Toon posts:

Netwerkkaart Zeelandnet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een realtek RTL8029AS netwerkkaart die in een pc zit van een kennis. Deze pc had het yaha.k virus :P . Ik heb deze geformateerd maar heb een probleem met de netwerkkaart. OS is 98SE. Ikzelf heb @home maar ik krijg de netwerkkaart met geen enkele mogelijkheid online in mijn eigen netwerk. De kaart weigert een ip adres(blijft xxx.xxx.xxx.xxx maar dan met steeds andere cijfers). Ik heb alles geprobeerd van DNS invoeren, IP adres invoeren, DHCP, werkgroep @HOME, etc.

Kan een netwerkkaart van zeelandnet wel op een ander netwerk werken, iets met MAC adressen ofzo :?

Zie ik iets over het hoofd, ik heb een andere netwerkkkaart van mezelf erin gezet en die doet het wel, komt ook uit een 98SE machine, ik moest wel zelf het dns invullen in die pc van die kennis en toen werkte hij.

Het vreemde is dat ik op mijn andere 98SE machine puur de werkgroep invul, @home, en het werkt, sygate manager deelt mijn internet. Ik heb nooit het dns in hoeven vullen maar moet dat op die andere pc wel doen omdat andere die ander netwerkkaart ook weigert wat te doen. Ben er nu 2 dagen mee bezig en wordt beetje :'( nu kan iemand mij helpen...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit al gelezen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29#29
Staat een hoop info in welke iig de techniek uitlegt hoe en wat.

Je provider zelf al uberhaupt gebeld :?

Verder vindt ik je verhaal een beetje van de hak op de tak. Op het ene moment heb je over @Home en dan weer over Zeelandnet :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die pc van iemand die ik moet installeren, hij woon in zeeland en heeft zeelandnet, ik woon in brabant en heb @home. Ik heb 98SE geinstalleerd, alle drivers en wil zijn pc updaten via windows update, mail installeren,etc, maar ik krijg dus die pc niet online met die realtek netwerkkaart die erin zit.

Dat topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29#29 heb ik doorlezen maar dat heeft niet mogen baten :'(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lijkt me simpel ... je probeert bij Zeelandnet op het netwerk te komen met een NIC die een MAC adres heeft die niet bekend is bij hun.
Het makkelijkste lijkt het mij als je die PC ff in je eigen LAN hangt zodat je igg op inet kan.

Kan hij thuis de PC zo weer aan z'n ISP knopen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 04 January 2003 @ 16:54:
Lijkt me simpel ... je probeert bij Zeelandnet op het netwerk te komen met een NIC die een MAC adres heeft die niet bekend is bij hun.
Het makkelijkste lijkt het mij als je die PC ff in je eigen LAN hangt zodat je igg op inet kan.

Kan hij thuis de PC zo weer aan z'n ISP knopen.
Dat is het probleem, die pc wil in mijn eigen lan dus niet online geraken, hij weigert een IP adres en alles, ik krijg die netwerkkaart niet werkend, de drivers kloppen, 98SE kent de netwerkkaart gelijk ;(

Kan het zijn dat een netwerkkaart van Zeelandnet niet werkt bij andere providers zoals @home :? lijkt me onwaarschijnlijk maar toch....

Verwijderd

Topicstarter
klein kickje.. kan iemand anders me helpen :'(

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 16:59:
[...]

Kan het zijn dat een netwerkkaart van Zeelandnet niet werkt bij andere providers zoals @home :? lijkt me onwaarschijnlijk maar toch....
Volgens mij wel. Ik heb een netwerkje aangelegd en daarbij wat netwerkkaartjes verwisseld. Nu had ik er eentje een beetje lomp eruit getrokken en nu werkt @home daar niet meer op :? maar hij werkt wel gewoon in het netwerk.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 05 januari 2003 @ 20:11:
[...]

Volgens mij wel. Ik heb een netwerkje aangelegd en daarbij wat netwerkkaartjes verwisseld. Nu had ik er eentje een beetje lomp eruit getrokken en nu werkt @home daar niet meer op :? maar hij werkt wel gewoon in het netwerk.
dan ga ik maar eens proberen of ik die netwerkkaart bij de mensen thuis op hun zeelandnet modem aan de gang krijg :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Laatste kick, het probeer is opgelost, naar het schijnt is deze realtek kaart gevoelig voor de netwerkkabel/connector die erop zit. Ik heb een andere kabel geprobeert en nu maakt de pc wel contact met mijn lan, krijgt ip adres, kan internetten. De andere netwerkkaarten werken met al mijn andere kabels wel goed :?

Deze mag van mij op slot nu :)
Pagina: 1