal weer? De goeden moeten onder de kwaden ...... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Vulcan750 schreef op 08 January 2003 @ 22:19:
---knip---
Gelukkig is er hier in Hoogeveen een leuk computerzaakje bijgekomen, die ook nog eens heel redelijke prijzen heeft. (internet: www.jouwpc.nl ). Hier heb ik een ander moederbord besteld; een Shuttle AK32A (KT266A chipset), die (voor mij was dit belangrijk) behalve voor DDR geheugen ook ondersteuning voor SDram heeft.
(als er dan iets mee is, sta ik zo op de stoep...) ;)
Geloof het of niet (wet van Murphy)! Ook de AK32A was direct dood, startte niet op. :(
Ik ben terug gegaan naar de winkel (dat werkt toch sneller!) met de hele pc. Martijn, de eigenaar van @Once Computers was heel bereidwillig en keek er direct naar. Hij kwam ook tot de conclusie dat het bord DOA was, tevens had hij gecheckt of het ergens anders aan kon liggen, niet dus (wat ik ook niet verwachtte). Hij stelde mij voor om toch maar een stapje hoger (duurder) te gaan shoppen en een Gigabyte bord te kopen.(de GA-7VA of zoiets). Ja dat vond ik opzich ook geen slecht idee, maar ik zat dan wel met 512 Mb (pas gekocht) Kingston PC133 geheugen, en dat bord (KT400 chipset) ondersteunt alleen DDR SDram.
Omdat alles dan wel een stuk duurder werd, en ik al veel pech had gehad stelde hij voor het geheugen in te ruilen. Hij gaf me dan de aankoopprijs van het geheugen terug als korting. Echt een superservice! _/-\o_ Ik heb de Gigabyte GA-7VAX1394 besteld (dit is de GA-7VAXP maar dan zonder de raidcontroller, of de GA-7VAX, maar dan met firewire ;) ) tesamen met 2x 256Mb Samsung DDR SDram.
Dit mobo is een nieuwe variant van de GA-7VA serie (staat zelfs nog niet op de site van Gigabyte!)
Als het goed is komt dinsdag of woensdag het bord... en 3x is scheepsrecht... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Kijk, da's nou mooi om te horen. Zoiets zul je bij webshops niet snel meemaken..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Nou kerel 3 moederborden die bij jou achter elkaar dood gaan.

Tjah ik zou zeggen dat de kans ERG groot is, dat je voeding de oorzaak is van al het onheil. Denk je zelf ook van niet?????

Just my 2 cents!!

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Sperminator schreef op 19 januari 2003 @ 20:56:
Nou kerel 3 moederborden die bij jou achter elkaar dood gaan.

Tjah ik zou zeggen dat de kans ERG groot is, dat je voeding de oorzaak is van al het onheil. Denk je zelf ook van niet?????

Just my 2 cents!!
Nee, dat denk ik niet! Natuurlijk heb ik daar zelf ook wel aan gedacht, maar de voeding (Qtec 400watt) is 100% in orde, dit is gecheckt. (de spanningen die afgegeven worden zijn bijna perfect te noemen)
Bovendien waren het 2x direct dode mobo's en 1x na een week.
Ik heb dit ook nooit eerder zo meegemaakt. Nog ff en ik verander m'n username in "Murphy"! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Vulcan750 op 20-01-2003 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga voor de gein eens met een potlood over die banen heen....ook al denk je dat ze contact maken, zo heb ik ook een keer een bord gered!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Goed idee NoStra! Ik zal dit eens uitproberen, maar voorlopig ff niet! 8)7 Ik heb m'n buik vol van die @#** ECS mobo's!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Zo, Ik heb de Gigabyte GA-7VAX1394 binnen! Mooi bordje, en draait direct prima! Moest wel windows XP pro repairen omdat dit een andere chipset heeft. Net 3dmark2001 gedraaid: 8275. Met videokaart op 260/260, de pc gewoon standaard, niks OC! Lekker snelle service bij @Once Computers! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
erik9287nl schreef op 04 January 2003 @ 18:26:
[...]
Reizen niet heen en weer natuurlijk, je betaald geen retour zending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
En toen na een week geen Vulcan750 zijn bordje weer naar de klote.
Hehehe je sloopt wat af als ik dit allemaal lees.
Ben al jaren klant van Gistron en uiterst tevreden zoals velen andere.
(heb ook nooit wat stuk) hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames en heren tweakers,

In de algemene voorwaarden kan nog zoveel staan, ze zullen nooit boven de wet staan.
Voorbeeld:
In Gistrons Voorwaarden staat dat je 1 jaar garantie krijgt op onderdelen.
Echter de Europese en Nederlandse wet schrijft voor bijvoorbeeld HDD's minimaal 2 jaar garantie voor (om de consument te beschermen). Deze wetten gelden altijd boven de Garantie voorwaarden.

Voorbeeld 2:
Stel je koopt een pc met 1 jaar garantie. Echter na 2 jaar stopt er mee.
Nu stelt de Nederlandse wet dat je van producten die je komt een minimale levensduur mag verwachten bij PC's is dat 3 jaar over het algemeen. Mocht je pc dus buiten de garantie kapot gaan dan moet de verkopende organisatie je tenminste tegemoetkomen in de kosten door bijvoorbeeld minimaal de helft te betalen. Hoe langer de garantie verstreken is des te lager de tegemoetkoming hoeft te zijn.

Het is een vage regel maar het is bedoeld om consumenten te beschermen. Deze wetten gelden niet voor bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Liep net bij de kwantum naar binnen hier in tilburg. 'U krijgt een jaar garantie op alles' stond er met grote koeieletters bij de voordeur. Is dit niet een beetje misleidend dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Gerardus lag nog te slapen zeker.
Ik ben zeer goeie tevreden klant van Gistron.

Hij zegt dat in hun voorwaarden staat dat je 1 jaar garantie krijgt.
Dit alles is niet waar je krijgt op ALLES 2 jaar garantie.

Eerst lezen dan blaten....

Dus niet alleen een HD o.i.d.

Gewoon 2 jaar op alles. (tenzij je het zelf molt)

[ Voor 16% gewijzigd door motormuisje op 26-01-2003 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Zeg motormuis, werk jij bij Gistron ofzo???? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Nee ben van beroep Lasser. TIG Rvs lasser.
Pagina: 1