[idee] Verschillende banniveau's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Er zijn verschillende fora waar users beperkt dingen kunnen doen:
in Med. kan je alleen maar lezen, en niets posten
in SeM en Bug kan je alleen maar topics openen, en reageren in eigen topics
en sommige fora zijn helemaal niet te berijken voor gewone users (A61, betalende-usersforum)

Kort samengevat: Die dingen zijn ook goed te gebruiken voor bans, bv. voor CME, aan 'mooi' en 'kruisje' roepers hebben we niets, maar ik neem aan dat het wel leuk is als ze hun eigen mod posten. (dan krijgen ze dus de zelfde rechten als die ze in SeM hebben, alleen eigen topics openen, en daar in reageren)

Dan kunnen ze wel lezen, ze kunnen eigen topics openen (beperkt aantal slechte, dan krijgen ze een 'leesban') maar ze kunnen het topic niet verpesten door BSreplies.

Als het helemaal slecht met ze gaat (ook eigen topics bevatten onzin) dan kunnen ze een 'leesban' krijgen, ze kunnen lezen, net als in Med, maar dan kunnen ze niet reageren.

Waarom dit idee:
Ik heb ooit eens op het punt gestaan om een vrijwillige ban aan te vragen voor HK, omdat de telefoonkosten te hoog opliepen (heb nu ADSL), maar ik wilde het nog wel een beetje kunnen volgen zou ik het wel willen kunnen lezen, een leesban zou dan mooi zijn geweest.

Ik heb het idee dat er dan heel wat 'lees' en 'eigen topic' bans gaan vallen in CME (veel BSposters) en W&L (eigenlijk is het niveau daar iets te hoog voor veel mensen)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Technisch gezien is dat een piece of cake.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
chem schreef op 04 januari 2003 @ 13:37:
Technisch gezien is dat een piece of cake.
Dat weet ik, het is er al gedeeltelijk, nu is er onderscheid tussen 'user' en 'crew', en de mods hebben ook niet overal de zelfde rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Resistor schreef op 04 januari 2003 @ 13:36:
en sommige fora zijn helemaal niet te berijken voor gewone users (A61, betalende-usersforum)

Kort samengevat: Die dingen zijn ook goed te gebruiken voor bans, bv. voor CME, aan 'mooi' en 'kruisje' roepers hebben we niets, maar ik neem aan dat het wel leuk is als ze hun eigen mod posten. (dan krijgen ze dus de zelfde rechten als die ze in SeM hebben, alleen eigen topics openen, en daar in reageren)

Dan kunnen ze wel lezen, ze kunnen eigen topics openen (beperkt aantal slechte, dan krijgen ze een 'leesban') maar ze kunnen het topic niet verpesten door BSreplies.

Als het helemaal slecht met ze gaat (ook eigen topics bevatten onzin) dan kunnen ze een 'leesban' krijgen, ze kunnen lezen, net als in Med, maar dan kunnen ze niet reageren.
gewoon een volledige ban in een forum dan ;)
maarja, je maakt zo een nieuw account he ;)
Waarom dit idee:
Ik heb ooit eens op het punt gestaan om een vrijwillige ban aan te vragen voor HK, omdat de telefoonkosten te hoog opliepen (heb nu ADSL), maar ik wilde het nog wel een beetje kunnen volgen zou ik het wel willen kunnen lezen, een leesban zou dan mooi zijn geweest.
disipline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Erkens schreef op 04 januari 2003 @ 13:39:
[...]

gewoon een volledige ban in een forum dan ;)
[..]
Nee, geen volledige ban, 'beperkingban'. Je wordt beperkt in je mogelijkheden.

[ Voor 12% gewijzigd door Resistor op 04-01-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Resistor schreef op 04 januari 2003 @ 13:40:
[...]

mja, ik zie het nut niet, als je wilt blaten maak je gewoon een nieuw blaat account denk ik zo.
En als zo'n user gewoon uit de HK bannen, of alvast bannen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Resistor schreef op 04 January 2003 @ 13:40:
Dat is het dus: Jij geeft iemand een postban, zodat ze niet meer kunnen posten, maar net als met een gewone ban zal dat ze niet veel uitmaken. Gewoon registreren met een ander account, probleem opgelost. En ik denk dat dat met jouw ban nog meer in de hand wordt gewerkt dan met een volledige ban, omdat er een hoop mensen zijn die niet kunnen lurken, die moeten gewoon iets posten.

Het zou leuk zijn als het mogelijk is om mensen alleen voor bijvoorbeeld CME een ban te kunnen geven, ik ben benieuwd wat er voor de rest van gevonden wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik ben het er ook mee eens dat iemand die geband is, gewoon zou moeten kunnen lezen op het forum :). Zo was het eerst ook altijd trouwens :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compubiter schreef op 04 January 2003 @ 13:45:

Het zou leuk zijn als het mogelijk is om mensen alleen voor bijvoorbeeld CME een ban te kunnen geven, ik ben benieuwd wat er voor de rest van gevonden wordt :).

Iemand die zich in één tech-forum niet kan gedragen, hoeven we in de andere fora ook niet te zien natuurlijk. En dat klonen heeft ook grenzen, vroeg of laat vallen ze door de mand omdat ze weer hetzelfde gedrag vertonen, en op den duur wordt je heus wel flink beperkt in je mogelijkheden. Gewoon SHIFTUH, zoals zeef zo mooi kan zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 13:48:
Iemand die zich in één tech-forum niet kan gedragen, hoeven we in de andere fora ook niet te zien natuurlijk.
Volgens mij is dit idee vooral naar aanleiding van deze topics:
[rml][ CME] een plaats voor de mensen die graag HK in willen...[/rml]
Kruisjes!! snel, techpost scoren!

Het gaat er dus om dat iemand die veel posts plaatst in CME als: "Mooie mod", "Keistoer", misschien wel een goede aanvulling kan zijn in een van de andere fora. Er zullen niet veel users zijn die hier aan voldoen helaas, dat is waar.
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 13:48:
En dat klonen heeft ook grenzen, vroeg of laat vallen ze door de mand omdat ze weer hetzelfde gedrag vertonen, en op den duur wordt je heus wel flink beperkt in je mogelijkheden. Gewoon SHIFTUH, zoals zeef zo mooi kan zeggen ;)
Ook waar, als mensen geband zijn en zich niet beter gedragen vallen ze snel genoeg weer op, maar het probleem is dat je volgens mij op deze manier sneller kloontjes in de hand werkt dan wanneer je iemand volledig bant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Compubiter schreef op 04 januari 2003 @ 13:45:
[...]
Dat is het dus: Jij geeft iemand een postban, zodat ze niet meer kunnen posten, maar net als met een gewone ban zal dat ze niet veel uitmaken. Gewoon registreren met een ander account, probleem opgelost. En ik denk dat dat met jouw ban nog meer in de hand wordt gewerkt dan met een volledige ban, omdat er een hoop mensen zijn die niet kunnen lurken, die moeten gewoon iets posten.

Dat bedoelde ik ook, in CME beperkte rechten, (alleen eigen topics openen, en natuurlijk alles kunnen lezen) en in de rest van GoT alles kunnen doen wat ze al konden.

Dan wordt het lijstje van een willekeurige user:
Med: alleen lezen
PMG: alle rechten
VB: alle rechten
OC: alle rechten
CE: lezen + eigen topics
DOC: lezen + eigen topics
AVH: alle rechten
...
...
NOS: alleen lezen
SGD: alle rechten
...

enz.
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 13:48:

[...]

Iemand die zich in één tech-forum niet kan gedragen, hoeven we in de andere fora ook niet te zien natuurlijk. En dat klonen heeft ook grenzen, vroeg of laat vallen ze door de mand omdat ze weer hetzelfde gedrag vertonen, en op den duur wordt je heus wel flink beperkt in je mogelijkheden. Gewoon SHIFTUH, zoals zeef zo mooi kan zeggen ;)
Iedereen maakt wel eens een fout, ik heb dat ook gedaan. Maar in sommige fora gedraag ik mij anders dan in andere (van software weet ik niet zo veel, daar kan ik domme vragen stellen)
Maar dat lijkt mij geen reden voor een clone: je weet dat je onzin post, en je moet dan maar begrijpen dat het preventief is, dat je kan leren van anderen door te kijken wat die er van zeggen (de zinnige posts dan)
Als het dan alsnog verkeerd gaat kan er een algemenen ban komen, bv als ze in andere topics gaan afreageren dat ze in ... geband zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Resistor op 04-01-2003 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt dus als ik het goed begrijp (;)) de situatie creeren dat mensen in bijv. CME wel een topic kunnen openen om hun mod te showen, maar dat niet mensen in dat topic kunnen reageren, om replies als kruisje, mooi e.d. uit te sluiten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compubiter schreef op 04 januari 2003 @ 13:52:

Het gaat er dus om dat iemand die veel posts plaatst in CME als: "Mooie mod", "Keistoer", misschien wel een goede aanvulling kan zijn in een van de andere fora. Er zullen niet veel users zijn die hier aan voldoen helaas, dat is waar.
Bij bans gaan er vrijwel altijd OW's aan vooraf. Als iemand zulke hints niet begrijpt... Dan kun je nòg zo'n goede techposter zijn in PMG, het zal je niet veel helpen.
Ook waar, als mensen geband zijn en zich niet beter gedragen vallen ze snel genoeg weer op, maar het probleem is dat je volgens mij op deze manier sneller kloontjes in de hand werkt dan wanneer je iemand volledig bant.

Als mensen zich zo erg willen verlagen, opnieuw registreren bij een forum waar je gebanned bent... Je hoort er niet bij, maar wilt toch graag blijven terugkomen. Dat is toch wel ultiem triest, niet waar? ;)
Nee, users die eenmaal tegen die grens aanzitten moet je wegwerken, wat mij betreft. Er komt meestal wel een eind aan het aantal beschikbare email-adressen en ip's. Op enkele zeldzame gevallen na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 14:01

LauPro

Prof Mierenneuke®

Je spreekt dan niet meer van een ban maar meer van een post-block ;). Maar ik denk dat de verlijding (voor iemand die gebanned is dus), onder het lezen van een dergelijk topic, groot is om een nieuw account aan te maken en bovendien word je niet voor niks gebanned. Een ban komt veel harder aan als iemand helemaal geen toegang meer heeft ipv het niet kunnen posten imo.

[ Voor 7% gewijzigd door LauPro op 04-01-2003 14:01 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 13:56:
Je wilt dus als ik het goed begrijp (;)) de situatie creeren dat mensen in bijv. CME wel een topic kunnen openen om hun mod te showen, maar dat niet mensen in dat topic kunnen reageren, om replies als kruisje, mooi e.d. uit te sluiten :?
Precies!
Dat is het woord wat ik zocht, ik zat er gisteren al aan te denken, maar nu wist ik het niet meer.

[ Voor 45% gewijzigd door Resistor op 04-01-2003 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

JvS schreef op 04 januari 2003 @ 13:47:
ik ben het er ook mee eens dat iemand die geband is, gewoon zou moeten kunnen lezen op het forum :). Zo was het eerst ook altijd trouwens :)

Dat kan toch ook door gewoon uit te loggen? :)

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 04 januari 2003 @ 14:03:

[...]

Dat kan toch ook door gewoon uit te loggen? :)
Hij bedoelt IP-ban, dan kom je nergens hier met een vast IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 04 January 2003 @ 14:04:

IP ban's zijn extreme maatregelen. Als je die krijgt, dan ben je niet meer welkom. Niet eens om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Kort samengevat: Die dingen zijn ook goed te gebruiken voor bans, bv. voor CME, aan 'mooi' en 'kruisje' roepers hebben we niets, maar ik neem aan dat het wel leuk is als ze hun eigen mod posten.
offtopic:
Gaan we weer over CME. Is CME bashen in de mode ofzo? Zo is het altijd al geweest... Kruisjes-replies kunnen getrasht worden, dat is een kwestie van op een rood kruisje drukken in de hoek van een reply.
En mooi roepen? Ik doe het zo vaak in CME, maar niet om techposts te scoren. Ik vind iets dan ook gewoon mooi en wil dat de topicstarter te kennen geven, zodat ie trots kan zijn dat t hele forum t mooi vindt. Essentieel onderdeel van het hele casemodden, trots zijn. Maar goed, ik heb zon gevoel dat er bij de crew al lang iets hierover in de pijpleiding zit (iig weet ik dat er over gepraat wordt) :P
Aanvulling: Als je de "mooi!" replies gaat verbieden zijn er straks in CME alleen nog maar topics met problemen, een grote helpdesk en dan krijg je weer gezeur over de geweldige term, 'het niveau'.

[ Voor 18% gewijzigd door m-m op 04-01-2003 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 13:59:
Bij bans gaan er vrijwel altijd OW's aan vooraf. Als iemand zulke hints niet begrijpt... Dan kun je nòg zo'n goede techposter zijn in PMG, het zal je niet veel helpen.
Daar heb je gelijk in, dus is het idee van de Resistor ook niet echt gewenst blijkbaar. Je geeft toch een signaal aan mensen dat ze nog welkom zijn als je dit invoert, terwijl je dit soort mensen eigenlijk liever kwijt bent :)
Als mensen zich zo erg willen verlagen, opnieuw registreren bij een forum waar je gebanned bent... Je hoort er niet bij, maar wilt toch graag blijven terugkomen. Dat is toch wel ultiem triest, niet waar? ;)
Nee, users die eenmaal tegen die grens aanzitten moet je wegwerken, wat mij betreft. Er komt meestal wel een eind aan het aantal beschikbare email-adressen en ip's. Op enkele zeldzame gevallen na dan.
Het is ook zielig, maar je hebt zelf waarschijnlijk ook wel gemerkt dat er een aantal mensen zijn die dat soort hints niet begrijpen en maar terug blijven komen. Ach, ik maak me er ook niet druk om, als je zelf geen hint kan snappen en je blijft terugkomen zal je het waarschijnlijk ook niet enorm goed doen in het echte leven :P.
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 13:56:
Maar dan wel persoonsspecifiek, dus per gebruiker.

Cheatah heeft wel gelijk, als een user zich niet kan gedragen dan kan hij beter helemaal wegblijven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 04 January 2003 @ 14:02:
[...]

Precies!

[...]

Dat is het woord wat ik zocht, ik zat er gisteren al aan te denken, maar nu wist ik het niet meer.
Krijg je dan niet de situatie dat je fora op moet gaan splitsen?
Als je een postblock bijv. CME breed doet dan kom je niet uit ;)
Of heb je het hier nou over users die al gebanned zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Kort samengevat: Die dingen zijn ook goed te gebruiken voor bans, bv. voor CME, aan 'mooi' en 'kruisje' roepers hebben we niets,
offtopic:
Even toch een opmerking tussendoor die misschien wat offtopic is, maar wel belangrijk is (denk ik)
Die 'kruisje'-roepers moeten denk ik NIET verboden worden. Redenen:
1) De user is zo handig om een LAN-link te plaatsen; hij ziet de plaatjes wel, wij niet. De user heeft dan dus NIET in de gaten dat de plaatjes het niet doen
2) De user heeft een plaatje op een website van (bijvoorbeeld) Angelfire staan. Linkje werkt niet; krijgen wij zo'n fraai 'angelfire' plaatje te zien. Toch ziet de poster zelf WEL het plaatje. Waarom? Hij heeft hem in z'n cache zitten; wij niet. Ook nu kan de poster dus niet zien dat wij een kruisje zien.
3) Er is nog een punt; heeft gloofk te maken met Hoofdlettergevoeligheid; maar dat weet ik zo niet zeker.
maar ik neem aan dat het wel leuk is als ze hun eigen mod posten. (dan krijgen ze dus de zelfde rechten als die ze in SeM hebben, alleen eigen topics openen, en daar in reageren)

Waarom dit idee:

Ik heb het idee dat er dan heel wat 'lees' en 'eigen topic' bans gaan vallen in CME (veel BSposters) en W&L (eigenlijk is het niveau daar iets te hoog voor veel mensen)
De rest van je verhaal is me maar half duidelijk.

Jij wil denk ik dat mensen die een 'mod' posten, alleen in hun eigen topic kunnen replyen?
Ik snap het nut daar dus nog niet van (als ik het eerste al goed begrepen heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
m-m schreef op 04 januari 2003 @ 14:05:
[...]

offtopic:
Gaan we weer over CME. Is CME bashen in de mode ofzo? Zo is het altijd al geweest... Kruisjes-replies kunnen getrasht worden, dat is een kwestie van op een rood kruisje drukken in de hoek van een reply.
En mooi roepen? Ik doe het zo vaak in CME, maar niet om techposts te scoren. Ik vind iets dan ook gewoon mooi en wil dat de topicstarter te kennen geven, zodat ie trots kan zijn dat t hele forum t mooi vindt. Essentieel onderdeel van het hele casemodden, trots zijn. Maar goed, ik heb zon gevoel dat er bij de crew al lang iets hierover in de pijpleiding zit :P
Aan alleen 'mooi' heeft de starter niets. Er moet meer commentaar achter, waarom het mooi is.
wfvn schreef op 04 January 2003 @ 14:06:
[...]

offtopic:
Even toch een opmerking tussendoor die misschien wat offtopic is, maar wel belangrijk is (denk ik)
Die 'kruisje'-roepers moeten denk ik NIET verboden worden. Redenen:
1) De user is zo handig om een LAN-link te plaatsen; hij ziet de plaatjes wel, wij niet. De user heeft dan dus NIET in de gaten dat de plaatjes het niet doen
2) De user heeft een plaatje op een website van (bijvoorbeeld) Angelfire staan. Linkje werkt niet; krijgen wij zo'n fraai 'angelfire' plaatje te zien. Toch ziet de poster zelf WEL het plaatje. Waarom? Hij heeft hem in z'n cache zitten; wij niet. Ook nu kan de poster dus niet zien dat wij een kruisje zien.
3) Er is nog een punt; heeft gloofk te maken met Hoofdlettergevoeligheid; maar dat weet ik zo niet zeker.
De eerste poster die 'kruisje' roept mag dat wel, maar als iemand na 5 minuten (die de eerste roeper ook heeft gezien) ook hetzelfde roept, mag daar tegen worden opgetreden.
[...]

De rest van je verhaal is me maar half duidelijk.

Jij wil denk ik dat mensen die een 'mod' posten, alleen in hun eigen topic kunnen replyen?
Ik snap het nut daar dus nog niet van (als ik het eerste al goed begrepen heb)
Als mensen in topics van anderen onzin posten, moeten ze daar van worden weerhouden, een OW kan, maar die vergeet je weer.

En je moet natuurlijk wel je eigen mod kunnen verdedigen.

[ Voor 49% gewijzigd door Resistor op 04-01-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lijkt me een prima idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Resistor schreef op 04 January 2003 @ 14:08:
[...]

Aan alleen 'mooi' heeft de starter niets. Er moet meer commentaar achter, waarom het mooi is.
Agree, daar heb je gelijk in. Jij ziet dat gelukkig wel zo, maar velen niet. Die vinden dat het hele replyen daarop maar afgelopen moet zijn en dat vind ik toch echt zonde.
Tegen Bullshitreplies in (bijv.) CME zou gewoon simpel kunnen worden opgetreden. Trash de post, stuur een pushmessage met dreigende taal en pleur een note neer. Bij herhaling een OW. Tis even wat klikwerk voor de mods, maar lijkt me de investering wel waard.

@veldmuis:
dat staat er niet meer...
You are banned m-m, forever (banned_forever)
(Dont ask :P )

[ Voor 12% gewijzigd door m-m op 04-01-2003 14:19 . Reden: mos != mods ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Replyban voor jou ;) (en voor mij, ik ga hier offtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Resistor schreef op 04 January 2003 @ 14:04:
[...]

hij bedoelt denk ik de text "You are banned $user, until st. juttemis"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 27-09 14:01

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik denk dat je een beetje te licht denk over een ban. Een ban zoals hier op Tnet worden uitgedeeld zijn absoluut niet te vergelijken bij voorbeeld een spel zoals CS. Je moet je echt goed bedenken dat een ban een ban is en tja het enige als tussenmaatregel zou een post-block kunnen zijn. Ik zie ze dan het liefste als een 36-uurs post-block waarbij bij het aanmaken van een kloon in die tijd er onmiddelijk een ban wordt gezet (indien opgemerkt door mod, bla bla bla ;)).

[ Voor 6% gewijzigd door LauPro op 04-01-2003 14:20 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 14:06:
[...]

Krijg je dan niet de situatie dat je fora op moet gaan splitsen?
Als je een postblock bijv. CME breed doet dan kom je niet uit ;)
Of heb je het hier nou over users die al gebanned zijn?
Ieder forum heeft toch al zijn eigen mod? Ik denk niet dat de mod van VB veel te zeggen heeft in GT, en dat kan dan voor users ook.
LauPro schreef op 04 januari 2003 @ 14:19:
Ik denk dat je een beetje te licht denk over een ban. Een ban zoals hier op Tnet worden uitgedeeld zijn absoluut niet te vergelijken bij voorbeeld een spel zoals CS. Je moet je echt goed bedenken dat een ban een ban is en tja het enige als tussenmaatregel zou een post-block kunnen zijn. Ik zie ze dan het liefste als een 36-uurs post-block waarbij bij het aanmaken van een kloon in die tijd er onmiddelijk een ban wordt gezet (indien opgemerkt door mod, bla bla bla ;)).
Mensen die veel van hardware afweten, maar echt onzin posten in software
krijgen dan verschillende rechten, niet replyen in software, maar in hardware mag je rustig doorgaan (zoiets had ik al gezegd dacht ik)
Geen algemene ban, dat is een ander onderdeel die volgt op mijn 'postban' 'post-block'.

offtopic:
(sorry voor de volgorde, ik probeer het netjes op volgorde te houden, maar dat is moeilijk, reply in eerste reactie van mij)

[ Voor 47% gewijzigd door Resistor op 04-01-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 04 januari 2003 @ 14:22:
[...]

Ieder forum heeft toch al zijn eigen mod? Ik denk niet dat de mod van VB veel te zeggen heeft in GT, en dat kan dan voor users ook.

offtopic:
(sorry voor de volgorde, ik probeer het netjes op volgorde te houden, maar dat is moeilijk, reply in eerste reactie van mij)
Tuurlijk heeft ieder forum zijn eigen mod, maar ik denk als je een heel systeem moet gaan houden over users voor mods, zo van:
User ... is gebanned op dit en dat forum, om die en die reden. Dan moet daar in feite weer specifiek op gelet worden.
Als iemand, wat Cheetah postte, al een OW heeft gehad, is dat toch een duidelijke waarschuwing?
Ik zou het persoonlijk opvatten als een aansporing om z.s.m. mijn gedrag te verbeteren. De consequentie als ik dat niet zou doen weet ik dan zelf ook wel.
De situatie die je dan krijgt is dat mensen de kans krijgen om ook in andere fora de malle jopie uit te hangen, en daar zit je echt niet op te wachten lijkt me.

Je hebt een forumbrede policy m.b.t. gedrag e.d., dan moet je de consequenties die daar tegenoverstaan bij misdraging of niet opvolgen van die policy ook forumbreed houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Opzich geen slecht idee.
Ik geloof dat ik zelf 2 waarschuwingen heb (d8 ik zo)
Waar ik 't (gedeeltelijk) mee eens ben dat ik ze heb gekregen.

Voorbeeldje;
Je laat je iets te ver gaan in een bepaalde discussie en d'r ontstaat een directe flame tegen iemand of iets.
Waarschuwing bla bla.
Je mag nix meer.
- vette pech -
misschien wel maar;
als je als user opzich niet vaak een fout begaat (af en toe sm topics maakt om dingen aan te geven, of op report klikt) dus een beetje met de flow mee gaat.
Maar je krijgt een ban omdat je bijv. in /14 iets fouts hebt gedaan.
/12 is een ander fora maar daar mag je ook niet meer in :'(
misschien is 't slim om dan ook een ban / waarschuwing / actie te geven na aanleiding van wat er is gebeurd en voor WAAR.
Zodat als je iets flikt in /14 daar al je rechten worden ontnomen, en niets meer kunt in dat fora.
Foutje kan lullig zijn; maar is al helemaal lullig als je (normaal) niets fout doet en dan ineens (prongelijk) wel. Waardoor je zo goed als nix meer kunt op got.

Daarom plijt ik ook voor een appart beleid hierover.
Verschillende rechten per fora.
Zijn je rechten ergens afgenomen; moet je deze - door goed gedrag - terug verdienen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tempban krijg je bij je 3e OW, of eerder als het een behoorlijke overtreding betreft. Een flame levert meestal hooguit een OW op. Als het al de derder keer is dat zoiets gebeurt, dan krijg je een forum-brede ban van één of twee weken, en je kunt gewoon uitloggen om toch te kunnen lezen.

In die twee weken leer je erg snel dat een flinke flame in forum A betekent dat je in forum B ook niet meer mag komen. Persoonlijk vind ik het belachelijk dat iemand die racistische uitingen doet in SG, nog fijn in bijvoorbeeld OM mag rondlopen.

offtopic:
Dan wil ik nog even benadrukken dat alles wat ik in deze draad heb gepost, mijn persoonlijke mening betreft, en dat deze niet die van de crew vertegenwoordigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarecrow schreef op 04 January 2003 @ 14:30:
Opzich geen slecht idee.
Ik geloof dat ik zelf 2 waarschuwingen heb (d8 ik zo)
Waar ik 't (gedeeltelijk) mee eens ben dat ik ze heb gekregen.

Voorbeeldje;
Je laat je iets te ver gaan in een bepaalde discussie en d'r ontstaat een directe flame tegen iemand of iets.
Waarschuwing bla bla.
Je mag nix meer.
- vette pech -
misschien wel maar;
als je als user opzich niet vaak een fout begaat (af en toe sm topics maakt om dingen aan te geven, of op report klikt) dus een beetje met de flow mee gaat.
Deze zinsstelling snap ik niet, het komt op mij over alsof je af en toe sm topics refereert met niet te vaak een fout begaan :?
Maar je krijgt een ban omdat je bijv. in /14 iets fouts hebt gedaan.
/12 is een ander fora maar daar mag je ook niet meer in :'(
misschien is 't slim om dan ook een ban / waarschuwing / actie te geven na aanleiding van wat er is gebeurd en voor WAAR.
Voor je een 24uur's ban te pakken hebt moet je toch al wel heel veel gedaan hebben, en heb je imo genoeg kansen en waarschuwingen gekregen om in te zien dat er iets moet veranderen. Waarom zou je users die zich niet gedragen tot het uiterste de kans geven? Dalijk krijg je users die alleen nog maar in bijv SPV mogen posten, omdat ze in de rest geen toegang meer hebben :/ :?
Zodat als je iets flikt in /14 daar al je rechten worden ontnomen, en niets meer kunt in dat fora.
Foutje kan lullig zijn; maar is al helemaal lullig als je (normaal) niets fout doet en dan ineens (prongelijk) wel. Waardoor je zo goed als nix meer kunt op got.
Het is heus niet zo dat je door een perongeluk foutje ineens een perm ban krijg, of een 24uur's ban. Dus het is heus niet zo dat ik in de situatie kom van, woeps, post ik hier zomaar xxx.pr0n.sluts.divx.avi ofzo ;)
Daarom plijt ik ook voor een appart beleid hierover.
Verschillende rechten per fora.
Zijn je rechten ergens afgenomen; moet je deze - door goed gedrag - terug verdienen.
Zoals ik al zei je word goed genoeg geattendeerd op je foute gedrag, dus de mogelijkheden om dat te verbeteren om je verblijf op het forum "veilig" te stellen, heb je helemaal in eigen hand.
Voor het uberhaubt zover komt heb je al een lange weg achter de rug, en zelfs dan moet je nog coulant zijn?
Ben ik niet met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 14:28:
[...]

Tuurlijk heeft ieder forum zijn eigen mod, maar ik denk als je een heel systeem moet gaan houden over users voor mods, zo van:
User ... is gebanned op dit en dat forum, om die en die reden. Dan moet daar in feite weer specifiek op gelet worden.
Daar kan SeM voort gebruikt worden, maar dan kom je in een gebied waarin ik al ruzie heb gehad over het 'melden' van stoute users. Daar begin ik niet meer over.
Als iemand, wat Cheetah postte, al een OW heeft gehad, is dat toch een duidelijke waarschuwing?
Ik zou het persoonlijk opvatten als een aansporing om z.s.m. mijn gedrag te verbeteren. De consequentie als ik dat niet zou doen weet ik dan zelf ook wel.
De situatie die je dan krijgt is dat mensen de kans krijgen om ook in andere fora de malle jopie uit te hangen, en daar zit je echt niet op te wachten lijkt me.
Mijn idee is maar een tussenoplossing tussen wat er nu is (of alles, of niets, en dan heb ik het niet over HK-bans)
Je hebt een forumbrede policy m.b.t. gedrag e.d., dan moet je de consequenties die daar tegenoverstaan bij misdraging of niet opvolgen van die policy ook forumbreed houden.
Ik heb hier expres alleen CME en WL in gedachten gehouden, het valt me op dat daar aan die users die 'fout' posten en replieën het meest geërgerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

JvS schreef op 04 January 2003 @ 13:47:

Je kan daarvoor gewoon uitloggen.

Wees blij dat er een melding is, scheelt je de vragen "hee, ik kan niet posten, ben ik gebanned ofzo??".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Laatst online: 18-09 15:06

Dreamer

Foutje

vindt het een heel goed idee ik denk zelfs dat het beter is dan volledige ban. Mensen kunnen nu wel lezen maar als ze willen posten gaat dat niet en dat komt veel harder aan dan niet op de site kunnen komen.

Heel goed idee ik hoop dat het ook gaat gebeuren

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is begrijpend lezen nu zo moeilijk, of ...? :)

Bij een 'gewone' ban kun je natuurlijk nog gewoon lezen. Het is een kwestie van je cookie weggooien. Een beetje een tweaker kan dat zelf nog wel bedenken.

Bij een IP ban kun je niets meer, niet lezen, niet posten, niet op GoT, niet op de Frontpage en ook niet op Fok! Die krijg je ook echt niet zomaar, en als het zover moet komen, dan heb je al je kansen al verspeelt.

Het gaat hier volgens mij om specifieke ban-instellingen per forum. Maar ik voel daar werkelijk helemaal niets voor. Waarom zou iemand die continue overtredingen gaat in forum A nog wel in forum B moeten kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 22:44:
[knip]
Het gaat hier volgens mij om specifieke ban-instellingen per forum. Maar ik voel daar werkelijk helemaal niets voor. Waarom zou iemand die continue overtredingen gaat in forum A nog wel in forum B moeten kunnen posten?
Ik kan beter helemaal niets zeggen in WL of TF:P (als voorbeeld), ik kan geen goede antwoorden geven in softe waren, maar van harde waren weet ik heel wat af.

Daar is het voor, een mod is verantwoordelijk voor wat er met de user in 'zijn' forum doet.

Bij een echte ban kan je nergens meer posten, bij mijn 'postblock' word je gepostbanned of gerepliedbanned (lastige woorden, moeten nog betere verzonnen worden :))

Pagina: 1