[ASP]IIS vs Sun ONE Web Server(Chili!Soft )

Pagina: 1
Acties:

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
Ben vanochtend bezig geweest informatie te vinden over een vergelijking tussen het gebruik van MS ASP of Sun ASP.

Op diverse sites van sun is te lezen dat de meeste objecten worden ondersteund, behalve dan server.execute, en server.transfer, server.GetLastError
dit is nou niet echt een onoverkomelijk probleem ;)
Aangezien Sun ASP vbScript ondersteund en de applicatie geschreven is in vbScript
wederom geen aanleiding Chili!Soft af te wijzen.

Alleen aangezien ik nergens informatie kon vinden over gebruikers-ervaringen over dit product ben ik eigenlijk toch nieuwsgierig of er hier wellicht mensen zijn die hiermee werken c.q. gewerkt hebben?

Ben dus eigenlijk op zoek naar het antwoord op de vraag: IIS of Sun ASP?

Enkele links die ik heb geraadpleegd zijn:

http://developer.chilisoft.com/reference/objects.asp

http://developer.chilisoft.com/howto/removeiis.asp

http://developer.chilisoft.com/howto/xplatform.asp

[ Voor 8% gewijzigd door DeverauX op 04-01-2003 15:19 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Ik draai het zelf op m'n webserver, de developer edition, enkel voor school, tot nu toe geen problemen mee gehad, alles werkt hetzelfde als onder IIS.

Het ondersteund gaan access db's, vraag is of dat een plus of minpunt is. Performance lijkt goed, maar echt grote dingen heb ik er nog niet op gedraait.

Misschien kan je zelf de developer edition eens uittesten met je huidige applicatie & benchmarks uitvoeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Apache op 04-01-2003 16:48 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
Apache schreef op 04 januari 2003 @ 16:48:
Misschien kan je zelf de developer edition eens uittesten met je huidige applicatie & benchmarks uitvoeren.
Had ik al naar gekeken, dat zou natuurlijk de manier zijn om erachter te komen, alleen...
XP wordt nog niet ondersteund, en aangezien 98 ook niet wordt ondersteund houdt het snel op. :X
Persoonlijk denk ik echter niet dat er zich noemenswaardige problemen zullen voordoen. Als ik op de informatie van Sun moet afgaan tenminste...

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

• risr
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-07 10:19
SUN ONE Active Server Pages ondersteund wel Microsoft Access databases.

Weet je zeker dat je jezelf wil beperken tot deze twee ASP implementaties? Er is namelijk nog een hele goede: iASP

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
Instant ASP, heb ik net even bekeken. Ziet er interessant uit en is ook zeer uitgebreid qua supported scriopt-languages/webservers, alleen géén MySQL !

Access is voor mij irrelevant aangezien ik gebruik maak van MySQL.
Sun ASP, kwam ik achter, ondersteund enkele cursortypes trouwens ook niet, aangezien alleen de ODBC layer van de ADO objecten is geimplementeerd.
Kon echter niet vinden welke dat precies zijn.

Heb ergens de neiging toch maar bij IIS en een windows-platform te blijven, aangezien ik toch niet alle antwoorden kan vinden en dus eigenlijk ook geen inschatting kan maken van wat voor eventuele problemen ik me op de hals haal ;)

De applicatie is helemaal niet zo uitgebreid en ingewikkeld ofzo, maar als ik niet eens een behoorlijke lijst kan vinden van welke cursortypes wel/niet ondersteund worden wil ik die gok toch maar niet nemen.

Daarbij komt de overweging in de nabije toekomst wellicht over te stappen op .NET, en dat gaat het verhaal van ChiliSoft! al helemaal niet meer door!

Quincy Jones

• risr
iASP ondersteund wel MySQL. ;)
devraux schreef op 04 January 2003 @ 20:13:
Daarbij komt de overweging in de nabije toekomst wellicht over te stappen op .NET, en dat gaat het verhaal van ChiliSoft! al helemaal niet meer door!
Stryon is bezig met de ontwikkeling van iNET. Een .NET implementatie.

[ Voor 83% gewijzigd door risr op 04-01-2003 20:29 . Reden: vriendelijker ]

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
zo te zien ondersteund het idd ook mysql. Heb je ervaring met iASP?

Quincy Jones

• risr
devraux schreef op 04 January 2003 @ 20:27:
zo te zien ondersteund het idd ook mysql. Heb je ervaring met iASP?
Redelijk wat ervaring en ik ben er tot nu toe zeer tevreden over. Maar net zoals jou blijf ik liever bij Windows en IIS, daar ben ik veel productiever mee. Momenteel werk ik aan een project waarbij we een webapplicatie moeten ontwikkelen die zo min mogelijk ASP distributie specifiek moet worden.

Tot nu toe vind ik iASP een betere ASP (3.0) implementatie dan SUN ONE Active Server Pages. Bij laatst genoemde mis ik bijvoorbeeld de functionaliteit die jij boven noemde.

[ Voor 14% gewijzigd door risr op 14-01-2003 09:14 . Reden: strikethrough 3.0 (doh) ]

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Chilisoft ASP is ook geen ASP3.0 maar ASP2.0 wat ook blijkt uit het niet ondersteunen van de 3.0 elementen.

Ook is versie van de scripting engine vrij bejaard waardoor dingen als reg exp ook niet ondersteund worden. Ze werken er wel aan maar wanneer t klaar is weten ze niet. :o

• risr
Gert schreef op 04 januari 2003 @ 20:37:
Ook is versie van de scripting engine vrij bejaard waardoor dingen als reg exp ook niet ondersteund worden. Ze werken er wel aan maar wanneer t klaar is weten ze niet. :o
SUN ONE Active Server Pages (3.6.2) ondersteund wel reguliere expressies, kijk maar in de Product Documentation ;)

[ Voor 8% gewijzigd door risr op 04-01-2003 20:53 . Reden: url docs ]

Pagina: 1