Compaq SCSI schijf doet raar

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:47
Hoi, ik heb via een SCA adapter een 17,9GB scsi schijf aangesloten, hij herkent hem perfect, formatteren enzo ging allemaal goed, maar als ik hem een tijdje niet gebruik dan schakelt ie uit, en als ik hem dan weer aanspreek dan probeert ie allemaal weer op te starten, maa rop d eeen of andere manier lukt dat dan niet, hij blijft aan en uit gaan, hoe kan dit?

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 14:21

paradoXical

The ParadoX

Ik heb ook compaq sca schijven (18 gig)

Nooit dergelijke problemen mee gehad.. Maar deze schijven kun je rustig aan laten staan...

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
LiquidSmoke schreef op 04 januari 2003 @ 12:18:
Hoi, ik heb via een SCA adapter een 17,9GB scsi schijf aangesloten, hij herkent hem perfect, formatteren enzo ging allemaal goed, maar als ik hem een tijdje niet gebruik dan schakelt ie uit, en als ik hem dan weer aanspreek dan probeert ie allemaal weer op te starten, maa rop d eeen of andere manier lukt dat dan niet, hij blijft aan en uit gaan, hoe kan dit?
Draai je Win 2000 of Win XP dan staat de adapter misschien zo ingesteld dat het apparaat uitgeschakeld kan worden als ie gedurende X tijd niks doet, wat eraan te doen?
Kijk in apparaatbeheer of de schijf & adapter dus zo ingeteld staan en dan die optie uitvinken, het kan ook zijn dat dat hardwarematig in de printplaat (de SCA adapter) dat doet, maar probeer het eerstgenoemde eerst en kijk of het dan nog steeds is ;)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
HarrieH schreef op 04 januari 2003 @ 13:28:
Ik heb ook compaq sca schijven (18 gig)

Nooit dergelijke problemen mee gehad.. Maar deze schijven kun je rustig aan laten staan...
Hmmm, Compaq maakt geen schijven. Zal wel seagate zijn
Kijk in apparaatbeheer of de schijf & adapter dus zo ingeteld staan en dan die optie uitvinken, het kan ook zijn dat dat hardwarematig in de printplaat (de SCA adapter) dat doet, maar probeer het eerstgenoemde eerst en kijk of het dan nog steeds is
Het zal de SCA converter waarschijnlijk NIET zijn , dergelijke zaken zitten daar niet op.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik bedoel niet de converter, ik bedoel ik bedoel het SCA gedeelte, de printplaat, daar zit vast wel iets op dat de HD regelt als je de HD eruit trekt bv.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Lennieboy83 schreef op 04 January 2003 @ 15:21:
Ik bedoel niet de converter, ik bedoel ik bedoel het SCA gedeelte, de printplaat, daar zit vast wel iets op dat de HD regelt als je de HD eruit trekt bv.
Dat printplaatje , de SCA80 - 68 pin converter dus , daar heb ik het over.
converter=printplaatje |:(
En dergelijke voorzieningen zitten daar niet op.

Ik vraag me af of de topicstarter geholpen is met vage speculaties zoals:
"daar zit vast wel iets op dat de HD regelt als je de HD eruit trekt bv"

Sterker nog , 'k weet zeker dat dat NIET helpt. :)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:47
hm, ik weet niet waarom, maar nu doe tie dat nie mee :? wazig, maarja, probleem opgelost ;)

/edit hm, nu begint ie we lweer te kutten, terwijl ik er niks aan gedaan heb :?
de schij fis verder nog nooit gebruikt, alleen maar in de doos gelegen, lijkt me sterk dattie kapot is, mijn systeem draait op een 325W voeding, zou dit te weinig zijn? (zie sig)

[ Voor 60% gewijzigd door LiquidSmoke op 05-01-2003 14:32 ]

Pagina: 1