sbs2000 of w2k server + e2k server

Pagina: 1
Acties:

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:42
Ik heb, beter gezegd ik had een w2k server met e2k thuis draaien. Echter door wat hardware wisselingen (hd's) krijg ik e2k en IIS niet meer goed.
Ik heb nu dus een aantal mogelijkheden:
Een deinstall van Exchange en dcpromo, vervolgens alles opnieuw installeren.
Een volledig nieuwe install (heeft mijn voorkeur) Met een schone lei beginnen en direct alles goed doen. De server was toch nog niet volledig geconfigureerd.

Voor een nieuwe install heb ik ook weer een aantal mogelijkheden. Ik heb hier thuis liggen w2k, e2k, sbs2000, Arcserve 2000 en Arcserve 2000 Exchange agent.

1: w2k+e2k+arcserve werkt gewoon zonder problemen (ja ik weet het, ik had eerst een goede backup met arcserve moeten draaien voordat ik met de hardware aan het trekken ging |:( )

2: Een andere mogelijkheid is sbs2000. sbs2000 installeert alles in een keer naar mijn weten, dus ook ISA, FAX services, SQL server etc etc. Dit heb ik allemaal niet nodig en voor faxservices gebruik ik David. Is het mogelijk om dat aan te geven tijdens de installatie wat je allemaal wilt én het belangrijkste; werkt Arcserve 2000 (+exchange agent) met sbs2000 of heb ik hier Arcserve voor sbs voor nodig. Als dat laatste zo is, dan wordt het gewoon optie 1.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Hoeveel machines gebruik jij voordit geheel? en hoeveel clients loggen erop? Ik zou voor de eerste versie gaan. Op 1 machine je Root server zetten en op de Exchange2000 op een member server. Kun je toch gebruik maken van je active directory maar je machine hangt zich niet op aan alle services en dergelijke. Je kunt ook 2 DC's bouwen en dan op de ene DC Exchange2000 installeren. Bijkomend voordeel je kunt de rules van AD gaan verdelen over 2 machines en bij een crash hou je een werkende situatie. En inderdaad wel goede backup's draaien.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:51

FastBunny

Give it the Works !

ransbal schreef op 04 January 2003 @ 12:00:

2: Een andere mogelijkheid is sbs2000. sbs2000 installeert alles in een keer naar mijn weten, dus ook ISA, FAX services, SQL server etc etc. Dit heb ik allemaal niet nodig en voor faxservices gebruik ik David. Is het mogelijk om dat aan te geven tijdens de installatie wat je allemaal wilt én het belangrijkste; werkt Arcserve 2000 (+exchange agent) met sbs2000 of heb ik hier Arcserve voor sbs voor nodig. Als dat laatste zo is, dan wordt het gewoon optie 1.
SBS is eigenlijk gewoon Windows 2000 Server met alle opties erbij. Echter wel beperkt tot 50 gebruikers. Je kan tijdens de installatie kiezen wat je wel en niet wilt installeren. Arcserve gebruik ik zelf niet, gebruik wel de fax service, erg handig want het werkt ook samen met Exchange en Outlook. Ook handig kan modemsharing zijn, zit ook in SBS 2000.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• ransbal
Het gaat maar om één server met 2 clients. Eenvoudig thuisnetwerkje dus ;)
Ik ga inderdaad voor de eerste optie, net even overlegd met een collega, was vergeten dat je geen trusts kunt maken met sbs2000. En aangezien dat wel mogelijk moet zijn wordt de keuze een stuk gemakkelijker :)
Ben al weer bezig met cd's wisselen en op "next" en "enter" te klikken enzo :/

• ransbal
FastBunny schreef op 04 January 2003 @ 13:16:
[...]

SBS is eigenlijk gewoon Windows 2000 Server met alle opties erbij. Echter wel beperkt tot 50 gebruikers. Je kan tijdens de installatie kiezen wat je wel en niet wilt installeren. Arcserve gebruik ik zelf niet, gebruik wel de fax service, erg handig want het werkt ook samen met Exchange en Outlook. Ook handig kan modemsharing zijn, zit ook in SBS 2000.
thanx voor het advies maar voor faxen maak ik gebruik van David, heb hier een pakket david MX thuisliggen en in de server zit een Eicon diva 2M bri isdn kaart, kan ik ook een beetje experimenteren met alle leuke extra's als voip, een eigen voicemailserver en sms functionaliteit in outlook :)