Toon posts:

[CSS] hoogte van cell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In ie 5 doen m'n tabellen erg raar. Als ik een cell in een tabel een hoogte geef in een percentage en die cel daaronder te groot wordt, dan wordt de bovenste tabel ingekrompen. 'k krijg het niet voor elkaar om de cell minimaal de grootte van de halve window te geven. Als ik de cell hoogte met het aantal pixels instel gaat het wel goed.
Iemand een oplossing?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 21:05
IE 5 is niet geweldig, en percentages zijn niet geweldig...
Probeer het eens met divjes.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik ook al aan gedacht, maar ik wil eerst weten of het zo mogelijk is.. dan hoef ik m'n hele layout niet meer om te gooien. Dit is de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<html>
    <head>
        <title>test</title>
    </head>
    <body style="margin: 0px;">
        <table border="0" cellspacing="0" style="height: 100%; width: 100%;">
            <tr>
                <td style="height: +75%; background-color: red;">&nbsp;</td>
            </tr>
            <tr>
                <td style="background-color: navy;">&nbsp;<br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/></td>
            </tr>
        </table>
    </body>
</html>

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:38

crisp

Devver

Pixelated

Je geeft de bovenste cell een initiele hoogte van 75% maar wilt dus dat als 'ie inkrimpt hij minimaal 50% blijft?
Wat moet er dan met de data in de 2e cell gebeuren? Moet daar dan maar een deel van wegvallen ofzo?
Er is geen mechanisme in HTML/CSS waarmee je een minimale en maximale hoogte kan opgeven; hiervoor zal je dus echt scripting moeten gebruiken...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
in m'n eerste bericht noemde ik 50%, maar om het probleem duidelijker te maken heb ik er even 75% van gemaakt. De bedoeling is dus dat de bovenste cel 75% blijft en dat de onderste cel daar onder komt. Er moet dan een scrollbar tevoorschijn komen, een deel van de tweede cell is dan idd niet te zien.

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 08:55
Ik ben ook niet zo'n fan voor het werken met procent.. Het probleem zit hem denk ik als volgt: de tabel is 100% hoog (van de pagina gaat IE van uit, bv Mozilla vindt dat niet, maar das weer een heel ander verhaal), de eerste row+collom is dan 75% hoog, en de 2e dus 25% ?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 13:55:
in m'n eerste bericht noemde ik 50%, maar om het probleem duidelijker te maken heb ik er even 75% van gemaakt. De bedoeling is dus dat de bovenste cel 75% blijft en dat de onderste cel daar onder komt. Er moet dan een scrollbar tevoorschijn komen, een deel van de tweede cell is dan idd niet te zien.
Dat gaat je met tables dus niet lukken; gewoon met divjes werken:
HTML:
1
2
3
4
5
6
<body style="margin: 0px; padding: 0px; height: 100%; overflow: hidden">
<div style="width: 100%; height: 75%; background-color: red">&nbsp;</div>
<div style="width: 100%; height: 25%; background-color: navy; color: white; overflow: auto">
top<br /><br /><br /><br /><br /><br />bottom
</div>
</body>

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
't werkt... thnx voor de hulp :)
'k ben nu dus toch maar layers gaan gebruiken.

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 11:02

Spruit_elf

Intentionally left blank

crisp schreef op 04 January 2003 @ 13:47:
Je geeft de bovenste cell een initiele hoogte van 75% maar wilt dus dat als 'ie inkrimpt hij minimaal 50% blijft?
Wat moet er dan met de data in de 2e cell gebeuren? Moet daar dan maar een deel van wegvallen ofzo?
Er is geen mechanisme in HTML/CSS waarmee je een minimale en maximale hoogte kan opgeven; hiervoor zal je dus echt scripting moeten gebruiken...
is er wel, ik weet het fijne er niet van maar het lijkt mij dat min en max-height toch echt bestaande atributen zijn css 2
http://www.w3.org/TR/REC-...t.html#propdef-min-height

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

mrcactus schreef op 05 januari 2003 @ 10:23:
[...]

is er wel, ik weet het fijne er niet van maar het lijkt mij dat min en max-height toch echt bestaande atributen zijn css 2
http://www.w3.org/TR/REC-...t.html#propdef-min-height
Klopt, maar is op dit moment nog niet interessant aangezien IE het nog niet ondersteund (Mozilla wel trouwens) :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Precies :)

Verwijderd

Voor het emuleren van min-max height in IE kijk hier:
http://www.doxdesk.com/software/js/minmax.html
Pagina: 1