MRBIOS Security Clearance

Pagina: 1
Acties:

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier een 486 Mobo met onboard 75MHz cpu. Voordat ik iets in de bios kan veranderen moet ik een of andere code invoeren. Er staat dan "Press Enter for security Clearance" en dan moet ik een code invoeren. Typ ik 3 keer de verkeerde code dan begint het ding te loeien :P Ik heb geprobeerd de CMOS Te resetten maar dit wil niet :? Ik kan nergens een batterijtje vinden, en ook geen CMOS Clear Jumper. Ik heb de hele BIOS Chip er een paar minuten uit gehad, en dit heeft ook niet geholpen, behalve dat alle oude instellingen weg zijn. :) Ik ben een tijd aan het zoeken geweest en ik heb dit gevonden:

http://www.groove-trax.de/jumper/m/A-B/32079.htm

Hier ben ik niets wijzer van geworden, behalve dat ik nu weet dat het een "IBM Blue Lightning" Processor is, en dat het een Alaris COUGAR 486BL mobo is :P

Is er een standaard code die op zo'n MRBIOS Zit? :? Ik heb alleen passwords voor AMI en AWARD BIOS'en gevonden, maar daar heb ik natuurlijk niets aan.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
MR-BIOS... wow dat waren de beste Bios'en die er vroeger te krijgen waren. Kon je gratis doenloaden voor in het P100 tijdperk. Maar die zijn commercieel gegaan meen ik. Heb je natuurlijk weinig aan. http://www.mrbios.com

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Lol, ik heb ook zo'n board gehad :). Is dat zo'n ding met een blauwe socket :P. Probeer is van die code's met 0000 :). Werkt e bij mij ook met een vaag board, soms hebben boards van jumpers die je niet kan gebruiken, omdat er geen pinnen op zitten :). Misschien zit er wel ergens zo iets dat je dat dan verbindt, zou je dat misschien wel binnenkomt.

• Erik1
  • Niet online
Ja, een blauwe socket 2 met grote hendel eraan :D

0000 werkte niet, 0000000000 ook niet. Meer dan 10 cijfers kan niet.

• Erik1
  • Niet online
Niemand enig idee wat dit kan zijn :?

Verwijderd

/ietwat offtopic

Die "Blue Lightning" CPU is een echte DX3-75 (3x25Mhz). Jawel, DX3 en geen DX4.

Deze chip was de echte reden dat Intel uit dwarsheid HUN DX3 CPU' s maar hebben omgenoemd tot DX4.

Ze waren te laat met uitbrengen namelijk ;) :) :D

• Erik1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 23:33:
/ietwat offtopic

Die "Blue Lightning" CPU is een echte DX3-75 (3x25Mhz). Jawel, DX3 en geen DX4.

Deze chip was de echte reden dat Intel uit dwarsheid HUN DX3 CPU' s maar hebben omgenoemd tot DX4.

Ze waren te laat met uitbrengen namelijk ;) :) :D
Daar heb ik alleen niets aan als er een password op zit :P

Is deze ong. te vergelijken met een Intel DX2 66 :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Erik1 schreef op 07 januari 2003 @ 21:33:
[...]

Daar heb ik alleen niets aan als er een password op zit :P

Is deze ong. te vergelijken met een Intel DX2 66 :?
Je kunt ook niet in DOS komen? meestal werkt
code:
1
2
3
4
debug
o 70 2E
o 71 0
q

dan wel, de standaard "verneuk je CMOS inclusief password" methode voor AMI, Award en Phoenix BIOSsen, weet niet of ze op meneer BIOS werken.

En een 486DX3-75 zal waarschijnlijk rondom de prestaties van een DX2-66 liggen: je hebt meer rekenkracht, maar een lagere FSB. Als je raw power nodig hebt, zoals met het RC5-72 project, zal ie sneller zijn, op multimedia (kan dat op zo'n ding :D) gebied zal die DX2-66 sneller zijn.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:30

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik heb nog wel eens een 486 bios met hetzelfde probleem hardhandig een lesje geleerd door de bios pinnen van de chip kruislings kort te sluiten. Toelichting:
Afbeeldingslocatie: http://4ict.nl/~bastiaan/chip.png
Dus eerst de twee pinnen zoals links getekend verbinden en dan weer proberen, lukt dit niet, dan de rechter manier.

Let op! Je kan hiermee de BIOS chip beschadigen, dus zie het alleen als een laatste redmiddel als echt niets anders werkt!

• Erik1
  • Niet online
_JGC_ schreef op 07 januari 2003 @ 22:27:
Je kunt ook niet in DOS komen? meestal werkt
code:
1
2
3
4
debug
o 70 2E
o 71 0
q

dan wel, de standaard "verneuk je CMOS inclusief password" methode voor AMI, Award en Phoenix BIOSsen, weet niet of ze op meneer BIOS werken.
Het werkt wel. Als ik dat invoer en dan op CTRL-ALT-DEL druk, staat er:

Battery Backed Memory (CMOS) is Corrupt
Press Any Key to Continue

Als ik dan op een toets druk gaat hij naar het BIOS Setup scherm en moet ik weer die code invoeren. Als er geen andere manieren zijn probeer ik dat met dat draadje verbinden wel, als dat niet werkt gaat het ding in de vuilnisbak.
Pagina: 1