Thomos Speedtouch 501 en hub

Pagina: 1
Acties:

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Eindelijk de Thomos Speedtouch 501 binnen gekregen, ipv die bagger usb modem, krijg ik geen hub werkend op de router.
Normaal gezien zou ik de router aan kunnen sluiten op de hub, maar er is geen link tussen beide.

Ik heb verschillende kabels geprobeerd, zelfs een cross cable, maar dit helpt niet. De hub is splinternieuw, het is een 10Mbit Soho Hub.

Ik heb inmiddels al een aantal topics doorgespit, de handleiding gedownload, maar overal wordt gezegd dat inprikken voldoende is.....

Moet ik iets veranderen aan de instellingen van de modem? of is hier een andere oplossing voor

You thought your secrets were safe. You were wrong

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 21:57
Welke kleur hebben de lampjes van hub en modem, brand er wel iets?
Hoe gaat het onderling tussend de pc in de hub?

• 0cool
Er gaan geen lampjes branden wanneer ik de hub aansluit op de router. wel wanneer ik een pc aansluit op de hub, of wanneer ik een pc aansluit op de router

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 21:57
de router brand dus oranje? heb je de uplink al geprobeerd ( of heeft jouw hub dat niet)?

• 0cool
lampje brandt helemaal niet, ook wanneer ik de router op de uplink aansluit

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Je zegt dat je hub splinternieuw is. Houdt dat in dat je 'm ook nog niet getest hebt, of werken andere devices (NIC, etc) wel op 't ding? Verder, heb je 't modem al eens direct aan je NIC gehangen, om te zien of het niet gewoon aan je modem ligt?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• 0cool
wanneer ik meerdere pc's aansluit kan in onderling pingen, modem direct aan NIC werkt ook gewoon. De modem functioneert normaal (buiten het feit dat deze geen verbinding met de hub wil maken)

• 0cool
sorry voor de kleine schop.....

maar na een aantal uren verder rommelen ben ik tot de volgende conclusie gekomen: De router kan alleen verbinding maken met apparaten die 100 mbit zijn.

Klopt mijn conclusie, of zijn er hier mensen die andere ervarigen hebben met een thompson 510 en 10mbit apparatuur

p.s. zei nu mijn typo's in de topictitel sorry....

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 20:37
Check de manual op http://www.speedtouchdsl.com/pdf/datasheet510.pdf daar staat in dat ie ook op 10mbit moet werken. Je kan het modem dus ook niet pingen als deze op de hub zit ?

Het modem sluit je met een cross-kabel aan op een normale hub/switch-poort, of met een normale kabel op de up-link poort!

[ Voor 26% gewijzigd door SouLmaN op 14-01-2003 16:11 ]

• 0cool
Sorry voor de kleine kick, maar ik heb mijn probleem inmiddels opgelost, en dus wilde ik hier nog even de oplossing melden.

Het bleek toch aan de instellingen van de modem te liggen, deze stond ingesteld om een 100mbit netwerk. Door in te loggen via telnet, kan je de modem configureren. In het menu "eth" kan je het netwerktype instellen. Deze heb ik ingesteld op 10mbit, vervolgens een normale utp kabel vanaf de router naar één van de poorten op de hub en voila er was meteen een link.

thanx voor de hulp her en der.....

Pagina: 1