[jamo] woofers vervangen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:50

Tweaker.nu

we all float down here

Topicstarter
Ik heb hier aan m'n versterker 2 oude jamobakbeesten type CBR 1302, (en voordat iedereen gaat roepen dat jamo niks is, deze komen uit 1981 en klinken prima!).

Ik ben vooral gecharmeerd van het enorme laag wat deze speakers produceren. Alleen is er nu bij een bas-speaker de rubberen ring gaan scheuren (rubber is verteerd o.i.d) waardoor de speaker gaat flubberen, dit gaat nogal tenkoste van het geluid :(

Nieuwe speakers zie ik niet zo zitten, en ik vroeg me af of ik de bas-speakers kan vervangen door nieuwe 12-inch woofers, zonder dat het ten koste gaat van het sublieme laag.
Ik heb al wat op de conrad-site zitten kijken en je hebt al woofers vanaf 18 euro :? maar dat kan haast niks zijn denk ik

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:02

JWO

het moet wel mogelijk zijn, maar probeer woofers met dezelfde specificaties te vinden, en vervang tegelijk beide woofers, let er ook op dat ze een beetje passen bij je tweeters/filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

wat denkje van de inhoud van je box ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27606

ik heb zelfbouw speakers en ik heb toen 4 2e hands woofers gekocht met allemaal gescheurde randen toen heeft eeen kennis (ongelooflijke audiofiel) er nieuwe randen voor beteld bij de fabrikant en die heb ik er toen ingelijmd. michien kun jij dat ook proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Als de randen niet helemaal kapot zijn kun je ze ook zelf fixen met siliconen pasta misschien. In elk geval zinnig om te proberen; scheelt snel een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Je kan ook je woofers laten repareren, lijkt mij het slimste aangezien je erg tevreden over de woofers bent.

Ook is het gokken hoe een andere woofer in jou kast gaat klinken. Is namelijk nogal afhankelijk van de inhoud en eventuele baspoort.

Trouwens je Conrad 18 euro idee is echt niks als je een beetje geluid wilt houden, ze hebben wel goede woofers (Visaton) maar die kun je niet zomaar in jou box stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker.nu

Tweaker.nu

we all float down here

Topicstarter
Repareren is geen optie, van een box is de hele rand weg, van de andere 1/3 (die klinkt nog wel prima trouwens), ik denk toch maar aan nieuwe, wat zijn een beetje betaalbare boxen die een bas hebben die je kan voelen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

http://www.velleman.be/productlist2.asp?lan=1&id=346872 > hier eens kijken ? Weet het ook niet hoor :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Tweaker.nu schreef op 05 januari 2003 @ 00:32:
Repareren is geen optie, van een box is de hele rand weg, van de andere 1/3 (die klinkt nog wel prima trouwens), ik denk toch maar aan nieuwe, wat zijn een beetje betaalbare boxen die een bas hebben die je kan voelen ??
Bedoel je nu complete boxen, of woofers? :?

Als je gewoon opzoek bent naar goede bas (nieuwe boxen), en redelijk geluid kan je eens bij Infinity of Magnat gaan shoppen. Hebben vaak (betaalbare) zuilen met een bovengemiddelde basweergave.

Ook kan je eens bij de koopjeskelder van Correct langsgaan, hebben vaak heel leuk spul staan, en best nog te betalen. Misschien hebben ze nog Infinity Reference speakers staan. Neem je de 51 (type box uit die serie) en je bent voor 79 euro de box klaar. Dan heb je echt een flinke bas. Als je wat meer geld hebt te besteden (+/-400 voor 2 zuilen) kan je gaan zoeken naar zuilen uit de delta serie (ook Infinity) dat is echt sereuze bas, en zijn ook wat beter vertegenwoordigd in het hoog en midden gebied.

Over het algemeen, ook bij andere merken, kan je zeggen dat speakers met grote klankkasten en een redelijk formaat woofer garant staan voor een flinke bas. Of die ook mooi is is dan vaak de vraag, maar met een korte luistersessie is dat vaak wel te horen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker.nu

Tweaker.nu

we all float down here

Topicstarter
ik bedoel nieuwe boxen, heb geen zin om de huidige boxen te repareren, of om alleen de woofers te laten vervangen, ik ga morgen maar eens bij correct kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik heb ooit bij mijn ouwe JAMO speakers waarvan de drivers rot waren gewoon nieuwe bij JAMO besteld. Gewoon bellen, type opgeven en ze kunnen precies zien welke driver erin moet en, als deze niet meer leverbaar is, welke als vervangende driver kan dienen.

Google geeft:

Jamo Audio Benelux BV,
Almere. 036-5367722

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker.nu

Tweaker.nu

we all float down here

Topicstarter
GA!S schreef op 05 januari 2003 @ 00:51:
Ik heb ooit bij mijn ouwe JAMO speakers waarvan de drivers rot waren gewoon nieuwe bij JAMO besteld. Gewoon bellen, type opgeven en ze kunnen precies zien welke driver erin moet en, als deze niet meer leverbaar is, welke als vervangende driver kan dienen.

Google geeft:

Jamo Audio Benelux BV,
Almere. 036-5367722
ga maandag meteen bellen , bedankt voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Tweaker.nu schreef op 05 januari 2003 @ 01:43:
[...]

ga maandag meteen bellen , bedankt voor de tip _/-\o_
Geen dank, support van JAMO viel me toen 100% mee. In de reguliere handel vroegen ze 180 guldens per speaker, bij JAMO zelf heb ik ze voor 65 gulden ex BTW per 2 gestuurd gekregen. :P

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Kopt. Ik heb nog ergens Jamo Professionals staan waar ik vroeger mee draaide. Daar sloopte ik keer op keer de tweeters van (het fenomeen clipping was toen nog niet erg bekend bij mij :X ) maar rechtstreeks via Jamo was dat nog best betaalbaar.
Pagina: 1