Gentoo PPC loopt achter met portage

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb Gentoo op mijn iMac geïnstalleerd en nu is het ding druk bezig een desktop te compilen.

Wat mij opvalt is dat de PPC een beetje achterloopt. Bijvoorbeeld xscreensaver-4.06 is er voor de PC en is de meest recente versie, maar de PPC heeft 4.05 als nieuwste. Als je de port van 4.06 bekijkt is PPC nog niet stabiel verklaard. Ander voorbeeld: KDE. Huidige versie 3.05a, versie voor PPC 3.04.

Waarom eigenlijk? Er is toch geen verschil tussen x86 en PPC in source op het niveau van applicaties?

Als ik "emerge --pretend <meest_recente_port>" doe, dan krijg ik de melding dat alle packages "masked" zijn. Natuurlijk kan ik overal handmatig die "~" voor PPC weghalen bij "KEYWORDS=" in elke port, om het stabiel te laten lijken, maar dat is geen doen. Is er een manier om die KEYWORDS genegeerd te laten worden?

Zijn er tweakers met Gentoo PowerPC die wel de meest recente packages hebben geïnstalleerd op hun PowerPC machine met succes?

Bij xscreensaver en andere wat kleinere packages maak ik me er niet zo druk om, maar voor de PPC is heel GTK+ 2 / Gnome 2 nog gemaskt. Ik wil echter Gnome 2 wel op m'n iMac hebben. Kan dat?

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Misschien zijn voorde PPC nog niet alle packages (goed) getest? Lijkt mij het meest voor de hand liggende :)

Een 386er is geen athlon xp en sommige programma's draaien beter als ze i386 gecompileerd zijn dan wanneer ze voor athlon-xp gecompileerd zijn ;)

Gnome2 + zut kun je unmasken in /usr/portage/profiles/package.mask

[ Voor 14% gewijzigd door LollieStick op 04-01-2003 16:41 ]

Verwijderd

ACCEPT_KEYWORDS in /etc/make.conf al geprobeerd ?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Wat normaal hiervoor een reden is (is iig bij bijvoorbeeld de alpha architectuur zo) is dat er om dingen stabiel te krijgen op non-x86 pc's er nogal wat extra patches/opties aan gcc moeten worden meegegeven, en helaas wordt het gros van de applicaties toch voor/op een x86 machine gemaakt en getest, en er willen nogal eens wat niet te compatible dingen voor andere architecturen inzitten helaas...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:05
Wat Kippenijzer zegt, plus het feit dat er toch wat meer mensen zijn die de x86-architectuur gebruiken en het testen op PPC dus wat minder snel gaat (lijkt me).

[ Voor 8% gewijzigd door Wilke op 04-01-2003 19:02 ]