AdobePS Acrobat Distiller

Pagina: 1
Acties:

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Font resultaat van Photoshop PSD naar PDF is erg lelijk. Gekarteld, gerafeld en dik.
Het gaat hier dan enkel om de fonts, omgeving bitmap ziet er zeer goed uit in pdf.

In eerste instantie dacht ik dat de fonts niet meegenomen werden, dus vanuit distiller de font path settings gewijzigd en naar een nieuwe directory met enkel de twee gebruikte fonts ingesteld.

Vervolgens nog steeds hetzelfde probleem. Gezien ik een copyrighted font gebruik heb ik de fonts gewijzigd in een ander formaat (fonts meegenomen in distiller path tevens), maar zelfs bij een niet copyrighted font hetzelfde probleem. Na veel testen is de conclusie dat alle fonts er slecht uit zien, true type, pfm/pfb, copy/uncopyrighted.

Verschillende instellingen van de AdobePS printer gedaan. Press gekozen, font compression uitgezet. Fonts always embedded, Fonts toegevoegd aan de lijst met embedded fonts. 100%, no scaling van de pagina.

De enige oplossing zie ik om het zaakje in Illustrator te maken en de fonts te outlinen als het nog niet lukt, maar er zal hoogst waarschijnlijk een juiste methode hiervoor zijn. De handleiding van Acrobat praat over print PostScript files. Dit heb ik tevens gedaan, maar krijg errors ondanks dat ik van PostScript printer gebruik maak. Het zal ongetwijfeld op een makkelijke manier kunnen via photoshop, maar hoe?

De enige redelijke oplossing is de gehele psd weg te slaan als tiff/jpg om vervolgens te converteren naar PDF. Maar dan is de tekst van dezelfde kwaliteit als de omliggende objecten: redelijk, maar niet voldoende voor leesbare text.

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

ik heb je verhaal door gelezen, maar even voor de duidelijkheid:

je hebt een bestand (text en pics) in PSD en dat wil je omzetten naar PDF :?
waarmee heb je dan het geprobeerd om te zeten naar tiff/jpg :?
daar kan je toch een mooi resultaat uithalen

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Haco schreef op 04 January 2003 @ 16:50:
ik heb je verhaal door gelezen, maar even voor de duidelijkheid:

je hebt een bestand (text en pics) in PSD en dat wil je omzetten naar PDF :?
waarmee heb je dan het geprobeerd om te zeten naar tiff/jpg :?
daar kan je toch een mooi resultaat uithalen
misschien is het doel om de tekst scherp te houden ;) Het idee achter PDF is het combineren van vectorwerk en bitmap waarbij het geheel lekker klein en toch compatibel blijft.

Voor de TS: ik heb zelf nog nooit een PDF in Photoshop opgemaakt; zou het eerlijk gezegd ook niet durven. Wat ik wél heb gedaan is afbeeldingen in Photoshop opmaken, vectorvormen in Illustrator, en deze samenvoegen in Adobe InDesign. Deze kan hier vervolgens prachtige PDF'jes van bakken (zonder tussenkomst van de distiller). Mocht je InDesign niet hebben, kun je als het goed is ook opmaken in Illustrator en dit dan exporteren naar PDF of printen naar je distiller. Probeer dat eens met een fröbeltje van 3 seconden werk; als dit wel goed er uit rolt weet je wat je te doen staat :)

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Inderdaad | HunterPro |, een combinatie van vectorwerk en bitmap, exact zoals je beschrijft om een goed resultaat te behalen. Ik ben in Photoshop begonnen en gebruik gemaakt van de photoshop tools. Werk overzetten in Illustrator kost me teveel tijd, vandaar dat ik de overstap nog niet heb gemaakt. Vandaar dat ik in Photoshop het geheel heb weggeschreven in JPG, heropent en weggeschreven naar PDF. Vervolgens heb ik het geopend in pdf, overige pagina's ingeladen in, hidden linkjes plus security toegevoegd... klaar. Niet de juiste manier, want zo worden de mooie vectors tevens bitmap.
Ik betwijfel of Photoshop wel geschikt is in samen werking met Acrobat Distiller... je zou bijna denken van wel, maar krijg het geheel niet perfect.
InDesign heb ik niet, ik zal ns een paar testjes doen met het wegschrijven van Illustrator naar PDF. De volgende kan dan in illustrator/pdf ipv photoshop/pdf.

[ Voor 3% gewijzigd door MindfluX op 04-01-2003 21:49 . Reden: typo ]

Verwijderd

Als je de opmaak van je document, tekst plus plaatjes, nou doet in tablemaker, en hem vandaar door de distiller gooit, dan krijg je volgens mij wel een mooi resultaat. Zo deed ik het volgens mij op mijn werk.

Verwijderd

Je kan ook in photoshop opslaan als pdf (onder save as), dat is zonder tussenkomst van distiller. Heb je dat al geprobeerd? (niet vergeten include vector data aan te vinken). Dit gaf bij mij zeer goede resultaten.

Verwijderd

Photoshop blijft natuurlijk een tool om bitmap afbeeldingen te bewerken. Ik zou, zoals hunterpro ook al zegt, de volgende keer je bitmapmeuk in Photoshop doen, je vectorshabba in Illustrator, en de zut samenvoegen in Indesign/QuarkXpress. Distiller dabei, en dan moet het goedkomen!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Het is best logisch, tekst hoort niet in een bitmap-programma. Een beetje rip (raster image processor) zou normaal gesproken de tekst renderen op zo'n 2400 dpi wanneer deze als vecxtor binnen komt. Jij werkt nu waarschijnlijk met lagere resolutie. Dat is ook waarom je zoals HunterPro al zegt normaal een opmaak-pakket gebruikt om images en tekst samen te voegen.

Als je het wilt laten drukken dan zou je eigenlijk minimaal op 1200dpi moeten gaan zitten wil je bitmap tekst scherp overkomen. Volgens mij wordt nl. een psd > pdf ook de vectortekst bitmap. Is het alleen voor op het scherm dan zou je nog kunnen klooien met de distiller instellingen zodat hij niet weer een jpg comprimeerd, je kunt beter jpg sowieso vermijden.

Wat Jaapf zegt zou ook kunnen werken, heb het nog nooit geprobeerd maar als dat betekend dat je de tekst als vector houdt moet je een heel eind komen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1