Toon posts:

Problemen met SCSI-kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een systeem (Athlon 500) met 2 CD-roms, 1 brander en 1 speler, beiden SCSI. Die heb ik destijds aangesloten met de bijbehorende Adaptec 2902I (interne versie van de 2902E). Dat heeft altijd goed gewerkt, maar sinds een tijd werkt het niet meer. Ik dacht bij de overgang van ME naar XP, maar nu ik terug ben naar ME werkt het nog steeds niet.
Het probleem is dat de PC gewoon niet meer opstart, maar blijft hangen bij het opstarten.
Ik heb al geprobeerd op andere poorten, geen effect.

Inmiddels ook geprobeerd met een andere SCSI kaart, een Advansys ABP 930 UA, maar ook die komt niet door het opstarten heen. Kans dat beide kaarten plotseling kapot zijn, lijkt me klein, het probleem moet dus wel ergens anders zitten....

Iemand vergelijkbare ervaringen c.q. een oplossing ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 14:58 ]

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Alleen geprobeerd met beide spelers eraan of ook zonder en alleen met het kaartje? Hoe zit de terminatie? Misschien zit daar iets fout of is de kabel slecht of zo.

Verwijderd

Drivers geinstalleerd?

In configuratiescherm gekeken of de kaarten wel juist herkend worden? (geen uitroeptekentjes of andere rare shit? :X

Zit de kaart er wel juist in?

PC die niet meer op start kan ook liggen aan een IRQ of I/O-conflict.

Is dat allemaal in orde? :+

Verwijderd

is de kabel wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies.

Het hele probleem zoals beschreven ontstaat met de kaart ingeplugd, zonder kabel en dus ook zonder dat de CD-rom-speler en de brander er aan hangen.
Ik heb diverse slots geprobeerd, zonder resultaat.

Kan ik bepaalde dingen instellen voor ME is opgestart?

Drivers nog niet geinstalleerd, ik ben er van uitgegaan dat dat moet als de kaart er in zit. Sowieso kan het nooit zo zijn dat zonder drivers de PC niet opstart, toch?

Ik realiseer me nu wel dat als ik kies voor stap-voor-stap opstarten dat bij de stuurprogramma's nmouse.vxd de laatste is die ik kan beantwoorden. Na die (of tijdens) blijft ie verder hangen....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 19:59 ]

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 19:58:
Bedankt voor de replies.

Het hele probleem zoals beschreven ontstaat met de kaart ingeplugd, zonder kabel en dus ook zonder dat de CD-rom-speler en de brander er aan hangen.
Ik heb diverse slots geprobeerd, zonder resultaat.

Kan ik bepaalde dingen instellen voor ME is opgestart?

Drivers nog niet geinstalleerd, ik ben er van uitgegaan dat dat moet als de kaart er in zit. Sowieso kan het nooit zo zijn dat zonder drivers de PC niet opstart, toch?
Ah wat meer info, dat scheelt :) Tot hoever komt je PC? Doet ie niks, komt ie wel door de POST, hangt ie halverwege starten van Windows?

Verwijderd

Topicstarter
Blijft hangen na
Updating ESCD .... update success
Verifying DMI pool date ... update success

Verwijderd

Probeer eens je cmos te clearen van je moederbord zonder de PCI kaarten erin.

Verwijderd

:X :X :X Heb nog steeds t idee dat die kaart er niet goed in zit... :X :X :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 18:03 ]

Pagina: 1