Toon posts:

Adsl modems uitwisselbaar ?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een maat van me heeft Demon adsl met Trust modem, nou heeft ie een router gekocht die die Trust niet ondersteunt 8)7 .
Kan hij nu een Alcatel kopen (2e hands), die wordt nml. wel ondersteunt ?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56
Een router zou in principe met elk ethernet modem moeten werken. ADSL modems zijn over het algemeen uitwiselbaar, wel zijn er bij ISDN modems voor BBNed wat problemen en heeft het modem de specifieke configuratie voor je provider nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Had erbij gemoeten misschien, tis usb.
en wat die specifieke configuratie betreft, kan je die niet opschrijven en dan instellen op die nieuwe ?

edit : edit was ook een optie, srry

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 17:30 ]

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56
Dat Alcatel modem is ethernet neem ik aan, of zijn er routers die met bepaalde modellen USB modems werken? Je provider kan in de meeste gevallen een configuratie file leveren. Maar het werkt dus niet altijd. Een Alcatel ISDN modem werkt bijvoorbeeld niet bij BBNed, daarom kan je het beste even informeren bij je provider.

Verwijderd

Dat Alcatel modem is ethernet neem ik aan, of zijn er routers die met bepaalde modellen USB modems werken?
nee, maar je kunt natuurlijk een oude pentium 1 volproppen met een serie netwerkkaarten en er een kaal os op gooien (dat usb modem van alcatel wordt bijvoorbeeld automatisch herkend door mandrake 8 en windows 98)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij demon particulier een lijst met gecertificeerde adsl modems gevonden, waaronder de Alcatel usb.
Tis weer opgelost, excuses voor deze forumvervuiling (utfs is van toepassing)

Verwijderd

waaronder de Alcatel usb
???
zou je die lijst misschien ff kunnen posten? ik heb zo'n usb modem namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Gecertificeerde modems
Bij uw DSL Express aanvraag kunt u via Demon een van de aangeboden modems bestellen. U heeft echter ook de mogelijkheid om DSL Express zonder modem te bestellen (DSL-only) als u al een ADSL modem heeft of voorkeur geeft aan een ander type. Het is echter wel van belang dat uw modem voorkomt op de lijst van gecertificeerde modems die hieronder staat. Bovendien dient u zelf zorg te dragen voor een door KPN Telecom goedgekeurde splitter (verkrijgbaar bij Primafoon). Bij gebruik van andere apparatuur vervalt uw recht op support van de DSL Express dienst.

Modem type Firmware versie Lijntype
Allied Data Copperjet 800 V 4.12 Analoog
Allied Data Copperjet 810 V 4.17 Analoog
Allied Data Copperjet 811 ISDN
Alcatel Speed Touch Home Analoog/ISDN
Alcatel Speed Touch USB Analoog
Gecertificeerde modems

ook https://services.nl.demon.net/xdsl/

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 20:39 ]

Verwijderd

dank.

naja, pech voor mij. ik heb het alcatel usb modem voor isdn (via planet gehad). die wordt dus niet ondersteund.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Die lijst is bij elke ISP te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.