seagate diagnostic tool zegt dat me schijf zwaar kaduuk is

Pagina: 1
Acties:

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 01:25

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Ik heb de seagate diagnostic tool gedownload om ff te kijken hoe mijn schijf het doet. Toen ik de normale test deed was er niks aan de hand. toen ik de thorough test deed kreeg ik allemaal fouten en zei de tool dat ik mijn schijf maar uit mijn pc moest halen, opsturen, en een nieuwe moest zoeken :'( Moet ik gaan vrezen of is het gewoon kul want me schijf doet het nog goed. (misschien domme vraag) :? Het is een seagate ST380020A. Hoe kan ik de schijf testen in windows behalve dan met speedfan, die zegt dat de fitness 43% is. Kan ik dat oplossen door de defragmenteren, te formatten enz. ?
Als er nog meer info nodig is gewoon zeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door icecoolsniper op 04-01-2003 13:42 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
waarom trek je die seagate tool in twijfel? als die tool zegt dat je schijf niet meer goed is dan is ie niet meer goed.... KLAAR, daar bestaat geen discussie over, (die tool gebruiken ze bij seagate ook niet voor niks..)

waarschijnlijk zit je schijf gewoon onder de 'bad-blocks' (das de thorough test), en groeit dit aantal gestaag door naarmate je hem gebruikt

heb je nog garantie? dan gewoon claimen dat ding, bij de leverancier of anders bij seagate zelf

A wise man's life is based around fuck you

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:56

FastBunny

Give it the Works !

Als een diagnostic tooltje dat zegt zal het wel kloppen waarschijnlijk, wil dus zeggen dat ie waarschijnlijk langzaam aan het slijten is.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Nou, ik zou blij zijn dat dat progje dat zegt. Wie weet hoe klote hij gaat lopen op een gegeven moment dan. Beter nu erachter komen dat hij niet zo goed meer is dan op het moment dat je helemaal nix meer met je HD kan. Lekker een RMA'tje opvragen en heel snel een andere dan.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
ik heb mijn pc bij de mediamarkt gekocht ;'( dus met de garantie gaat dat lastig worden
vorige keer deden ze al moeilijk voor dat stukkie plastic om de socket 478
enig idee hoe ik mijn data kan overgooien? een 40 gig schijfje erbij kopen misschien?

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

icecoolsniper schreef op 04 January 2003 @ 13:45:
ik heb mijn pc bij de mediamarkt gekocht ;'( dus met de garantie gaat dat lastig worden
vorige keer deden ze al moeilijk voor dat stukkie plastic om de socket 478
enig idee hoe ik mijn data kan overgooien? een 40 gig schijfje erbij kopen misschien?
Hoezo moeilijk doen? Hij is niet goed, dat zegt het progje zelf. Hoe oud is hij? waarschijnlijk nog te jong. Gewoon een RMA opvragen.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
eh pc is 3 kwart jaar oud, de schijf dus ook zoiets

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

icecoolsniper schreef op 04 januari 2003 @ 14:01:
eh pc is 3 kwart jaar oud, de schijf dus ook zoiets
Probleem? Geen probleem dus! ;) RMA aanvragen, opsturen, nieuwe ontvangen, klaar!

Verwijderd

Je hebt op alles wat je koopt in Europa (zeker dingen met een stekker) na 1 januari 2002 twee jaar garantie. Sterker nog, volgens het consumentenrecht heb je net zolang garantie op een product zolang je mag verwachten dat zo'n apparaat goed functioneert. En een HD hoort toch wel 2 a 3 jaar goed te functioneren op zijn minst. Dus gewoon naar Mediamarkt gaan en net zo lang met die regels om hun oren gooien (netjes blijven) tot ze meewerken, en anders niet weggaan. werkt bij mij altijd. Anders Seagate zelf telefonisch om een oplossing vragen. Blijf in gesprek met ze, ze mogen niet ophangen en komen uiteindelijk echt wel met een oplossing.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
ok bedankty voor de tips, ga het ff uitproberen
heb mailtjes gestuurd naar seagate en medimarkt, nu maar afwachten

[ Voor 42% gewijzigd door icecoolsniper op 04-01-2003 16:32 ]

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
nu kan ik sommige programma's niet meer starten, ook wil ie de prullenbak niet meer openen, ook detecteert mijn firewall(black ice) geen internet of netwerkverkeer meer terwijl dat er toch wel volop is. Ligt dat aan de schijf of aan iets anders?

[ Voor 31% gewijzigd door icecoolsniper op 04-01-2003 23:58 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, lijkt me duidelijk.. Vind je niet..?
Even snel de belangrijkste data op CD's zetten dus :)

Nogmaals: Seagate maakt echt niet voor lol dat HDD check tooltje..

Verwijderd

je hebt als het goed is volgens de europese regels nog steeds 3 jaar garantie op je harddisk dus back uppen en terug sturen

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
BalusC schreef op 04 January 2003 @ 23:59:
Sja, lijkt me duidelijk.. Vind je niet..?
Even snel de belangrijkste data op CD's zetten dus :)

Nogmaals: Seagate maakt echt niet voor lol dat HDD check tooltje..
had al de belangrijkste dingen op cd gezet, voor de rest ga ik een 30gb schijfje halen en die gebruik ik dan tijdelijk als hoofdschijf, als de andere weer terug is(hopelijk sturen ze een snellere op :D) hang ik die in me 2e pc tje(amd xp 2000+ die nu maar een 10gb disk heb) en ik ga maar gelijk voor seagate want mediamarkt dan ben ik alles minstens 6 maanden kwijt. Iemand ervaring met de RMA van seagate? Want me maat stuurde vorige keer zijn HD(geloof een maxtor) weg en kreeg em pas een half jaar later terug.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:36

OgWok

U.N.C.L.E.

Een RMA aanvragen bij Seagate gaat snel. Wel heb je serie en typenummer nodig van de HD want dat moet je invullen.
Als je de RMA binnen hebt (e-mail) afdrukken en bij de schijf doen en opsturen naar Seagate, ze zitten bij Schiphol. Adres staat op de site.
Mijn ervaring is dat ik binnen 5 werkdagen een nieuwe binnen had :) Via de dealer gaat dit meestal langer duren.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Half jaar..?? Dat was vast een extreme uitzondering.. Gewoonlijk duurt het 3 à 4 weken. Met was mazzel zelfs 1 à 2 weken korter en met pech 1 à 2 weken langer. Het ligt er maar ook aan waarheen je hem opstuurt, bijvoorbeeld Maxtor heeft verschillende RMA vestingen; voor Nederland kun je de schijf het beste naar Ierland opsturen :)

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
OgWok schreef op 05 januari 2003 @ 11:31:
Een RMA aanvragen bij Seagate gaat snel. Wel heb je serie en typenummer nodig van de HD want dat moet je invullen.
Als je de RMA binnen hebt (e-mail) afdrukken en bij de schijf doen en opsturen naar Seagate, ze zitten bij Schiphol. Adres staat op de site.
Mijn ervaring is dat ik binnen 5 werkdagen een nieuwe binnen had :) Via de dealer gaat dit meestal langer duren.
das mooi dat ze zelfs in nederland zitten, ennuh via de medimarkt ga ik het niet eens proberen, ze konden niet eens aan dat plastic dingetje voor rond de socket komen(ze zeiden dat ze naar msi gebeld hadden)zelf nog ff gebeld en 2 dagen later lag er keurig verpakt en helemaal gratis(bij de mediamarkt moest ik minstens 10 euro betalen + arbeidsloon :$)op de deurmat. _/-\o_ Trouwens een kennis van mij had ook iets voor reparatie naar de mediamarkt gestuurd, en ze zeiden dat ze een nieuw product hadden gegeven, maar het bleek gewoon hetzelfde kapotte product te zijn. :X En zoiets verw8 ik ook als ik me hd aan hun geef, meneer alles is gemaakt en wat staat er op de schijf of niks en hij is ineens 40gb of hij is 80gb
maar al mijn data staat erop :r

wat is eigenlijk de nederlandse site van seagate want op seagate.com kan ik het nederlandse adres niet vinden(waar ze zitten dan)

[ Voor 6% gewijzigd door icecoolsniper op 05-01-2003 11:55 ]

Pagina: 1