[Boxen]van d.surround ook voor dts en dd?

Pagina: 1
Acties:

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Ik kon niet meer kwijt in de titel maar wat ik me dus afvroeg en nergens kon vinden is of mijn boxen van mijn dolby surround set (1 center, 2 front, 2 kleine rear) te gebruiken zijn voor een dolby digital of DTS receiver aangezien daar de kanalen echt gescheiden zijn en ik dus eigenlijk vermoed dat je 4 dezelfde speakers nodig hebt (en een center) ;(

[ Voor 5% gewijzigd door WooK op 04-01-2003 11:51 ]

I'm not as think as you stoned I am

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
gaat juist prima met een receiver.
je kunt ze mooi afstellen ;)
gaat dus prima

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 08:13
Meestal is het met dd dat er achter kleinere speakers zijn dan voor (bij gebruik van grote speakers)... Met melkpakjes en een woofer heb je wel overal dezelfde...

Dus in die theorie zou je je speakers kunnen gebruiken... Maar... Het frequentiebereik van een dolby prologic ligt heel anders voor de center en rears dan bij dolby digital of dts... Bij de laatste heb je nl het volle frequentiebereik over alle speakers, en voor prologic alleen rond de spraak-frequenties... Dus je speakers zullen niet het volle frequentiebereik aankunnen...

Zelf heb ik het in het begin ook gedaan... Gewoon al mijn speakers van mijn prologic overgezet naar mijn dolby digital set... Wel ingesteld dat mijn receiver de achterspeakers als kleine speakers beschouwde. Uiteindelijk ben ik wel overgestapt naar echte speakers voor achter... Alleen mijn center moet nog vervangen worden...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

zijn je boxen ook gescheiden? Ja toch? Dan kan je toch gewoon die speakers gebruiken... 5 dezelfde is theoretisch beter, maar practisch niet vaak haalbaar. Ik heb ook gewoon 5 verschillende speakers die mooi bij elkaar passen.

Het enige waar je op moet letten is of je speakers allemaal wel tot 20.000hz weergeven. DTS/DD doen dat op de surroundkanalen en Dprologic niet. Je hebt kans dat je bij je set 'mindere' boxen gekregen hebt. Dat doet het dan nog steeds wel, maar het resultaat is beter met betere speakers.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Ik kan de specs nergens meer achterhalen helaas maar het gaat om de buitenste speakers van deze set;

Afbeeldingslocatie: http://64.95.118.51/images/opti/2b/ca/504828-elec_lg.jpg
Achterop staat dat ze tot 100 watt kunnen bij 6 ohm
Is er een manier om te achterhalen tot welke frequentie die dingen kunnen?

I'm not as think as you stoned I am

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 14:01

JT

VETAK y0

Frequentietest cd :) Speel is wat klassiek erover met veel hoge tonen, merk je denk vanzelf wel wat je mist als je ze ook over je fronts speelt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1