Bestanden gedelete --> HD zit nogsteeds even vol?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-03 09:52
Ik heb gister 2 gig aan files van me my docs partitie af gegooid (had nog maar 25 mb vrij ;)), maar hij zegt dat hij nogsteeds maar 25 mb vrij heeft?
Als ik daarna kijk met Windows hoeveel gig ik gebruik, gebruik ik 25 gig, terwijl de hd 27 gig is, dus er is idd 2 gig verwijderd. Hij geeft het alleen niet aan, en ik kan dus ook niets meer op die partitie erbij schrijven.
Hij heeft geen dooie sectors of zo, en ik heb ook al scandisk eroverheen laten gaan.
Windows XP én Windows 98 geven allebei hetzelfde aan, thus het ligt niet aan het OS...

Verwijderd

misschien een domme vraag, heb de je prullenbak wel geleegd?

• Ruuddie
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 15:37:
misschien een domme vraag, heb de je prullenbak wel geleegd?
Ah jah, vergeten er bij te zetten :P
Ik heb me prullenbak al leeg gegooid, maarja, ik delete alles altijd direct (SHIFT + Delete) :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je norton systemworks geinstalleerd? En leeg in XP eens je SystemRestore points

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Probeer diskpie eens en kijk of deze ook nog grote files vindt.

• Ruuddie
Spider.007 schreef op 04 January 2003 @ 15:41:
Heb je norton systemworks geinstalleerd? En leeg in XP eens je SystemRestore points
Ik heb Norton Utilities 2002 erop staan ja.
Maar normaal gebruik ik Fix-It :)

SystemRestore staat op 350 mb gebruiken, en die restorepoints worden ergens anders opgeslagen. (andere partitie)

• Ruuddie
Stalkert schreef op 04 January 2003 @ 15:44:
Probeer diskpie eens en kijk of deze ook nog grote files vindt.
Ik gebruik DiskTriage, waarmee ik ook zag dat ik dus nog 2 gig vond in een temp map (neverwinternights ISO's).
Als ik nou zoek, zegt hij zelf ook dat ik maar 25 van de 27 gig gebruik...

Verwijderd

Kijk eens hoe groot het map 'System Volume Information' is.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ruuddie schreef op 04 januari 2003 @ 15:45:
[...]

Ik heb Norton Utilities 2002 erop staan ja.
Maar normaal gebruik ik Fix-It :)

SystemRestore staat op 350 mb gebruiken, en die restorepoints worden ergens anders opgeslagen. (andere partitie)
Heb je in norton toevallig je Protected Recycle bin ingeschakeld?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Ruuddie
Spider.007 schreef op 04 januari 2003 @ 15:53:
[...]

Heb je in norton toevallig je Protected Recycle bin ingeschakeld?
Nopes staat uit.

Ennuh, system volume info is 0 kb (net leeggegooid).

DiskTriage zegt bdw wel: wasted space: 728 mb....

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ruuddie schreef op 04 January 2003 @ 16:00:
[...]

Nopes staat uit.

DiskTriage zegt bdw wel: wasted space: 728 mb....
wasted space is het verschil dat optreedt door je cluster grootte (bv een bestand van 1 k in een clusterspace van 8k neemt toch 8k in beslag. De 7k wordt door DiskTriage (goed programma btw) wasted space genoemd.

---

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

doe eens scandisk/chkdsk

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Ruuddie schreef op 04 januari 2003 @ 16:00:
[...]

Nopes staat uit.

Dus rechtermuisklik op Norton Protected Recycled Bin (of Prullenbak) en dan "Empty Norton Protected Files" wil dus ook niet?

Norton 'bewaart' namelijk de bestanden namelijk ook nog een, ook al verwijder je ze met shift-delete.

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Het probleem zit je in je boot record. Scandisk zal waarschijnlijk als fout geven: "de hoeveelheid vrije ruimte is onveranderlijk"

Dus: scandisk denk ik :)

• Ruuddie
Frenkie567 schreef op 04 januari 2003 @ 17:16:
[...]

Dus rechtermuisklik op Norton Protected Recycled Bin (of Prullenbak) en dan "Empty Norton Protected Files" wil dus ook niet?

Norton 'bewaart' namelijk de bestanden namelijk ook nog een, ook al verwijder je ze met shift-delete.
JIJ ROELT!!!!!!! F*CK NORTON UTILITIES!!!! HET IS OPGELOST!!!!
Thnx m8!!
GVD, dit had ik moeten weten :(
'k Kom net van een LAN af, en ik kon nix meer erop zetten omdat me hd vol zat, d8 ik.
Blijkt het dat ik in het totaal 6 gig aan protected files erop heb. (stond blijkbaar wél aan)

/edit: LOL, nu heb ik nóg meer extra schijfruimte als ik zo vrijgemaakt zou hebben: Norton Utilities ligt er vanaf :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ruuddie op 04-01-2003 17:48 ]

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:21

Termy

valt er nog wat te fragge?

nee norton roelt juist, ik heb al een paar keer iets per ongeluk geshift-delete wat ik niet weg wilde hebben. dankzij norton heb ik die nog. dat _JIJ_ zo dom bent wel iets te installeren maar niet te weten wat het kan of het ff uit te zoeken is jouw probleem.

beetje heel erg triest om nu norton af te zeiken.....

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SjoZ schreef op 04 januari 2003 @ 17:41:
Het probleem zit je in je boot record. Scandisk zal waarschijnlijk als fout geven: "de hoeveelheid vrije ruimte is onveranderlijk"

Dus: scandisk denk ik :)
Op NT based systemen kun je beter chkdsk /f doen (en gezien hij beide OSen draait kan de TS kiezen)

• Ruuddie
Termy schreef op 04 januari 2003 @ 18:20:
nee norton roelt juist, ik heb al een paar keer iets per ongeluk geshift-delete wat ik niet weg wilde hebben. dankzij norton heb ik die nog. dat _JIJ_ zo dom bent wel iets te installeren maar niet te weten wat het kan of het ff uit te zoeken is jouw probleem.

beetje heel erg triest om nu norton af te zeiken.....
Ik weet precies wat Norton kan, gebruik het al jaren.
Alleen gaat mijn voorkeur uit naar Fix-It, omdat toch professioneler is.
Maarja, als Norton dingetjes gaat doen die ik niet verw8 kan ik dat ook niet helpen he. Is bdw niet de eerste keer dat ik ruzie heb met norton, ik gebruikte hem ook een keer in win98, en daardoor was mijn hele winXP install fucked up?! (beetje op de hd van het andere OS aan het rotzooien geweest)
Een goed programma doet zoiets niet :)

BDW modjes, ligt het aan mij, of moet hij eigenlijk een OW krijgen met die dikke flame van 'm?! (dit is dus niet als flame bedoelt, maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet formuleren...)

[ Voor 5% gewijzigd door Ruuddie op 04-01-2003 20:53 ]

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:21

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik flame? Omdat ik je dom noem? Nee een prog zoals norton uitschelden in dikke letters is erg aardig....

Ik vraag me sowieso af waarom je het gebruikt gezien je ervaringen er mee... zal wel aan mij ligge of so.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ruuddie schreef op 04 januari 2003 @ 17:44:
[...]

JIJ ROELT!!!!!!! F*CK NORTON UTILITIES!!!! HET IS OPGELOST!!!!
Thnx m8!!
GVD, dit had ik moeten weten :(
'k Kom net van een LAN af, en ik kon nix meer erop zetten omdat me hd vol zat, d8 ik.
Blijkt het dat ik in het totaal 6 gig aan protected files erop heb. (stond blijkbaar wél aan)

/edit: LOL, nu heb ik nóg meer extra schijfruimte als ik zo vrijgemaakt zou hebben: Norton Utilities ligt er vanaf :P
Is dit geen flame??

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Ruuddie
Nee.
Ik zeg alleen dat ik NU een rotprogramma vind.
Da's heel wat anders dan iemand uitschelden....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Let ff op jullie woorden, heh?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.