PoV GF Ti4200 bios gezocht...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19476

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een nieuwe bios voor mijn Point of View Ti4200 (128MB). Bij zowel de importeur als bij PoV zelf krijg ik geen respons.
Mijn Ti4200 wordt nl. herkend als Ti4400 en pas na een warm boot wordt ie als Ti4200 herkend...
Ik heb al verschillende nVidia reference biossen en biossen van andere fabrikanten (o.a. Club 3D en Aeolus) geprobeerd van de 128Mb uitvoering. Deze biossen werken op zich wel, maar deze hebben het verschijnsel dat er nog maar 64MB op de kaart gedetecteerd wordt.

Wie o wie kan mij helpen aan een nieuwe versie van de PoV Ti4200 128MB bios???

Huidige Bios:
GeForce4 Ti4200 VGA BIOS A1
Version 4.25.00.30.00
Copyright (C) 1996-2002 NVIDIA Corp.
128MB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:40
Ik heb dus ook de gewone POV ti4200 128MB

geen enkel probleem ermee, alleen ik heb vga bios M1 ipv A1

als je denkt dat het helpt kan ik die vast wel naar een bestandje opslaan zodat je hem in je kaart kan flashen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

misschien dat er wat staat op www.guru3d.com ik zou even kjken je weet het nooit :)
heb btw zelfde kaart en zelfde bios dacht ik en werkt heerlijk.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-06 12:38

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb wat online voor je gezet. Is mijn Pov ti4200 XP M1 bios

NVFlash staat hier: www.joeribl.com/files/v4.14.exe

Ik heb zelf de XP versie dus daarvoor staat bios hier: www.joeribl.com/files/povxpm1.zip

Nu weet ik niet wat voor kaart je hebt. Dus het kan zijn dat de geheugentiming te hoog staat. ( Core staat op 275 Mhz en Geheugen op 552 Mhz dus let op!)

Ik kan em eventueel aanpassen voor je als dat nodig is.

[ Voor 10% gewijzigd door Shuriken op 05-01-2003 12:54 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Shuriken... ik heb beide biossen geprobeert (povxpm1.bin en povm1.bin), maar ze geven beiden geen beeld na het flashen... te hoog geclocked denk ik...
Mij PoV is trouwens de 'normale' Ti4200 versie met 128MB met het trage Samsung geheugen (4ns). Als je een aangepaste versie kunt maken, dan wil ik 'em graag proberen!

TLRnZ, Ik zou ook heel graag jouw M1 bios versie willen proberen!!!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Probeer de nieuwe http://www.joeribl.com/files/povm1.zip maar. Die heeft nu 250 Mhz Core en 450 Mhz Geheugen. Dat is volgens PoV website de standaard snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Blijkbaar werkt een teruggeclockte XP bios ook niet :'( Geen beeld...
Ik heb ondertussen ook een bios van een Sparkle 128MB geprobeerd, maar die laat ook maar 64MB ipv 128MB zien... erg vreemd allemaal...
[user]TLRnZ[/user], mijn hoop rust nu op jou 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
j0, zal hem morgen wel ff naar file flashen

* Bossie is lam

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Op zich wel vreemd, want in principe is het grootste gedeelte van de bios unified. Dus geschikt voor elke GF4. Hoogstens de TV module en de DVI module kunnen anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253

Anoniem: 19476 schreef op 05 January 2003 @ 21:48:
Blijkbaar werkt een teruggeclockte XP bios ook niet :'( Geen beeld...
Ik heb ondertussen ook een bios van een Sparkle 128MB geprobeerd, maar die laat ook maar 64MB ipv 128MB zien... erg vreemd allemaal...
[user]TLRnZ[/user], mijn hoop rust nu op jou 8)
Wat doe je eigenlijk als je bios geen beeld meer geeft? PCI kaart erin en dan opstarten en flashen of wat? Ik wil van mijn 9500 Pro ook het bios flashen, maar wil eerst ff weten wat je moet doen als het misgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06 21:29

Sedat

Tweaker...

He Mistersmith, ik heb de juiste bios voor je, maar wat is je email adres? Ik heb dezelfde videokaart de 'normale' Ti4200 versie met 128MB met het trage Samsung geheugen (4ns). Nu heb ik met de bios liggen klote en heb net als jij ook een bios van de XP versie geprobeerd..lukte ook niet...heb daarna een progje gevonden om de orginele bios te wijzigen (RAY ADAMS NVIDIA BIOS EDITOR).

Dus ik heb de orginele bios (werkt uitstekend heb h'm al een paar keer terug geflashed) en de gewijzigde bios waar ik core op 300mhz en het geheugen op 550mhz heb gezet >:) en het werkt perfect.. maar stuur maar een email (S.Yilmaz@hotmail.com) met je adres ...email ik jouw de bios die je wil....:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sedat schreef op 05 January 2003 @ 23:58:
He Mistersmith, ik heb de juiste bios voor je, maar wat is je email adres? Ik heb dezelfde videokaart de 'normale' Ti4200 versie met 128MB met het trage Samsung geheugen (4ns). Nu heb ik met de bios liggen klote en heb net als jij ook een bios van de XP versie geprobeerd..lukte ook niet...heb daarna een progje gevonden om de orginele bios te wijzigen (RAY ADAMS NVIDIA BIOS EDITOR).

Dus ik heb de orginele bios (werkt uitstekend heb h'm al een paar keer terug geflashed) en de gewijzigde bios waar ik core op 300mhz en het geheugen op 550mhz heb gezet >:) en het werkt perfect.. maar stuur maar een email (S.Yilmaz@hotmail.com) met je adres ...email ik jouw de bios die je wil....:*)
Sedat, aan jou mijn vraag... wat doe je als het bios niet werkt???
Als je dus geen beeld krijgt, een PCI kaart erin en opnieuw flashen??

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 53253 op 06-01-2003 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

POV is idd niet al te gul wat betreft support e.d.
Ik heb ook nog steeds een issue met mijn POV 4200 XP...
Anoniem: 53253 schreef op 06 January 2003 @ 00:01:
[...]

Sedat, aan jou mijn vraag... wat doe je als het bios niet werkt???
Als je dus geen beeld krijgt, een PCI kaart erin en opnieuw flashen??
Je kan gewoon toch 2 kaartjes tegelijk draaien?
Als 1 er het niet doet, dan kan je altijd nog verder gaan met een werkend systeem... Toch?

[ Voor 66% gewijzigd door WarMaster op 06-01-2003 00:08 ]

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah verder gaan met werkend systeem... maar hoe krijg je dan die andere kaart weer goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Dat doet ie hier ook met het originele bios :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Anoniem: 53253 schreef op 06 January 2003 @ 01:53:
Jah verder gaan met werkend systeem... maar hoe krijg je dan die andere kaart weer goed?
Pci kaart gebruiken als primary, agp kaart laten zitten en dan opnieuw flashen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor NVidia kaarten kun je ook altijd even een testrun doen met VGABIOS.EXE... als die al niet werkt dan hoef je niet eens te proberen om een *echt* flash uit te voeren...

PS: biossen mogen gestuurd worden naar mistersmith@post.com (totdat mijn mailbox vol is ;))

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 19476 op 06-01-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Anoniem: 53253 schreef op 06 januari 2003 @ 01:53:
Nou het apparaart hoeft niet te werken om opnieuw geflasht te worden...
Dat EEPROMMetje wordt toch wel aangesproken, of de kaart nou werkt of niet.

Enfin... Die VGABIOS.exe zal idd beter zijn, alhoewel ik die nog nooit heb geprobeerd...

Kent iemand het fenomeen dat de floppydrive corrupt is bij een PoV Ti4200 XP met Firmware: 4.25.00.34.00 ??

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Shuriken schreef op 05 January 2003 @ 17:36:
Probeer de nieuwe http://www.joeribl.com/files/povm1.zip maar. Die heeft nu 250 Mhz Core en 450 Mhz Geheugen. Dat is volgens PoV website de standaard snelheid.
Dit is dus dezelfde die ik heb

Hier vind je de mijne
klik

wel ff renamen van gif naar rom, heb nl geen webspace ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Bossie op 06-01-2003 20:22 . Reden: added linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

Thorry, ik zet er een oude PCI videokaart bij.. zorg ervoor dat je pc van de PCI boot..en dan terug flashen...

En voor TLRnZ... ik bedoel dat ik nu niet meer in windows hoef over te clocken..heb ik nu in de bios staan...vondt het irritant dat bij booten in windows ..scherm even zwart werd om waarden te laten... welke overclock haal jij max?..ik probeer om geheugen op 600 mhz te zetten....maar gaat tot nu toe niet goed...misschien v-mod? (kan in bios AGP 0.3 volt hoger zetten heeft dat het zelfde effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
sedat, ik draai al sinds aanschaf op 275/550, hoger geeft en te kleine winst om het te proberen. (zie specs, cpu+sdram)

max waarop ik een 3dmarkje heb geprobeerd is 300/590 welke probleemloos gaat,
met de bench van ut2k3 loopt ie dan vast :(

ik vind 550(275ddr) overigens wel leuk genoeg voor 4ns ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

ik snap het niet hoeveel versies zijn er van deze gf4 ti4200...heb jij ook de 128mb versie...? Ik kan nog de core met 10 mhz verhogen... en geheugen op 25 mhz..hoger.. maar scheelt inderdaad ook niet veel in prestaties..maar ik heb nog niet kunnen proberen of ik langdurig een spel kan spelen zonder dat ie te warm wordt.. test alleen met 3dmark...kan ik ut2k3 benchmark los downloaden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
ik heb de "normale"versie de pov ti4200 128MB --> niet xp enzo dus

deze heeft a3 core en 4ns ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

Je kunt ook een Ti 4200 bios van een ander merk proberen. Dan doet ie het misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TLRnZ, bedankt voor de bios... ik heb 'em net geprobeert, maar ook deze geeft 64MB aan :(
Er staat trouwens wel "Point of View" in jouw bios... bij mijn originele bios staat dat er niet (of heb je dat er zelf in gezet?)

Verder heb ik zo'n beetje alle biossen van ieder merk al geprobeert... en Point of View zelf geeft ook geen gehoor... ik denk dat ik het opgeef en er maar mee leer leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
nee, ik heb men bios nooit ge_editted ofzo

mayb ff originele bios erin zette en kaartje rma sturen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

he mistersmith .. heb je de bios geprobeerd die ik je ge-emailed heb?

http://www.x-bios.3dgames.ru/

...probeer even op deze site nog rond te neuzen.... kom je heel veel biossen tegen...ook de reference-bios van nvidia.....!

heb je een foto van jouw kaart...misschien kunnen we achterhalen of je echt een Point of View hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Volgens mij heeft hij gewoon brak geheugen ofzo, omdat al die biossen 64MB detectere

of je bent idd gewoon opgescheept met een 64MB variant

het is idd wel handig als je een plaatje post, of mayb gewoon ff in de kast duikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

Kan wel inderdaad dat ie gewoon kapot is..heb ik met de vorige videokaart ook gehad...gf4mx440 64 mb.....na half jaar plots 32mb.....geworden omgeruild voor de POV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sedat, bedankt voor de biossen... ik heb ze allebei geprobeert en ze werken!... ik zie netjes dat het bios versie 4.25.00.37.C1 is, maar weer 64 ipv 128MB... om gek van te worden 8)7

Just for the fun of it kun je hier mijn originele bios downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.sieben/POV_Ti4200_128_top.jpg

Op de doos staat in ieder geval Point of View ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

He mistersmith, ik heb net met een progje de orginele bios van je bekeken..dat is niet goed... want moet piont of view zijn... lijkt mij. ....maar moet zeggen dat bij mij de doos hetzelfde is..maar mijn videokaart heeft een goudkleurige koeler... en is bruin PCB niet blauw zoals dat van jou... misschien heb jij een nieuwe versie... heb jij WCPUID...kun je de revisie van je videokaart uitlezen..ik heb een foto maar weet niet hoe ik moet uploaden...stuur hem nu naar je email ..adres..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik neem aan dat je deze informatie bedoelt?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.sieben/WCPUID.jpg

Ik zag net de foto's van jouw kaart en die ziet er inderdaad totaal anders uit... andere PCB, andere fan, een Philips chip waar bij mij niks zit (zal wel voor video-in zijn?!?). Wel 4ns geheugen, maar voor de rest compleet anders...

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 19476 op 07-01-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

Gek ..ik heb dezelfde informatie... alleen bij je Subsysteem staat dus niets..normaal staat daar een soort code.. voor de rest is het wel ok....zou alleen de graphics aperture size in je bios op minimaal 128 mb zetten... maar krijg de indruk dat je kaart gewoon stuk is ...laatste vraag..heb jij op de achterkant van je kaart ook 4 geheugen modules? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yep... 4 voor en 4 achter...
Ik verdenk PoV ervan dat ze mij een pre-productie model hebben gestuurd met een hele specifieke bios... zodra mijn Asus A7N8X mobo binnen is probeer ik 'em daar nog even in en als ie nog steeds hetzelfde doet dan stuur ik 'em terug...

Iedereen bedankt voor de hulp!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
zelfde info hier, en ook dezelfde kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 11:54

mbooij

De Mosselman

Ik hebv zelf ook een PoV Ti4200 (64MB) Is het de moeite waard om de bios te updaten? De 3dmark testen zijn een stu lager dan een 4200 hoort te zijn (op een P4 2,5Ghz)

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Pagina: 1