Toon posts:

[UPS] Wat betekend dit lichtje :P

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik van iemand een UPS gekocht voor 10 euro...( wat moest hij ermee :) ) Hij had hem weer gekregen van zijn oom die computers bij verschillende bedrijven opkoopt. Het is een "Merlin Gerin pulsar ESV8". Het enige dat ik van een UPS weet is dat hij weegt als lood :P . Vandaag heb ik hem dus aagesloten. Hij piepte lekker, er gingen wat lichtjes knipperen en toen bleef er 1 lichtje groen branden en 1 lichtje ging oranje knipperen. En ook piepte hij op het tempo van het oranje lichtje.. Naast het oranje lichtje staat een icoontje met een accu met daardoor een kruis.

Nou is mijn vraag...
Wat betekend dit icoontje? Het is hopelijk niet zo dat de accu's kapot zijn :/. En ook vraag ik mij af of het verplicht is om hem met een serieele kabel aan te sluiten op je pc. :?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Dat hij moet opladen ofzo :?

Of anders: BOEM!

Verwijderd

Topicstarter
zmn schreef op 04 January 2003 @ 17:51:
Dat hij moet opladen ofzo :?

Of anders: BOEM!
Opladen....? Hij staat al een tijdje op de stroom... En waarom piept hij wanneer je hem oplaad dan?

Tja ik zag net foto's van een verbrande apc :) maak me niet bang :S

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als je wilt dat je pc netjes afsluit als de stroom wegvalt moet je hem wel serieel aansluiten en wat dat ledje betekent ?, kan je niet gewoon de handleiding opzoeken op internet.

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Verwijderd

Topicstarter
stamp666 schreef op 04 January 2003 @ 17:55:
Als je wilt dat je pc netjes afsluit als de stroom wegvalt moet je hem wel serieel aansluiten en wat dat ledje betekent ?, kan je niet gewoon de handleiding opzoeken op internet.
Hij moet de pc niet percee afsluiten.... Handleiding kan ik echt niet vinden... Ik ben al 2 uur op zoek. Daarom vraag ik het ook hier.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Dit is de site die je zoekt http://www.mgeups.com/solution/menu.htm.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 17:49:
Hij piepte lekker, er gingen wat lichtjes knipperen en toen bleef er 1 lichtje groen branden en 1 lichtje ging oranje knipperen. En ook piepte hij op het tempo van het oranje lichtje.. Naast het oranje lichtje staat een icoontje met een accu met daardoor een kruis.

Nou is mijn vraag...
Wat betekend dit icoontje? Het is hopelijk niet zo dat de accu's kapot zijn :/. En ook vraag ik mij af of het verplicht is om hem met een serieele kabel aan te sluiten op je pc. :?
Afbeeldingslocatie: http://www.bayerman.com.pl/strony/public/pict/merlin2.jpg

Ik denk dat de accu's slecht zijn cq niet opladen.
link naar accu's

Ik zeg niet dat je hier nieuwe moet kopen,maar geeft je een beetje een indicatie van de prijzen.

Verwijderd

Nou dit betekent dat je UPS rip is.. Althans de batterij is niet meer in staat te voldoen aan de interne test. Je kunt nog wel steeds gebruik maken van de stroom regulering. dus dat hij precies 230 of 220 Volt geeft.
Heb net op mijn werk ook drie UPSen kunnen vervangen met hetzelfde probleem. Ik zou als ik jou was even navragen hoe oud ze zijn. Meestal na een jaar of drie zijn die accu's aan het eind van hun leven en toe aan vervanging.

Verwijderd

Topicstarter
MarElo schreef op 04 januari 2003 @ 18:23:
[...]

[afbeelding]

Ik denk dat de accu's slecht zijn cq niet opladen.
link naar accu's

Ik zeg niet dat je hier nieuwe moet kopen,maar geeft je een beetje een indicatie van de prijzen.
Dus opladen heeft geen zin?

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Haal de stekker er eens uit en probeer m dan aan te zetten; alsie ookmaar één kik geeft 'leeft' ie nog en moet je m gewoon een nacht alleen op netstroom zetten om op te laden, anders vrees ik dat je de batterijen moet vervangen (is echt niet moeilijk!!) :) Succes (ps: ik heb bij MGE UPS Systems gewerkt dus weet waar ik over praat :))

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.klixshop.nl/images/products/rbc2_100.jpg
Deze zit erin --> 12V :)

[ Voor 21% gewijzigd door r0el op 04-01-2003 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Roelemewoel schreef op 04 januari 2003 @ 19:30:
Haal de stekker er eens uit en probeer m dan aan te zetten; alsie ookmaar één kik geeft 'leeft' ie nog en moet je m gewoon een nacht alleen op netstroom zetten om op te laden, anders vrees ik dat je de batterijen moet vervangen (is echt niet moeilijk!!) :) Succes (ps: ik heb bij MGE UPS Systems gewerkt dus weet waar ik over praat :))

Edit:
[afbeelding]
Dat is goed nieuws :) Inderdaad zonder stroom vliegt ie aan... en gaat ie staan piepen. Moet hij uit staan tijdens het opladen of aan :?

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 19:44:
Dat is goed nieuws :) Inderdaad zonder stroom vliegt ie aan... en gaat ie staan piepen. Moet hij uit staan tijdens het opladen of aan :?
Gewoon uit zetten. Stekker erin en gaattie vanzelf laden :) Dan de volgende dag (24 uur later) ff kijken wattie zegt als je m aan zet (zonder stekker dus)

geruststelling: zolang ie aangaat zonder AC zijn de batterijen niet dood :)

[ Voor 10% gewijzigd door r0el op 04-01-2003 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Roelemewoel schreef op 04 January 2003 @ 19:50:
[...]

Gewoon uit zetten. Stekker erin en gaattie vanzelf laden :) Dan de volgende dag (24 uur later) ff kijken wattie zegt als je m aan zet (zonder stekker dus)

geruststelling: zolang ie aangaat zonder AC zijn de batterijen niet dood :)
Er moet echt geen lichtje gaan branden :?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Roelemewoel schreef op 04 January 2003 @ 19:30:

Edit:
[afbeelding]
ik heb er nog een paar liggen in amersfoort van 7,2 Ah if intrested mailto:tweakers@fishbowl.xs4all.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 04-01-2003 21:29 ]

Iperf

Pagina: 1