Toon posts:

wat is agp bit's??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had iets verhoogt in m'n bios 8)7
En toen zag ik dit op riva tuner ?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/dsfg4333343ssf.JPG

er staat nu 128 bit's agp daar stond eerst 64 bit's agp???

wat is dit is dit nodig of wat?Voor wat is het nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 14:17 ]

Verwijderd

NV25 is.
en 64Mb DDR memory wil zeggen dat je 64Mb aan Double Data Rate geheugen op die videokaart hebt zitten, DDR wil alleen zeggen dat het een wat sneller type is dan "normaal" geheugen zeg maar. AGP = Accelerated Graphics Port, dat is die bus waar ik het net over had... daarvan zit er 1 bruin slot op je moederbord en daar zit die videokaart in
128bit wil zeggen dat die bus een 128bits adressering heeft, is niet erg dat je dat niet snapt, want dat zegt ook niet superveel
die 64Mb geheugen op je kaart zijn veel belangrijker dan die128 bit. :)

Verwijderd

AGP staat voor het soort kaart. Want je hebt ook PCI kaarten. En 128 bit heeft met geheugen bandbreedte te maken. Maar daar heb je verder niks aan. Voor meer info zoek je toch even op google

Verwijderd

Topicstarter
Waarom haal ik er hogere 3dmarks mee als ie op 128 staat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 14:34:
Ik zou het niet weten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 14:34:

Omdat de aanvoer van gegevens ongeveer 2 keer zo hard gaat?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoeveel hoger haal je dan? Een paar procent of echt veel hoger?

Als het een paar procent is valt het binnen de standaardafwijking die een 3D Mark score kan hebben (doordat je pc bijvoorbeeld even cpu power nodig had voor aan ander proces).

Verwijderd

Volgens mij kan dat nooit iets te maken hebben met 'iets in het BIOS'. Ik heb zelf een GeForce 2Ti met 64mb DDR en die geeft al sinds mensenheugenis '128-bit NV15 with 64mb DDR memory' aan. Die 128-bits is gewoon het interne datapad van de processor.

Een GeForce 2 of hoger heeft trouwens altijd 128-bit DDR geheugen. Alleen bepaalde modellen GF2 MX gebruiken een 64-bits DDR geheugenaansturing.

Tis dus gewoon hardware bepaald. Het lijkt me sterk dat je in je BIOS echt ingrijpende dingen kunt wijzingen mbt de interne structuur van je chip, of je moet de grote 'GeForce-naar-Quadro' truuk hebben gedaan.
Pagina: 1