Toon posts:

Switch stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een Amigo ALW-5008 8 Ports Nway Switch.

Als ik hier spanning plus 2 computers op aansluit, dan slaat hij op tilt. Bijna alle LEDs gaan dan om 50% branden. Dat is niet ok.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn.
Hij werkte voorheen uitstekend uiteraard

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 13:48 ]

Verwijderd

Ik vrees idd dat het niet echt meer de moeite loont om hier veel tijd in te stoppen, vullisbak, nieuwe kopen en klaar.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Heb je wel de goede adaptes an je switch hangen ik ben in ider geval altijd kwijt welke adapter bij wel apparaat hoort/ modems/hubs/switches enzo

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:12

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wat heb je verder al geprobeerd? Wat gebeurd er als je er 1 pc op aansluit? Heb je al andere poorten geprobeerd? etc. etc.

Verwijderd

Topicstarter
als er meer dan 1 pc op wordt aangesloten
of 1 pc en 1 andere switch via de Uplink dan slaat ti' ook op tillt

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 13:49:
Ik vrees idd dat het niet echt meer de moeite loont om hier veel tijd in te stoppen, vullisbak, nieuwe kopen en klaar.
mijn mening, respecteer dat alstublieft...

voor zulke gare first post opmerkingen zou je van mijn part een temp ban moeten krijgen...

tropic starter: Moet je eens kijken wat de helpdesk van dat bedrijf ervan denkt, misschien is het een bekend probleem :)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

Icey schreef op 04 January 2003 @ 20:30:
[...]

voor zulke gare first post opmerkingen zou je van mijn part een temp ban moeten krijgen...

tropic starter: Moet je eens kijken wat de helpdesk van dat bedrijf ervan denkt, misschien is het een bekend probleem :)
een bekend probleem ? met een 8p amigo switch ?? maybe kun je wel opzoeken wat het betekend als alle lampjes knipperen... maar zelfs daar geef ik je weinig kans: het is een amigo, en geen 3com

weggooien is wel drastisch, maar als hardware problemen vertoond (en je hebt al ge-troubleshoot) kun je hem beter terugsturen naar de winkel waar je hem gekocht hebt...

http://www.amigo.com.tw/5008.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Jimbolino op 05-01-2003 04:19 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Een dooddoener, maar in de handleiding staat niet wat het is?
Icey schreef op 04 januari 2003 @ 20:30:
[...]

Mwah, tis wel de conclusie die ik zou trekken. Ik heb geen problemen met een bevestiging op een vermoeden.. Wellicht had het wat minder gaar uitgedrukt gekunt, maar ik zie er ook weinig hoop in. En first posten heb je meer op de frontpage...

Is de bekabeling die je gebruikt wel helemaal lekker (niet per ongeluk een crosscable tussen computer/switch of brakke bekabeling)? Ik zou het zo ook niet weten. Als het met een andere switch/hub gewoon werkt lijkt het me helemaal 100% zeker. Zo'n ding prik je in het stopcontact (met stabiele spanning etc) en dan de utp kabel voor de computers erin (die goed zijn), en werken! Zo niet, dan sluit ik me aan bij "die firstposter".

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Ga het nu ook denken dat ik hem als behang mag gebruiken.
Switch kwam van een basisschool vandaan waar ze nu een 24 poorts hebben...

Verwijderd

Haha, ik had hetzelfde probleem.

Die switch is gewoon kapot. Blijkbaar komt dit vaker voor..... :o

Verwijderd

Topicstarter
slotje
Pagina: 1