Toon posts:

Logitech dual met welke muismat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn al talloze threads geweest over welk ondergrond bij welke muis hoort echter nog welke muismat bij een Logitech dual optical mouse. Er zijn namelijk zoveel nieuwe muismatten bij gekomen als de Func Surface 1030, Icemat (zwart), Steelpad, Allsob, Ratpadz en Everglides. Dit zijn toch wel de beste muismatten en ik wil graag van de logitech dual optical gebruikers horen wat hun meningen hierover zijn.

Ik begon zelf met een Ratpadz, deze was echter te ruw en reageerde niet goed. Daarna heb ik wat goedkope stofachtige muismatjes geprobeerd maar ook die reageerde niet optimaal. Vervolgens heb ik een Func Surface 1030 geprobeerd en deze muismat is de beste die ik tot nu toe heb geprobeerd. Deze muismat heeft twee kanten een vlakke en 1 iets ruwere (meer voor balletjesmuizen). De vlakke kant is echt ideaal maar ik gebruik deze nu al zo'n half jaar en deze kant is nu heel stroef geworden. Heeft iemand dit ook ervaren en weet iemand hoe ik deze weer in nieuwstaat krijg (zal wel kopen worden), want wassen is volgens mij ook niet goed? Graag reacties van dual optical gebruikers die 1 van de bovenstaande matten gebruikt, thx

P.S. Als je denkt dat je geen muismat nodig hebt dan heb je gelijk, maar voor hardcore gamers (speel zelf Quake3) is die echt wel benodigd (als je hier anders over denkt reageer dan niet, want een blaadje papier is echt niet hetzelfde!)

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-07 20:45
Heeft imo weinig met games te maken.
Probeer het eens in OH :)

Move > Overige Hardware

Verwijderd

Topicstarter
omg heb je bij overige hardware een dodelijke preciesie nodig met je muis? arghhh is wel te merken dat jij geen shoot em up games speelt...

Verwijderd

zelf gebruik ik sinds kort van die bureau "placemets" maar dat is echt een donderse verbetering. veel meer precisie en eerder had ik heel af en toe dat versprong ook op een helemaal witte ondergrond.

Verwijderd

Heeft iemand dit ook ervaren en weet iemand hoe ik deze weer in nieuwstaat krijg (zal wel kopen worden), want wassen is volgens mij ook niet goed? Graag reacties van dual optical gebruikers die 1 van de bovenstaande matten gebruikt, thx
Ik heb ook de fun1030 (black) en momenteel een MX500, maar hiervoor een Dual Optical.

Op het karton dat om de blikken verpakking heenzit staat o.a.:

- The Last Mouse "Pad" You Ever Need To Buy.
- Easy to clean and is hand washable when necessary
- High quality, durable rubber construction

Als je het eerste 'letterlijk' leest, kan je er uit op maken dat hij wel JAAAAAAAAREN mee moet gaan. Dat 'ie stroef is.... misschien dat wassen helpt...
Als dat niet helpt, zou ik eens contact opnemen met de leverancier (heb hem zelf bij everglide.de in Duitsland gehaald). Lijkt me niet echt de bedoeling dat je matje zo snel aan zijn einde is 8)7
Heb je misschien constant vette handen?

Verwijderd

Topicstarter
nee en ik heb em geprobeerd te wassen (eerst met alleen water en daarna met een beetje sop) maar werd er niet beter op...

Verwijderd

Voor mijn dual optical gebruik ik geen muismat .. gewoon me bureaublad ... nadeel is dat me bureaublad een paar deukjes heeft gekregen en dat dus geen optie meer is ... dus nu gebruik ik gewoon zo'n goedkoop hema ding :)

Verwijderd

Ik gebruik dan geen dual optical, maar een MS Intellimouse Explorer 3 op een icemat, ja die zwarte. Gekocht als setje op de HCC. Loop als een tierelier, echt fantastisch. Bij de mat, eigenlijk een stukje geruwd glas, krijg je ook een stukje ice-skate-materiaal naar wens te knippen om op je muis te plakken. Als je dit doet gaat alles nog wat soepeler. Dus imo is de icemat een aanrader, als je het geld ervoor wil neertellen, want goedkoop issie niet.

Verwijderd

Topicstarter
ja heb de icemat al besteld, kost wel weer wat maar ja dan heb je ook wel wat hehe

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Zelfs gebruik ik de Everglide Giganta Optical Smoke (die donkere) samen met een Dual Optical, geweldige muismat imho.
Dat ding is zo glad, dat ik kan de muis van de ene naar de andere kant van de muismat kan blazen 8)7

Verwijderd

Ikzelf gebruik een Everglide Giganta alienware met m'n dual optical, deze gebruik ik nu al een 2 jaartjes samen. Ik moet wel zeggen dat mijn everglide nog maar een fractie 'glide' van toen hij pas nieuw was. De mat is stroef geworden, en daar waar m'n muis hem raakt zit er een soort grijze waas op die er met niks af te krijgen is.

Het lijkt wel of die plastieken voetjes onder mijn dual de 'ribbeltjes' van de giganta opvullen, maarja kga me binnenkort nog wel eens een nieuwe halen :)

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-08 21:43

Maartenvs

For Sale

waarom een muismat onder je optical? Muismat is toch voor grip op het balletje en beschermt ook klein beetje tegen vuil, maar wie heeft er nu zand op zijn bureauliggen :/ de enige muismat die je zeker niet moet kiezen is een met plastic coating die reflecteerd verkeerd dus doet je muis het maar half.

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals voor een dodelijke preciesie (en dan merk je bij spelen als quake 3) heb je gewoon een goeie muismat nodig, als je er zelf geen ervaring mee hebt neem het dan van mij aan... kzal jullie op de hoogte houden van de dual met de icemat die ik straks krijg (die zwarte) het schijnt trouwens dat die mx300 beter is dan de dual...
Pagina: 1