Wie wil er een one-click installer maken voor me?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
Wie o wie?
Kan/wil me helpen om een one-click installer te maken voor de dnet client?
Ik heb zelf ooit zo'n ding gemaakt, maar bij gebrek aan machines met windows kan ik het nu niet zelf. (niet maken, maar ook niet testen)

Wat er moet gebeuren weet ik nog wel:

1. .ini maken:
standaard .ini met 3 aanpassingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[parameters]
id=rc5_72@hotmail.com
[buffers]
checkpoint-filename=dnet.check
[networking]
autofindkeyserver=no
keyserver=www.dkit.nl

2. Batch-file maken:
code:
1
2
3
copy dnet*.* %WINDIR%
%WINDIR%\dnetc.exe -install
%WINDIR%\dnetc.exe -svcstart

3. Van de client (dnetc.exe), de .ini en de batchfile een self-extracting zipje maken, en aangeven dat na het uitpakken de batchfile uitgevoerd moet worden.
(powerarchiver kan dat, staat op http://www.oldversion.com/program.php?n=powarc , 6.1 is de laatste freeware versie)

Als iemand daar tijd/zin voor heeft ben ik em eeuwig dankbaar _/-\o_

dingen die ik van m'n advocaat moet zeggen:
-dit is niet pure luiheid: ik heb gewoon geen machine met windows (dat ik dus wel lui ben heeft er nix mee te maken :P )
-dit is ook geen beroerde poging tot een trojan, mensen moeten die .exe zelf uitvoeren, en je krijgt ook nog een melding dat de client is geinstalleerd

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Goed idee

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik wil het wel ff doen; met WinAce kun je exe's maken die na het uitpakken een bestand uitvoeren; als je me ff de files stuurt dan kan ik je de exe terugsturen.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Neem de nullsoft installer. www.nullsoft.com
Er gemakkelijk (maar je moet waarschijnlijk wel meer dan 1x klikken, 2x ofzo :D)

Siditamentis astuentis pactum.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Varienaja schreef op 04 January 2003 @ 17:29:
Neem de nullsoft installer. www.nullsoft.com
Er gemakkelijk (maar je moet waarschijnlijk wel meer dan 1x klikken, 2x ofzo :D)
maar bij gebrek aan machines met windows kan ik het nu niet zelf. (niet maken, maar ook niet testen)
:)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

:X Moet je toch even wachten tot je op een windows-bak kunt werken.

Ik kan 'm ook wel voor je maken, maar dan kom je onderaan de stapel werk (lees: volgend jaar klaar ;-)

Siditamentis astuentis pactum.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Jah ik had dus ook al toegezegd dat ik het wel ff snel kon doen; maar de tijd die ik overheb wordt ook steeds minder... Nouja, als de topicstarter over een uur ofzo reageert dan merk ik het wel :(

---

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
Heeft ook geen haast of zo, die mensen staan volgende week nog steeds in m'n adresboek :D

spider.007, wil wel wat bestanden mailen, maar je adres staat niet in je profiel.

De reden dat ik geen linkje naar een zipje oid erbij heb gezet is omdat ik dan problemen verwacht met de linux->windows conversie van de text bestanden (geeft normaal gesproken CR/LF probs)
bij deze dan toch maar: http://www.dkit.nl/pub/downloads/koeinstall.zip

staan een .exe, .ini en een .bat in

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Je mag die van ircow wel gebruiken als je wilt, ik mail je dan de link wel :P

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
JustMe_ schreef op 04 January 2003 @ 18:20:
das liev O+

offtopic:
(staat toch niet in m'n profiel dat ik blond ben :? of is het uitgelekt :P )

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Pinball schreef op 04 January 2003 @ 18:17:
Heeft ook geen haast of zo, die mensen staan volgende week nog steeds in m'n adresboek :D

spider.007, wil wel wat bestanden mailen, maar je adres staat niet in je profiel.

De reden dat ik geen linkje naar een zipje oid erbij heb gezet is omdat ik dan problemen verwacht met de linux->windows conversie van de text bestanden (geeft normaal gesproken CR/LF probs)
bij deze dan toch maar: http://www.dkit.nl/pub/downloads/koeinstall.zip

staan een .exe, .ini en een .bat in
Jah, ik begrijp dat het van jouw kant niet veel haast heeft; maar ik had net ff tijd en dacht ik doe het ff; als ik dan nog een uur moet wachten is dat ietswat frusterend... Maargoed de CR/LF probs worden opgelost door textpad; en het exe-filetje te vinden op is niet meer te vinden. :p

[ Voor 5% gewijzigd door Spider.007 op 06-01-2003 23:20 ]

---

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
heel erg bedankt!
ik zal em vandaag of morgen voorzichtig gaan verspreiden, ik laat nog wel weten of alles gelukt is :)

• mcB
  • Laatst online: 15-05 09:27

mcB

He Spider.007 .....waarmee en hoe heb je het installprogje gemaakt?

Just curious,....wil ook eens kijken of ik een kan bouwen.

Strix (Skullflame)

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
Pinball schreef op 04 januari 2003 @ 18:47:
ik laat nog wel weten of alles gelukt is
bij deze, hij werkt prima!
spider.007 nogmaals bedankt, als je binnenkort een opmerkelijke stijging ziet in de stats van de jumpstarters weet je waar het door komt :)

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:48
Pinball schreef op 05 januari 2003 @ 12:04:
[...]

bij deze, hij werkt prima!
spider.007 nogmaals bedankt, als je binnenkort een opmerkelijke stijging ziet in de stats van de jumpstarters weet je waar het door komt :)
Illegal installs :+ ;)

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Hmmm
En toch krijg ik het idee dat ie het als trojan gaat gebruiken

Geen bezwaar tegen hoor }:)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

Hmmz, nou wil ik dit natuurlijk met mij eigen .ini, maar hoe maak je nou die exe?
Met winace kan ik geen execute maken, en al helemaal niet dat hij ook nog eens de bat runt.

En als je het op deze manier doet gaat hij dan wel automatisch starten als je je pc opstart?

Dit is idd een handige manier, veel mensen vinden het leuk, totdat ze hem geinstalleerd hebben en al die "moeilijke cijfertjes en engelse woorden zien" (maw, beetje lui zeg maar).

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
Pinball schreef op 04 January 2003 @ 17:04:
3. Van de client (dnetc.exe), de .ini en de batchfile een self-extracting zipje maken, en aangeven dat na het uitpakken de batchfile uitgevoerd moet worden.
(powerarchiver kan dat, staat op http://www.oldversion.com/program.php?n=powarc , 6.1 is de laatste freeware versie)

Verwijderd

ja, maar daar staat niets over executes

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
Pinball bedoelde op 04 January 2003 @ 17:04:
<..>3. Van de client (dnetc.exe), de .ini en de batchfile een self-extracting zipje maken, (dat is een zipje met een .exe extensie, een zipje dat zichzelf uit kan pakken en dus executable is, een uitvoerbaar archief zogezegd, misschien hadden ze het zipje.zip.exe moeten noemen omdat dan duidelijker is dat het weliswaar een .exe ljikt maar eigenlijk gewoon een zipje is wat zichzelf uit kan pakken) en aangeven dat na het uitpakken de batchfile uitgevoerd moet worden.<..>
zo beter :P :)

[ Voor 5% gewijzigd door pinball op 05-01-2003 17:19 . Reden: uitleg erbij ]

Verwijderd

ahha, ja nu zie ik hem,
en hoe geef je aan dat die batchfile uitgevoerd word?

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 11:13

Geckoo

Good news, everyone!

JustMe_ schreef op 04 January 2003 @ 18:20:
kan je misschien die link openbaar maken (of em mij mailen?) ik moet namelijk een bedrijfje assimileren maar er zitten geen floppies oid in die pc's dus een 1click instal zal wel fijn zijn :D

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Geckoo schreef op 06 January 2003 @ 02:41:
[...]

kan je misschien die link openbaar maken (of em mij mailen?) ik moet namelijk een bedrijfje assimileren maar er zitten geen floppies oid in die pc's dus een 1click instal zal wel fijn zijn :D
Laat je die pc's dan ook allemaal draaien voor ircow? :P

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kunnen we het een beetje ontopic houden heren :)

• mcB

mcB

Als iemand een stap-voor-stap uitleg kan posten hoe een one-click-installer te maken met je eigen .ini dan zullen heel veel mensen dat erg kunnen waarderen.

Het zal ook zeker ten goede komen aan DPC. Go }:O }:O }:O

[ Voor 5% gewijzigd door mcB op 06-01-2003 09:45 ]

Strix (Skullflame)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed, ik ben een tijdje niet langs geweest en zie nu dat er wat vraag is naar de exacte werkwijze en de creatie van de installer. Omdat het DPC uiteraardt niets dan goeds toewens (bedankt voor de hint mcB :) ) zal ik even een korte uitleg posten:

* we maken gebruik van de standaard WinAce (in dit geval versie 2.2 shareware)
* we gooien alle bestanden die we nodig hebben in een folder; en daar voegen we een batchbestandje bij met als inhoud de commandos die gerund moeten worden. Voor deze DNet client is dat dus:
code:
1
2
3
%WINDIR%\dnetc.exe -install
%WINDIR%\dnetc.exe -svcstart
del %0

de eerste regel heb ik verwijderd omdat ik winace standaard laat uitpakken naar de windows directory; de laatste regel heb ik toegevoegd omdat ik niet van loze batch files houdt. del %0 verwijderd dus zichzelf.
Afbeeldingslocatie: http://www.spider007.net/GoT/topicView.php?16657619

* We selecteren alle bestandjes in de folder met het batchbestandje en klikken rechts en zien daar staan "Add to...." Die klikken we uiteraardt aan
* Als naam tik je in "l33t_installer.exe" en dan klik je het options tabje aan
*[opt] bij options zetten we de compressie uiteraardt op maximaal, een dictionary van 4mb
* en dan vinken we nog ff "Create sfx module" aan
* Selecteer de WGUI_en en pas daar wat opties van aan
* Bij de headline vul je de naam van de installer in
* bij de target vul je %WINDIR% in
* "run program if decompressed succesfull:" INSTALL.BAT
* laat de information LEEG (anders is het namelijk een click meer)
* Gaan met die banaan en we zijn klaar.

Veel plezier ermee :)
(c) Spider007.net

Mochten er nog meer mensen ideeen hebben om wat one-clicks op deze manier te bouwen dan biedt ik mijn serverspace aan om er een verzamelplaats van te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Spider.007 op 06-01-2003 23:28 ]

---

• mcB

mcB

He heel erg bedankt Spider.007 !!!

Ik denk dat velen met mij je zeer dankbaar zijn.

Strix (Skullflame)

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
* pinball ziet nieuwe sig voor Spider007:
Bekijk nu meer dan 20.000 lekkere wijven en 18 one-click-koeien op mijn homepage

Verwijderd

Pinball schreef op 06 januari 2003 @ 20:54:

[...]
Dat flash-filmpje op http://www.spider007.net/allyourbase/ is ook wel cool :)

Oei dit wordt wel erg off-topic :X

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Pinball schreef op 06 January 2003 @ 20:54:

[...]
;) wie weet
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 21:06:
[...]

Dat flash-filmpje op http://www.spider007.net/allyourbase/ is ook wel cool :)

Oei dit wordt wel erg off-topic :X
All your cows are belong to us B)

[ Voor 18% gewijzigd door Spider.007 op 06-01-2003 22:01 ]

---

Verwijderd

Spider.007 schreef op 06 January 2003 @ 22:00:
[...]

All your cows are belong to us B)
LOL :D

All your DPs/Results/Points/Candidates are belong to us B)

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nog een paar vragen. welk project doe je als je www.spider007.net/GoT/Dnet_install.exe download. en waarom krijg ik geen koe in beeld

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

E-jey schreef op 06 January 2003 @ 22:24:
Ik heb nog een paar vragen. welk project doe je als je www.spider007.net/GoT/Dnet_install.exe download. en waarom krijg ik geen koe in beeld
Begin even bovenaan dit topic ^ en al je vragen zullen beantwoord worden... :)

---

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
Dit gaat goed :) ff snel deze page hoog op google zien te krijgen en de wu's stromen binnen!
De jumpstarters krijgen zo wel een echte jumpstart >:)

offtopic:
Spider.007, misschien is het handig om die .exe ff weg te halen.. mensen klikken echt op de meest vreemde dingen blijkt maar weer :)

edit:

E-jey, dat komt omdat ie als service geinstalleerd is, dan draait ie ook als je niet ingelogd bent.
Wil je toch een koetje in je systray? nepkoe voor 9x/nt/2k/xp
(ps: vergeet niet het emailadres en de keyserver te veranderen, anders graas je voor mijn subteam)

[ Voor 39% gewijzigd door pinball op 06-01-2003 23:12 . Reden: shameless nepkoe-plug ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Pinball schreef op 06 January 2003 @ 23:06:
Dit gaat goed :) ff snel deze page hoog op google zien te krijgen en de wu's stromen binnen!
De jumpstarters krijgen zo wel een echte jumpstart >:)

offtopic:
Spider.007, misschien is het handig om die .exe ff weg te halen.. mensen klikken echt op de meest vreemde dingen blijkt maar weer :)

edit:

E-jey, dat komt omdat ie als service geinstalleerd is, dan draait ie ook als je niet ingelogd bent.
Wil je toch een koetje in je systray? nepkoe voor 9x/nt/2k/xp
(ps: vergeet niet het emailadres en de keyserver te veranderen, anders graas je voor mijn subteam)
Euh, ik heb hem weggehaald, maar vraag me nu eigenlijk af waarom. Je wilt deze topic omhoog gaan kicken bij Google zodat mensen hierop terecht komen en dan.... Jouw Zip dl'en? Mijn exe dl'en? Op zoek gaan naar een andere link? Ik zie het punt even niet van het weghalen van de link naar de exe.... Zolang de mensen die INI ff aanpassen is dit toch een eenvoudigere manier van installeren dan de standaard installer :?

---

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
Dat over google en zo was eik ironisch bedoeld.. ik ben een beetje huiverig voor mensen die in het wilde weg koeien met het adres van mijn team gaan installeren. (zie nu al in de logs van mijn proxy vreemde ip-adressen opduiken).
Als je een handige installer wil laten staan -wat wel een goed id is- haal dan de .ini eruit (of zet je eigen email en een d.net proxy erin) en laat voor -svcstart eerst -config draaien, dan issie echt handig.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Pinball schreef op 06 January 2003 @ 23:37:
Dat over google en zo was eik ironisch bedoeld.. ik ben een beetje huiverig voor mensen die in het wilde weg koeien met het adres van mijn team gaan installeren. (zie nu al in de logs van mijn proxy vreemde ip-adressen opduiken).
en de wu's stromen binnen!
:P
Als je een handige installer wil laten staan -wat wel een goed id is- haal dan de .ini eruit (of zet je eigen email en een d.net proxy erin) en laat voor -svcstart eerst -config draaien, dan issie echt handig.
ik zie je punt. :) Mocht er iemand nog vragen om die superhandige one-click-installer :D dan zal ik het linkje weer even neerzeten. ;)

---

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 12:05

Millennium

Bug free !!!

En een Nullsoft installer versie, nog niet gefinetuned maar dat doe ik morgen wel. Zal dan ook de nsi file online plaatsen (als ie naar mijn wens is)

edit:
Zoals bij elke goede installer werkt de uninstaller niet optimaal (Dnetc.exe is niet te verwijderen, maar wel handmatig)

[ Voor 27% gewijzigd door Millennium op 07-01-2003 01:20 ]

Rampen bak 2004

Verwijderd

Millennium schreef op 07 January 2003 @ 01:10:
edit:
Zoals bij elke goede installer werkt de uninstaller niet optimaal (Dnetc.exe is niet te verwijderen, maar wel handmatig)
Wellicht een domme opmerking van mij maargoed: is/wordt dnetc.exe wel afgesloten voor hij wordt verwijderd? Anders verklaard dat wel waarom het niet lukt denk ik.

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 07:35:
[...]

Wellicht een domme opmerking van mij maargoed: is/wordt dnetc.exe wel afgesloten voor hij wordt verwijderd? Anders verklaard dat wel waarom het niet lukt denk ik.
YEps Dnetc -uninstall
Maar ik gok dat het geheel stoppen als service net iets later gebeurd dan het sluiten van het shell venster. want als je erna in je verkenner dnetc.exe verwijdert gaat het wel goed.

Rampen bak 2004

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04 17:37

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

misschien is opsomming makkelijk ?

Dnetc -install -> instaleerd client als service
Dnetc -svcstart -> start de client dan als service (anders begint het rekenen pas na reboot)
Dnetc -Uninstall -> inderdaad : uninstalled client als service (verwijderd client NIET van schijf)
Dnetc -shutdown -> stopt de in service draaiende client (taak word gestopt)

al deze codes zijn te "vinden" in een dosvenster in de client folder/map/subdirectory
Dnetc -? of Dnetc-help te tikken (elke "foute" "flag" roept trouwens ook help scherm op :)

BTW.. tnx voor tip van singelklik client.. Winace doet truuk idd erug goed.
stuk eenvoudiger om bij anderen die N00b zijn de client te installeren.
Let wel : ik vraag altijd netjes of ze me willen helpen en leg uit wat de client doet en waarom ik graag wil dat ze me helpen (zoveel punten halen !!!)
maar installen voor hen is soms wel een worsteling.. dit vergemakkelijkt het wel een stuk !

[ Voor 8% gewijzigd door geintje op 07-01-2003 11:15 ]

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:48
* Witlof gaat hier ook maar eens mee aan de slag :P Altijd leuk zoiets voor mensen die willen helpen zonder te veel moeite te hoeven doen :D

Verwijderd

Millennium schreef op 07 januari 2003 @ 09:36:
YEps Dnetc -uninstall
Maar ik gok dat het geheel stoppen als service net iets later gebeurd dan het sluiten van het shell venster. want als je erna in je verkenner dnetc.exe verwijdert gaat het wel goed.
Eest een batchfile aanroepen oid die 10 sec wacht, of checkt of ie gestopt is? kan evt. ook met een .wsf file (Windows script host)

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 11:53:
[...]

Eest een batchfile aanroepen oid die 10 sec wacht, of checkt of ie gestopt is? kan evt. ook met een .wsf file (Windows script host)
Opgelost (net stop dnetc, geeft betere feedback dan dnetc -shutdown) dus bij deze
een nieuwe Installer (nullsoft) met werkende uninstall.

Rampen bak 2004

Verwijderd

Maar nu als je het zo doet installeer je de koe als een service right? Hij staat dan ook bij system als je ctr alt del doet.
Het probleem nu is dat het koetje NIET in de taakbalk komt te staan. Ook al doe je detached=no

Eigenlijk wil ik voor meerdere account onder winXP dus verschillende installs. Bij de ene mag de koe wel zichtbaar zijn, bij de andere niet. De install werkt wel, maar ik kan het koetje dus NIET zien.

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 13:43:
<..>
Eigenlijk wil ik voor meerdere account onder winXP dus verschillende installs. Bij de ene mag de koe wel zichtbaar zijn, bij de andere niet. De install werkt wel, maar ik kan het koetje dus NIET zien.
Gewoon als service installen (1x), mensen die een koe in de systray willen zien nepkoe laten gebruiken.

sim-pel :)

Verwijderd

huh? nepkoe?
en hoe flushed een servicece? gewoon om de 4 blokkies standaard?
En hoe wete ik welke koe het is, bij de logging staat ie ook niet, en ik heb meerdere dirs met koetjes

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 14:48:
huh? nepkoe?

http://www.dkit.nl/pub/dpc/

en hoe flushed een servicece? gewoon om de 4 blokkies standaard?

kun je instellen in je .ini

En hoe wete ik welke koe het is, bij de logging staat ie ook niet, en ik heb meerdere dirs met koetjes

je hebt er maar 1 nodig, die bewaar je.
Bij alle andere:
dnetc -shutdown
dnetc -flush
dnetc -uninstall
directory weggooien

Bij die ene die je hebt bewaard:
dnetc -install
dnetc -config (eventueel)
dnetc -svcstart

Verwijderd

maar dit is eigenlijk niet wat ik zoek :/
Ik wil dus gewoon zon koetje zien, waar je dus op kan klikken, kan flushen etc.

ennuh, hoe bedoel je je hebt er maar 1 nodig? als je -uninstal doet gooit ie e toch allemaal weg?

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
eerst proberen, dan weer vragen komen stellen. (geldt voor beide vragen)

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
het nadeel is wel dat mensen met windows98 nog steeds zelf hun koe moeten starten. Daar werkt de service niet. Of werkt dit dan weer wel onder win98 ik krijg namelijk geen services geinstalleerd.

Verwijderd

Ik heb nu dus de hele dag die service gerunt met het standaard rc5_72@hotmail.com, en nog niet eens vie mijn subteam. Dus hij pakte de .ini niet ofzo :(

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
omfg....
-wildvreemde .exe's downloaden en uitvoeren
-vragen stellen en vervolgens het antwoord negeren

..en dan boos komen klagen, en
Dus hij pakte de .ini niet ofzo
een onschuldige koe de schuld geven van je eigen onkunde..

:X :X :X

Verwijderd

Pinball schreef op 11 januari 2003 @ 20:14:
omfg....
-wildvreemde .exe's downloaden en uitvoeren
-vragen stellen en vervolgens het antwoord negeren

..en dan boos komen klagen, en
[...]
een onschuldige koe de schuld geven van je eigen onkunde..

:X :X :X
Ik heb geen wildvreemde exes gedownload, die heb ik zelf proberen te maken.
En van die vragen begreep ik het antwoord niet. Jij zegt wel wat je moet doen om de services op 1 na te verwijderen, maar dat kan blijkbaar alleen als je weet waar ze staan.

Maarja ik houdt het wel op mijn oude vertouwde koetje }:O, en geef mensen wel instructies hoe je die moet installeren. Iig bedank voor oor jullie reacties.

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb met SPooninstaller iets voor ECC2-109 gemaakt.

maakt een dir aan c:/ecc2/ zet daar de bestanden in.

maar ik krijg geen opstart link in c:/...../.../ opstarten, die wordt er boven op gezet.

En ik wou graag dat er gevraagd werd om een e-mail, dat e-mail komt in een config bestand. (anders moet je zelf steeds een andere installer maken.)

Verwijderd

Het is geen optie de files in een zip te zetten met een install scriptje erbij?
De persoon die de koe dan moet installen, hoeft alleen maar uit te pakken, en dat script uit te voeren. Dat kan iedere n00b lijkt me. Ik las ergens in deze thread zelfs dat er een unzipper is die gelijk een bestand daarna uit kan voeren.

Kijk eens op http://msdn.microsoft.com...owsScriptTechnologies.asp en verder.
Je kan daarmee gemakkelijk files verplaatsen en het register aanpassen.
Je kan ook files editen, dus het invoegen van het juisten email adres is ook geen probleem.

Als ik het goed heb begrepen zijn er verder geen fancy dingen nodig voor deze installer. Ik wil zo'n file evt. ook wel maken als jullie exact uitleggen wat er allemaal moet gebeuren, maar dan duurt het nog wel een paar dagen, want ik heb het behoorlijk druk nu (ivm school).

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
http://sebastiaan.superko...c5.exe[url2]Rc5-72 client
http://sebastiaan.superkoe.com/setupogr.exe[url2]OGR client

De installers die wij (drentse super koeien) gebruiken. Installeerd ook als een service.

Verwijderd

Hmm, volgens mij heeft Windows Script Host niet de mogelijkheid tot een prompt, dus dan blijf je met het email probleem zitten. Dat zal dan evengoed in een tekstbestandje moeten worden gezet, en van daaruit door het script in de ini. Blijf evengoed een beetje omslachtig.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
Millennium schreef op 07 januari 2003 @ 21:22:
[...]

Opgelost (net stop dnetc, geeft betere feedback dan dnetc -shutdown) dus bij deze
een nieuwe Installer (nullsoft) met werkende uninstall.
Mooi gemaakt!

zou je misschien de nsi-file on-line kunnen zetten, dan hoef ik niet eerst uit te zoeken hoe ik zo die installer moet maken met die nullsoft installer :)
of nog liever een zipje met alle files die gebruikt zijn :)
(nsi, ini's,dnetc)

[ Voor 10% gewijzigd door d33n op 30-01-2003 22:52 ]

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Rampen bak 2004

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
dank dank _/-\o_