Download Limiet Chello

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 17:50

gex

De gekste

Topicstarter
Pas was geloof ik op Tweakers.net te lezen dat chello met een download limiet komt om de "zware gebruikers" aan te pakken.
Ik geloof dat er toen over een limiet van 200x gemiddeld gesproken.

Zojuist sprak ik een vriend, en die had van iemand die bij chello werkt gehoort dat de limiet op 1 GB per maand !!!!! zou komen te liggen.

Dit lijkt me toch erg weinig en onwaarschijnlijk. Heeft er al iemand anders gehoord wat de limiet zou worden ?

Verwijderd

whaaaaaaaaat??? echt????? :( :( :( :(

Nee!!! plz dat wil ik niet ik download wel meer dan 3 gb per maand!!
als dat gebeurt wil ik ook veel minder betalen!!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Lijkt me sterk, 1 gb is echt niet veel. Ik bedoel als je een beetje fan bent van nieuwe films en je downloadt wat trailers ben je er al...

Verwijderd

Wat die medewerker beweert is niet waar. Downloadlimiet staat nog niet vast. Onderhandelingen met COAX (gebruikersgroep) is nog bezig. In eerste instantie zal er tot mei nog gewoon gemonitored worden, maar wel zal er vanaf december vaker een waarschuwing komen als een bepaalde wijk teveel download. Dus pas vanaf mei zal er misschien een limiet komen (als die er al komt).
Dus: wat gaat gebeuren is dat meer gebruikers gewaarschuwd zullen gaan worden (en bij herhaaldelijk overtreden zal het account gedisabled worden).

Source - Webwereld

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Tx voor de uitleg RobRo ik sckrok al even :)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

ach ik heb toen ik begon te kabelinternetten nog met een limiet van 750mb per maand gezeten

Multiweb jah!

en dat was pas klote.. kon nieteens ff lekekr wat downloadne. .jah snachts wel.. maar dan de pc aan laten staan was uitvden boze hier thuis :'(

maar toen het download limiet wegging, lag ook gelijk het hele internet in puin :( want iedereen wou wel ff downloaden

ik geloof dat ze nu een of ander denkbeeldige grens hebben getrokken. .en mensne die 'dr ver boven zitten worden geknpene in de nselheid (als het nieuwe abobonees zijn met zo'n com21 modem waarbij dat kan).. of die worden in ernstige gevallen voor een aantal dagen van het internet afgelsoten...

Verwijderd

het was geloof ik 100X meer dan de gemiddelde ( modale?! ) gebruiker.

dat zou uit komen op 0.5% van de gebruikers kon ik me herinderen.

De verhouding van het data verkeer bij Chello was 20/80 regeling
dus 20% van de gebruikers heeft 80% van het dataverkeer.

We kunnen op zich wel een berekeningetje maken van iemand die bij Chello zit!

Ik zag in een andere gedeelte van dit forum dat een ISDNer met Euronet zo'n 1.3 gig deed
Hij zal wel een stevige internetter zijn! maar dan dus de gemiddelde Chello gebruiker!
Dus: mensen boven de 103Gig per maand krijgen een waarschuwing.

Verwijderd

36 GB per maand zeiden ze bij Chello

Verwijderd

meneererik

KLOPT

Heb ook al enige malen de afgelopen weken, na flink doorvragen bij Chello, iets van 35 of 36 Gb te horen gekregen.

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 17:50

gex

De gekste

Topicstarter
Ik hoop dat jullie geluik hebben; die 35 a 36 GB per maand, daar kan ik wel mee leven, dat vind ik toch behoorlijk redelijk. Zelf haal ik gemiddeld 10GB per maand, met soms uitschieters naar 25GB.

Ik hoop dat er maar snel duidelijkheid over komt.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

in <a href="http://www.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tros/r_online/001001kabel28.ra">dit interview </a> laat iemand van chello weten dat ze bij meer dan 1 GB per maand verlies lijden (zij moeten die bandwidth ook inkopen..) dus zou best kunnen..:( :( :( best wel klote ja
* freddifish zit wel eens boven de 1 GB per dag..

toevoeging: volgens casema kost downloaden uit de US 1 dubbeltje per MB...rekn zelf maar uit wanneer je je abbo eruit heb :)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Ik heb hier niet zo heel veel verstand van maar:

Mogen ze wel zo maar een datalimiet invoeren? :( :( :( :( :( :(

Ik heb toch echt een contract getekend voor een abbonoment ZONDER limiet!

Als ik naar de rechter stap, met evt. nog een paar andere gebruikers, winnen we dat dan niet gewoon?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 17:29
mogen ze bij mij niet doen...
ik betaal voor internet met "GEEN" limiet, en 1.5 mbit lijntje

als ze d'r bij mij een limiet op gaan doen, betaal ik de rekening niet meer, als ze me van't i-net afhalen, dan komt pieter storms in aktie:)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 17:29
nee, je wint niet

want men gebruikt (jaaa!) geld, zij hebben veel geld, jij niet.... ! en met geld kom je héééééééééél ver geloof dat !

Verwijderd

Ja, daarom zeg ik ook:
Met andere gebruikers

Mocht die limiet echt onverantwoord laag te komen liggen ben ik desnoods in staat om een stichting ofzo in het leven te roepen.....

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 10:20 schreef MT het volgende:
Mocht die limiet echt onverantwoord laag te komen liggen ben ik desnoods in staat om een stichting ofzo in het leven te roepen.....[/quote]een stichting met als naam "Aso - Downloaders United"?

Als je alleen download wat je nodig hebt, dan heb je aan 5GB wel genoeg......

How bad is it on a scale from one to Spurs

Verwijderd

Ten eerste download ik niet eens zo heel erg veel, maar ik zeg ook: als het onverantwoordelijk laag komt te liggen!

En verder gaat het me gewoon om het principe!
Ik heb ergens anders voor getekend! Ik ben dat k*t Chello gewoon zat! Echt waar!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm je hebt getekent voor het feit dat Chello zich ten alle tijden het recht voorhoudt zonder opgaaf van reden dingen te veranderen ;).
En je hebt ook getekent voor een Fair Use Policy ;)

Geloof me... een rechtszaak zou je HEEEL dik verliezen.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 10:40 schreef Slasher het volgende:
Als je alleen download wat je nodig hebt, dan heb je aan 5GB wel genoeg......[/quote]Ja en wie bepaaldt wat ik 'nodig' heb? Volgens de site van Chello krijg ik, als ik een abonnement neem, een M@ximale multimediabeleving. Films kijken en muziek luisteren is 'geen probleem'. Maar goed, shoutcast op 128K trekt nogal he... er zijn mensen die de hele dag de radio aan hebben staan, stel nu dat ze elke dag 3 uur shoutcast@128K luisteren, dan zit je al over de 5Gig heen. En dan hebben we het nog niet over films... Het klinkt mij een beetje 'dubbel' in de oren, aan de ene kant een 'ongekende' multimediabeleving en aan de andere kant een datalimiet van enkele GB's.
Ach ja, we zien wel wat ervan komt.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 11:43 schreef IceStorm het volgende:
Uhm je hebt getekent voor het feit dat Chello zich ten alle tijden het recht voorhoudt zonder opgaaf van reden dingen te veranderen ;).
En je hebt ook getekent voor een Fair Use Policy ;)

Geloof me... een rechtszaak zou je HEEEL dik verliezen.[/quote]Idd, ze mogen de voorwaarden veranderen en als je het er niet mee eens bent dan mag je meteen opzeggen geloof ik. En 'fair use policy' hebben ze ook nog. Geloof me ze maken je eerst lekker en als ze genoeg leden hebben dan gaat het weer achteruit. Kijk maar naar GSM's. Eerst goedkope prepaids aanbieden, maar dat wordt ook steeds duurder.

Verwijderd

Ik download voornamelijk van de chello-newsserver, dus dat kost chello niks, het netwerk is van hun, verder internet en icq ik wat en veel online gamen. Dat online gamen is het enige wat chello enigszins nog wat kost.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 19:18 schreef IceStorm het volgende:
Lijkt me sterk, 1 gb is echt niet veel. Ik bedoel als je een beetje fan bent van nieuwe films en je downloadt wat trailers ben je er al...[/quote]Zelfs een niet hardcore downloader gaat daarvan janken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

upload van Napster komt al op 500 Mb per dag bij mij.
En dat schijnt zo'n afgeknepen 128k-Chello verbinding te zijn.

Verwijderd

Het kan nog gekker hoor casema heeft nieuwe alg voorwaarden opgesteld de download voor demos en plus abo ligt op 1000mb per maand de upload op 333mb.

Voor mij betekent dit dat ik voor 89.50pmnd een com21 plus krijg met 12Kb max en een 1000mb download lekker bezig he.

Verwijderd

ik heb zeelandnet, mag maar 2gig per maand gebruiken :( :( maareh weet iemand hoe je je kabel kan tweaken?

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 23:21 schreef AmonC het volgende:
ik heb zeelandnet, mag maar 2gig per maand gebruiken :( :( maareh weet iemand hoe je je kabel kan tweaken?[/quote]ging bij mij 5 x sneller :):) na toepassen van scriptje afkomstig van deze page, hij verkl**t wel je dial-up settings van je modem
http://cable-dsl.home.att.net/

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als ik NIETS doe met internet (Chello) dan krijg ik al bijna 1GB per maand binnen aan ICMP en IPX verkeer. Laat ze daar eerst maar eens wat aan doen voordat ze mij gaan laten betalen voor een uitstaande PC.

Verwijderd

is dat ernstig je dailup settings weg , ik huur deze modem namelijk :)
Pagina: 1