Toon posts:

ip adres hoofdserver van kpn

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand dit IP adres voor mij?
als ik me niet vergis heb je in A'dam een server die de verbinding met de rest van het internet over de wereld verzorgt...

ik wil dit ip weten voor het proggie Coolmon hiermee kan je laten pingen, en zo kan ik weten waar internet er uit lig, of het aan zeelandnet lig of aan die server

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56
Door een tracert uit te voeren vanaf het KPN netwerk kan je wel een idee krijgen wat hun hoofd routers zijn maar dat zijn er natuurlijk meerdere, de verbindingen worden over meerdere routers verdeeld om ervoor te zorgen dat bij het uitvallen van 1 router niet alles plat gaat.

Verwijderd

Topicstarter
ja oke snap ik, alleen hoopte ik dat hiervan een lijst zou zijn dat ik het zelf niet op moet zoeken :P

• JJr
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

JJr

The Future Awaits

Zoals Pc123 al zei, zoek met tracert een router uit waarvan je weet dat ie niet meer van zeelandnet is.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 15:13:
ja oke snap ik, alleen hoopte ik dat hiervan een lijst zou zijn dat ik het zelf niet op moet zoeken :P
Maar waarom denk je dan dat je daarvoor 'een hoofdserver van kpn' nodig zou hebben? Je kunt elke willekeurige server ervoor gebruiken, zoals de website van je provider, of wat dan ook. 't Lijkt me weinig zinvol om daarvoor een specifieke server binnen de infrastructuur van je provider te kiezen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ehm dit klinkt als wat is het IP van de internet server waar internet op staat.
Denk bovendien dat het weinig zin heeft om een IP adres te pingen welke je vind in een trace. Een beetje provider heeft verschillende peering links dus dan weet je nog niet waar het probleem ligt.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 21:00

TrailBlazer

Karnemelk FTW

heeft inderdaad totaal geen zin. Om te beginen zijn er vele links naar het buitenland dat zag je toen met qwest alles draaide gewoon door.
Bovendien voor heztelfde geval gaat kpn omnummeren dan heb je og niks

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 08:32
Nog maar de vraag of al die routers een ping reply geven...

No production networks were harmed during this posting

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
DOSBOX

>tracert www.kpn.nl

:)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.