Toon posts:

Athlon 1.2ghz 133mhz hoe op 166mhz??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het iemand al gelukt om deze cpu op 166mhz te laten draaien..?

Verwijderd

Schat van wel. Ligt niet aan de cpu maar aan het mobo, geheugen en de divider van het mobo. Ik heb mijn 1200@1492 dat is 156*9,5. Dus 166 kan makkelijk als je maar goede shit heb.

Verwijderd

ik heb hem nu 150 * 9 lopen dus 1350 mhz, ik heb geprobeert het op 165 * 8 en dat wou ook maar ik heb hem liever zo, wordt mn northbridge niet zo warm want ik heb nog geen wc

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 18:25:
Schat van wel. Ligt niet aan de cpu maar aan het mobo, geheugen en de divider van het mobo. Ik heb mijn 1200@1492 dat is 156*9,5. Dus 166 kan makkelijk als je maar goede shit heb.
Die van mij wou eerst ook op 1400 + maar nadat ik m weg heb gebracht voor reparatie wou in een keer niet meer hoger dan 1350, als ik m hoger doe dan crash ie zo, bij welk voltage dan ook

Verwijderd

Topicstarter
ik kan hem zo al in mijn bios op 1350mhz zetten... maar ik dacht dat er misschien wat contactjes doorgetrokken moesten worden.. maar dat is helaas niet zo dus.

dan ga ik kijken voor een cpu upgrade... bedankt mensen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 18:29:
ik kan hem zo al in mijn bios op 1350mhz zetten... maar ik dacht dat er misschien wat contactjes doorgetrokken moesten worden.. maar dat is helaas niet zo dus.

dan ga ik kijken voor een cpu upgrade... bedankt mensen
kan jij de mhz van de cpu regelen in de bios?

Verwijderd

ja, jij niet dan?
Trouwens wel cool dat je 265 mb geheugen hebt. Uniek exemplaar zeker :*)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 18:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 18:35:
ja, jij niet dan?
Trouwens wel cool dat je 265 mb geheugen hebt. Uniek exemplaar zeker :*)
ik kan de FSB is de bios regelen, geen directe MHZ van me proc, maar hoezo uniek exemplaar? :9

edit:
haha ok typefout :P kan iedereen gebeuren 8) 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 18:51 ]

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28

justifire

Shut up and squat !!

waarom zou dit niet kunnen??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

/me regelt fsb ook in bios...
maar wat is max. fsb voor athlon xp 2000+ eigenlijk? ik heb m nu op 140 mhz (280 dus eiggenlijk), maar heeft dat zin, moet je niks veranderen aan hardware of zo?

Verwijderd

Een proc. heeft geen max. fsp.!!!! Een proc. heeft alleen een max. aantal mhz. Maakt niet uit hoe die berijkt worden. Dus met fsb is de rest de bottleneck.

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:33
Ik heb een K7VZA, kan ik alleen maar softwarematig overklokken :|
FSB van 150 is het hoogste wat ik haalde, en dat was ook niet 100% stabiel.
Maarja, me koeling was toen ook nog brak...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een kut mobo.. k7vta3... dit is zeker geen overclock mobo daarom..

ik dacht dat dat op de cpu geregeld kon worden.. maar niet dus

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 20:55:
Een proc. heeft geen max. fsp.!!!! Een proc. heeft alleen een max. aantal mhz. Maakt niet uit hoe die berijkt worden. Dus met fsb is de rest de bottleneck.
Blij dat jij het zegt :)
Sluit ik me helemaal bij aan.
Ik heb op me thunderbird toch ook 174fsb??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Op mijn mobo (MSI K7T266 Pro) hoef ik het helemaal niet te proberen mijn TB1400 te gaan overklokken. Ik heb meerdere malen geprobeerd de FSB hoger te klokken maar dit resulteert al bij een minimale verandering in een ontzettend onstabiel systeem :'(

Tesla Model Y RWD (2024)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 22:55
Als je de MP iets verlaagt en de vcore toch nog ietsjes opscroeft kan je hem wel op 166mhz draaien denk ik. Alleen de divider inderdaad weet niet of hij dat dan pakt. Ik heb totaal geen ervaring met zon actie maar in theorie lijkt me dat zo te doen.
Pagina: 1