Toon posts:

Programma om avi te maken waarin letters exploderen of

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om onze film voor school (ckv project) te editen, echter, ik ben nu bezig met het titelscherm, maar het lukt niet echt met Premiere (6.5) om te laten gebeuren wat er moet gebeuren. En dat is de letters in beeld komen, met bewegende achtergrond het liefst (eventueel kan dat ook een plaatje worden die achtergrond), dat die letters vervolgens naar voren vliegen of exploderen. En dan eventueel ook nog dat daar dan weer nieuwe letters achter zitten :)

I know, veel werk en waarschijnlijk ook erg moeilijk, maar daarom hoopte ik hier er achter te komen of iemand iets weet hiervoor.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 17:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

als je het hebt zou ik het met After FX doen (maar als je daar nog nooit mee gewerkt hebt is dat misschien niet zo'n goede optie) en anders gewoon met flash? (met swish misschien wel :r )

succes

Stoer; Marduq

Verwijderd

Misschien Studio 7 een oplossing van Pinnacle..daarmee kun je heel
wat mooie titels maken ;)

Verwijderd

After FX is idd een goede optie, maar kan voor de beginneling nogal intimiderend over komen, het is echter een super krachtige tool als je het programma eenmaal kent.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 13:18:
Misschien Studio 7 een oplossing van Pinnacle..daarmee kun je heel
wat mooie titels maken ;)
is daarmee ook ons idee uit te voeren??

Verwijderd

ULead had ook een soortgelijk programma die het genoemde allemaal kon uitvoeren. Weet alleen niet meer precies hoe het programma heet.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:39

DeFeCt

je wéét toch

Letters: in 3dsmax maken, animeren en renderen naar quicktime met alpha channel, bewegende achtergrond: videolayer 1 in Premiere, letters eroverheen op videolayer 2 en klaar is klara

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
DeFeCt schreef op 04 januari 2003 @ 15:13:
Letters: in 3dsmax maken, animeren en renderen naar quicktime met alpha channel, bewegende achtergrond: videolayer 1 in Premiere, letters eroverheen op videolayer 2 en klaar is klara
hoe doe ik zo`n tekst eroverheen dan precies??
als ik hem als blokje eronder zet doet ie het niet, maar waar zit dan de optie om hem er boven op te doen? en haalt ie dan de zwarte achtergrond naast de letters automatisch weg ofzo :?

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je met flash iets kan doen, zou ik t daarmee proberen en dan indd zoals al gezegd met Swish. Volgens mij zit dat effect daar standaard in. Pin me er nie op vast, al een poosie terug

• LAN
  • Niet online

LAN

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 14:48:
ULead had ook een soortgelijk programma die het genoemde allemaal kon uitvoeren. Weet alleen niet meer precies hoe het programma heet.
bedoel je ulead videostudio?

Verwijderd

Topicstarter
LAN schreef op 04 januari 2003 @ 17:40:
[...]

bedoel je ulead videostudio?
heb nu Ulead COOL 3D en daarmee kan je wel laten exploderen, en het resultaat is opzich leuk, alleen het lukt me niet om daar een bewegende achtergrond bij te krijgen :S

Verwijderd

Topicstarter
MenaceD schreef op 04 januari 2003 @ 17:40:
Als je met flash iets kan doen, zou ik t daarmee proberen en dan indd zoals al gezegd met Swish. Volgens mij zit dat effect daar standaard in. Pin me er nie op vast, al een poosie terug
maar daarmee kan je toch ook niet een bewegende achtergrond hebben, en flash kan je toch ook niet in premiere erbij doen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 18:03:
[...]

maar daarmee kan je toch ook niet een bewegende achtergrond hebben, en flash kan je toch ook niet in premiere erbij doen?
In swish zit inderdaad een standaard optie "Explode". Een bewegende achtergrond kan door een .avi te importeren als sprite. Maar dit is zeker niet de meest charmante oplossing.

• XangadiX
  • Laatst online: 26-08 17:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

de bewegende achtergrond doe je dan dus weer gewoon in premiere, kwestie van even netjes de boel weer 'goed' keyen.

(sprite is meer iets van director hoor, in flash MX kun je uitstekend bewegende achtergronden maken, maar niet om daarna als video te gebruiken)

Stoer; Marduq

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Probeer Ulead Cool 3d studio. is net nieuw en precies perfect voor wat jij wilt.

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
Papa Eend schreef op 05 January 2003 @ 02:24:
Probeer Ulead Cool 3d studio. is net nieuw en precies perfect voor wat jij wilt.
gebruik ik ook, maar daar kan dus geen bewegende achtergrond bij

en weet ook niet hoe je dat in premiere dan moet doen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 12:28 ]

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:39

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 12:28:
[...]
en weet ook niet hoe je dat in premiere dan moet doen
Weet je wel hoe je een tweede videolaag aan moet maken in premiere?

Flickr

Pagina: 1