Toon posts:

probleem met nieuw systeem (a7v333-x)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met m'n systeem. Soms wringt m'n pc wat tegen en als ik dan restart krijg ik net na het scherm van windows is aan het afsluiten het blauwe scherm dat windows moest afsluiten om schade aan het systeem te vermijden.
Ik krijg het scherm ook gewoon als k iets bezig ben en daar komt het opeens en dan restart 'm zelf. Aan wat kan dit liggen?
K had een celeron 400 en een matsonic mobo en k heb er een nieuw mobo proc nieuw geheugen en een nieuwe videokaart laten op monteren.
specs:
Amd Athlon xp 2000+
A7v333-x mobo
256mb PC 2100
Chaintec gf4 mx 440
en ik had nog een maxtor 20gb en nog een quantum 6.4gb
Windows xp

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Zet is APM uit in Powermanagement (stroombeheer) :). Heb ik ook wat problemen mee gehad :(.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, zie systeem wordt instabiel.
Ook met een A7v333-x. Het probleem "lijkt" verholpen te zijn...
Wat ik gedaan heb is:
• bios setting turbo verandert in optimal
• zonealarm eraf gehaald
• andere videokaart erin (ook een gf4 440mx), alhoewel ik denk dat het niet daar aan ligt. Maar ik kon mijn 440mxSE (langzame versie) omruilen voor een normale 440mx, dus tja waarom niet :)

Btw, wat voor een 3dmark2001 score haal jij?

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:12
Hmmmzz.. ik zou denken dat het toch bij de drivers van je videokaart ligt!
9 van de 10 blauwe schermen in XP zijn vaak het gevolg van verkeerde drivers van je videokaart! :?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 17:22:
Ik had hetzelfde probleem, zie systeem wordt instabiel.
Ook met een A7v333-x. Het probleem "lijkt" verholpen te zijn...
Wat ik gedaan heb is:
• bios setting turbo verandert in optimal
• zonealarm eraf gehaald
• andere videokaart erin (ook een gf4 440mx), alhoewel ik denk dat het niet daar aan ligt. Maar ik kon mijn 440mxSE (langzame versie) omruilen voor een normale 440mx, dus tja waarom niet :)

Ik heb de bios setting op optimal staan
K heb geen zonealarm

Verwijderd

Topicstarter
Griffin2k schreef op 04 January 2003 @ 23:49:
Hmmmzz.. ik zou denken dat het toch bij de drivers van je videokaart ligt!
9 van de 10 blauwe schermen in XP zijn vaak het gevolg van verkeerde drivers van je videokaart! :?
K heb verschillende detonators geprobeerd
40.72
41.09
42.02 die ik nu heb en nog steeds die blauwe schermen

K heb tegenwoordig ook veel boodschappen van windows: herstelt van ernstige systeemfout. Dit heb ik pas sinds gisteren

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op 04 January 2003 @ 17:15:
Zet is APM uit in Powermanagement (stroombeheer) :). Heb ik ook wat problemen mee gehad :(.
Hoe bedoel je. Hoe doe ik dit?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

voeding? hardware-conflict ?

Er is duidelijk iets grondig mis. Misschien eens alles rustig nalopen cq opnieuw in elkaar steken.....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 17:22:
5783 jij?

Verwijderd

offtopic:
6016 3dmark2001, dus dat klopt wel ongeveer, aangezien ik een iets snellere proc. heb en pc2700 gebruik.

Heb je het probleem trouwens al opgelost? Misschien opnieuw winxp installeren?

Verwijderd

Topicstarter
K heb win xp opnieuw geinstalleerd sinds gisteren en nu had ik het blauwe scherm weer. Opeens begint mijn internet browser "Kan deze pagina niet weergeven" en mijn MSN zegt dat k niet meer ben aangemeld. Mss ligt het probleem bij m'n internetconnectie. Als ik dan restart om mijn internet terug te laten werken krijg ik het blauwe scherm met de boodschap "Driver irql not equal or less". K hoop dat dit me toch verder kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait nu al een paar dagen stabiel zonder blauwe schermen dus het lijkt erop dat het probleem opgelost is. K heb er niets aant veranderd. Vind ik toch raar maar hij loopt stabiel.
Nadat ik een fresh install gedaan heb met winxp loopt m'n pc ook een heel stuk sneller. Toch bedankt om me te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
K heb weer dat zelfde blauwe scherm gekregen juist toen ik een film aan het kijken was. K zou echt niet weten wat het probleem is.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je al je geheugen getest met memtest? Memtest kan je hier downloaden. Veel suc6

Verwijderd

lumminsky:

Heb je je geheugen synchroon lopen met fsb? (zal wel met ddr266, maar toch ff checken misschien)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geheugen loopt sync met m'n fsb ja
En ik heb m'n geheugen 1 pass laten doen met memtest en ik kreeg ca. 470 fouten. K denk dat het dit probleem is. Maar als ik het blauwe scherm krijg staat er altijd van onder:
usbport.sys .... (wat codes hier) zou het nog aan m'n gegeugen alleen liggen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik kan alleen maar zien dat je het OS opnieuw hebt geïnstalleerd en dus net memtest hebt gedraaid, wat heb je nog meer gedaan? Ga deze stappen eens bij langs: Troubleshooter en ga ook je geheugentimings eens bekijken in het BIOS, misschien krijg je fouten door te strakke timings. Zo niet, dan is er iets mis met je DIMM.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
M'n cas latency is 2.5T,3,3,6 dat lijkt me niet te laag. Meer heb ik niet gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Geheugenplaatje was slecht. K heb een nieuwe gekregen pc2700 nu en het draait goed. Bedankt om me te helpen

Verwijderd

Uit mijn ervaring spreek ik dat je echt hele oude detanetor drivers moet gebruiken met MX kaartjes want anders loopt ie vast of je krijgt een rare streep boven in je beeld.

Of koop geen MX maar TI

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kwam deze topic met toeval tegen, ik heb dus precies dezelfde problemen (exacte foutmeldingen in het BSOD van winxp).

Nu ben ik die mem test aan het doen, tot op heden geen fout, zijn er nog andere oplossingen voor dit probleem? (qua timing and stuff, nooit wat veranderd)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij lag het aan het geheugen maar meestal komt het van de grafische kaart. In mijn geval dus niet want k heb het latje nu al iets meer dan een week en hij loopt heerlijk. K weet nou direct geen testprogramma voor de grafische kaart probeer eens een andere detonator k gebruik de 42.01 maar ga ook de 42.70 eens proberen.
Pagina: 1