Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Schermpje van telefoon gebruiken op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 17:13

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Mijn oude siemens M35 is helemaal kapot maar schermpje is nog wel intakt. er zitten iig geen barsten etc in. Is het mogelijk om deze net als zo'n LCD schermpje met 16x4 karakters oid aan mijn PC te sluiten. Zodat ik er wat op kan "projecteren". Of kan ik schermpje ook weggooien?

Verwijderd

hier zijn al 100 topic's over! Als er geen goede controller in zit kan dit niet! Lees de FAQ maar een goed door!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/Palm/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?

Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.

© Cornholio2001 @ De LCD FAQ.

[ Voor 6% gewijzigd door m-m op 04-01-2003 14:29 ]

Verwijderd

van een nokia 3310 is op een of andere manier het scherm wel bruikbaar omdat er een controller chip in het scherm ingebakken zit wat je blijkbaar niet kan zien...
maar van de protocollen enzo daarvoor weet ik niks af

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 15:12:
van een nokia 3310 is op een of andere manier het scherm wel bruikbaar omdat er een controller chip in het scherm ingebakken zit wat je blijkbaar niet kan zien...
maar van de protocollen enzo daarvoor weet ik niks af
Is toch I2C net als sommige Erricsson schermen... Die kun je via bepaalde schakelingen wel besturen ja...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

zwahiel schreef op 04 januari 2003 @ 15:16:
[...]

Is toch I2C net als sommige Erricsson schermen... Die kun je via bepaalde schakelingen wel besturen ja...
ik weet niet wat het was.. niet naar gekeken alleen dat het werkte...
maakt me ook niet uit hoe het werkt als het maar werkt..
moet er namelijk nog steeds een gaan zoeken voor op me mp3 speler diek ga maken.. hoop ik als ik de pcb layouts krijg...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Faq-vraag
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.