Aopen AK77-8XN --> IDE probs?

Pagina: 1
Acties:

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Na aanleiding van m'n vorige topic, heb ik toch een andere mobo gehaald.

Maar, de mobo weigert om maar iets te doen wanneer beide IDE poorten in gebruik zijn. Als ik alleen IDE1 gebruik (HDD's) gaat het goed, gebruik ik alleen IDE2 (CD/DVD-Writers) gaat het ook goed, ga ik ze verwisselen van poort, gaat het ook goed.....totdat ze er samen inzitten, waarbij het systeem hangt als het ware voor de POST (alles werkt, fans, hdd's).

Enig idee wat dit kan zijn? Heb altijd MSI gehad, en dit zijn dus duidelijke signalen voor mij om dit mobo (en merk) terug te brengen naar de winkel.

Verwijderd

UDMA aangeschakeld?

Je kunt altijd terug naar de verkoper... hoe eerder hoe beter... :p Meestal zelfs ook beter voordat je er aan gaat lopen klussen :X

• pSycho-Y2K
Moet die aan dan in de BIOS? Die staat op Auto. instelling.

• pSycho-Y2K
Ben er nu inmiddels achter dat IDE#2 de boosdoener is.

Als daar iets op komt loopt de boel in de soep, mobo misschien defect?

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hmm...heel erg vreemd allemaal. Dit soort problemen zijn toch hopelijk niet representatief voor alle AOpen ak77-8xn bordjes...heb er namelijk zelf ook eentje... :|

Tot nu toe bevalt ie prima. Bovenstaande problemen ben ik in ieder geval nog niet tegengekomen. Überhaupt nog geen problemen gehad zelfs :D.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw