[Pioneer vsx-d510 a/v recvr.] Subwoofer probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:57
Ik heb een subwoofer probleempje met mijn vsx-d510 a/v ontvanger van Pioneer. De subwoofer gaat pas aan als ik het geluidsvolume zo hoog zet, dat ik niet neer op een bedaarde manier met iemand anders kan praten. Dit stoort behoorlijk, vooral als ik radio wil luisteren op een zacht niveau, dan komt er alleen geluid uit de satelliet-speakers, welke alleen de hogere tonen zijn.

Ik hoop dat er iemand is met ervaring met deze a/v receiver.

Verwijderd

ehm, vertel eens wat over de subwoofer, is ie bijvoorbeeld actief? staat hij op een eventuele sub uitgang. Of gewoon op een front uitgang?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Heb je wel aan de volumeknop achterop gedraait op je subwoofer (als deze idd actief is) ? Hoe hard staat je LFE kanaal ingesteld op je receiver zelf ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
je hebt ook nog zo iets als filter op de receiver, ik weet niet hoe dat precies heet.
maar je kunt bij sommige receivers dan kiezen uit 100 of 200 of andere waardes.
waarmee je de subwoofer ook mee kan regelen.

Verwijderd

Dnc1n schreef op 04 January 2003 @ 12:55:
je hebt ook nog zo iets als filter op de receiver, ik weet niet hoe dat precies heet.
maar je kunt bij sommige receivers dan kiezen uit 100 of 200 of andere waardes.
waarmee je de subwoofer ook mee kan regelen.
Dat zou niet verklaren waarom hij hem bij lage volumes niet hoort ;)

Denk dat het probleem wel bij de subwoofer ligt, vind het alleen raar dat hij over satalieten spreekt terwijl het een DD receiver is met subwoofer uit. Het zou dan dus de fronts+subwoofer moeten zijn. Dus niet 2 speakers die als satalieten fungeren.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:18

JWO

als er toevallig 2 in gangen op zitten L/R dus, en je hebt maar 1 aangesloten (vanwege 1 kanaals uit op je receiver) moet je ff een splitter er tussen zetten, dat was bij die van mij het probleem
Pagina: 1