IBM deskstar ipv maxtor LB

Pagina: 1
Acties:

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:07
ok het zit zo ik heb dus een maxotor 60 gb 7200 ata 133 LB hdd gekocht @ de beurs
nu was deze totaal defect en heb ik deze opgestuurt naar norrod.
nu krijg ik vandaag een mega groot paket met daar in die hdd, ik kijk eens goe en wat zie ik
een IBM Deskstar 60 gb 7200 rpm ata 133 |:(
dit is volgens mij dus geen LB (ik had die hdd dus gekocht omdat het een LB was :'( )
nu vraag ik me dus af mag zo iets zomaar zonder eerst eens te bellen of ik daar wel akoort mee ga ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Als ik jou was zou ik gewoon om dezelfde maxtor schijf vragen, want die IBM's gaan kapot bij het leven :r

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Nee, zoiets mag niet idd. Misschien is het gewoon een domme fout van hun kant. Je wilde de Maxtor en die heb je nu dus niet.

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:37

Kristof

is een Belgisch product

inderdaad neem contact met hen op, en *eis* dat je een maxtor terugkrijgt die je aangekocht hebt, óf je geld terug!!

als deze ibm de geest geeft, kan je bij hen ook niet meer aankloppen, want je hebt er geen aankoopbewijs van, enkel maar van een maxtor van bij hen, maar ....

[ Voor 1% gewijzigd door Kristof op 04-01-2003 14:25 . Reden: typo ]

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-03 09:36
Ik denk dat je de koop overeenkomst eens goed moet doorlezen. Soms staat hierin dat als je een defect apparaat opstuurt/omruilt dat ze je een vergelijkbare HD mogen aanbieden/geven. Als dit niet zo is mogen ze dit nooit doen en alleen in overleg met de klant.

Alles is terug te redeneren naar 4

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 14:08:
Als ik jou was zou ik gewoon om dezelfde maxtor schijf vragen, want die IBM's gaan kapot bij het leven :r
Waar slaat dit op? Hij heeft vast een IBM 180GXP of 120GXP gekregen, een van de snelste IDE schijven van tegenwoordig :) Misschien ben je wel ernstig in de war met de 60GXP en de 75GXP :?

Maargoed, ga eens na of je de 120GXP of de 180GXP hebt. Opmakend uit de kreet "ATA133" (wat overigens niet van toepassing is op zowel de 120GXP als de 180GXP), heb ik het idee dat het hier om de snelste variant gaat. Wel, de 180GXP heeft in tegenstelling tot 120GXP zeker ook liquid bearing, althans niet als dusdanig genoemd; IBM noemt het Fluid Dynamic Bearing. Maar het komt op hetzelfde neer :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 04-01-2003 22:41 ]

Verwijderd

Shunt schreef op 04 januari 2003 @ 12:17:nu vraag ik me dus af mag zo iets zomaar zonder eerst eens te bellen of ik daar wel akoort mee ga ?
Nou, het probleem is dat ze natuurlijk in de kleine lettertjes van hun leveringsvoorwaarden vast wel ergens hebben staan dat 'indien een produkt niet voorradig is het vervangen wordt met een gelijkwaardig produkt'. Dat niks zo subjectief is als de smaak harddisk die jij het lekkerst vindt, vergeten ze voor het gemak maar even.

Ik zou ze eerst eens bellen en zeggen dat je echt voor een Maxtor LB bent gegaan, dat je daarom die IBM niet accepteert. Als ze echt moeilijk gaan doen kun je altijd hun voorwaarden opvragen. Laat hen maar stellen en bewijzen waarom ze jou een IBM hebben geleverd i.p.v. een Maxtor.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In principe is het dan dat die hdd niet dezelfde is. Het is immers geen liquid.

Ik zelf zou blij zijn. Blij dat je van een Maxtor af bent, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

• Shunt
BalusC schreef op 04 January 2003 @ 22:37:

[...]
Waar slaat dit op? Hij heeft vast een IBM 180GXP of 120GXP gekregen, een van de snelste IDE schijven van tegenwoordig :) Misschien ben je wel ernstig in de war met de 60GXP en de 75GXP :?

Maargoed, ga eens na of je de 120GXP of de 180GXP hebt. Opmakend uit de kreet "ATA133" (wat overigens niet van toepassing is op zowel de 120GXP als de 180GXP), heb ik het idee dat het hier om de snelste variant gaat. Wel, de 180GXP heeft in tegenstelling tot 120GXP zeker ook liquid bearing, althans niet als dusdanig genoemd; IBM noemt het Fluid Dynamic Bearing. Maar het komt op hetzelfde neer :Y)
als dit zo is :P houd ik deze lekker :D ik gaat eens kijken welke ik heb :P
nah het is dus een 120gxp en maar ata 100 :/ dus ook geen lb
deze gaat lekker trug naar norrod ;) en ik koop mooi nog een maxtor 60 gb bij en die gaan mooi in raid 0

[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 04-01-2003 23:10 ]

Game PC

Verwijderd

Hopelijk snap je dat het verschil ATA100-ATA133 absoluut te verwaarlozen is.

• Shunt
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 23:15:
[...]

Hopelijk snap je dat het verschil ATA100-ATA133 absoluut te verwaarlozen is.
jah maar het gaat er meer om ik koop een ata 133 hdd met lb en ik krijg een ata 100 bb trug ;) dat ata 133 is meer alla pats pats 8) maar lb vind ik heel belangrijk als ik straks 8 hdds in me pc heb hangen :X :p

Game PC

Verwijderd

:D

Dan inderdaad wel ja. Ik zou gewoon zoals je al van plan was dat ding terugsturen naar Norrod...maar let wel op wat ik boven zei, als zij in hun voorwaarden hebben staan dat ze onder omstandigheden een ander produkt kunnen leven verandert de situatie misschien.

• Shunt
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 23:20:
:D

Dan inderdaad wel ja. Ik zou gewoon zoals je al van plan was dat ding terugsturen naar Norrod...maar let wel op wat ik boven zei, als zij in hun voorwaarden hebben staan dat ze onder omstandigheden een ander produkt kunnen leven verandert de situatie misschien.
jah maar zo iets kan je niet maken als je hem neemt om hem in raid te zetten :X
en dan ook nog eens van een lb naar bb (dan moet het ook wel een echt vergelijkbaar product zijn ;) ) marjah ik kan maandag pas weer bellen want de gene die mijn hdd heb behandelt was er vandaag niet :'( :P

en dezekeer gaat ik dus echt de verzend kosten mooi niet betalen :(

Game PC

Verwijderd

Shunt schreef op 04 januari 2003 @ 23:24:en dezekeer gaat ik dus echt de verzend kosten mooi niet betalen :(
Bel daar dan wel eerst ff over, ik heb zelf ooit ook een onderdeel teruggestuurd onder rembours, omdat ik vond dat zij het niet konden maken mij (weer) opnieuw de verzendkosten te laten betalen.

Een week later kreeg ik 'm keurig terug :(

• Shunt
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 23:28:
[...]

Bel daar dan wel eerst ff over, ik heb zelf ooit ook een onderdeel teruggestuurd onder rembours, omdat ik vond dat zij het niet konden maken mij (weer) opnieuw de verzendkosten te laten betalen.

Een week later kreeg ik 'm keurig terug :(
ik gaat natuurlijk daar eerst wel over bellen :D
maar als zij een domme fout maken gaat ik daar natuurlijk niet voor betalen he ;)
aga ik koop gewoon niets meer op de beurs :D

Game PC

Pagina: 1