Compaq Prosignia 200; mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Ik heb op mijn stageplaats nog een Compaq Prosignia 200 mee kunnen nemen; altijd wel leuk als extra workstation. Alleen vraag ik me af hoe ver ik dat orgel nog kan upgraden aangezien het dus een Compaq is. :? Ik heb namelijk nog wat leuke spulletjes in de kast liggen die ik wel eens erop zou willen zetten, zoals een Celeron 400 en een extra schijf.

• Is een Celeron 400MHz (128Kb) überhaupt sneller dan de huidige Pentium II 300MHz (512Kb) die er nu in zit? (Zo jah, kan die geswitcht worden?)

• Kan ik nog een IDE schijf eraan hangen als slave naast de SCSI? (Gewoon IDE kabel op 't mobo prikken moet kunnen, of gaat Compaq moeilijk doen?)

• En als laatste.... misschien nog iemand ervaringen met een Prosignia 200? :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Silent Thunder schreef op 04 januari 2003 @ 11:29:
[1]Is een Celeron 400MHz (128Kb) überhaupt sneller dan de huidige Pentium II 300MHz (512Kb) die er nu in zit? (Zo jah, kan die geswitcht worden?)

[2]Kan ik nog een IDE schijf eraan hangen als slave naast de SCSI? (Gewoon IDE kabel op 't mobo prikken moet kunnen, of gaat Compaq moeilijk doen?)

[3]En als laatste.... misschien nog iemand ervaringen met een Prosignia 200? :)

1. In theorie moet het kunnen, alleen zal je enige probleem zijn dat je een slot convertor moet hebben en de bios moet de cpu goed kunnen indentificieren. Ow en een celly 400 is zeker sneller, de celly heeft ondie lvl2cache dat op full speed (400mhz) draait, bij de 300 draait de 512kb maar op 150mhz omdat het "extrern" zit.

2. Ik weet dat er compaq's zijn die doordat ze scsi hebben GEEN ide hebben, je kan altijd een ide controlertje kopen voor 15 euro en dan werkt het wel.

3. Nee ik niet :)

[ Voor 10% gewijzigd door LopeZ op 04-01-2003 11:41 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Silent Thunder schreef op 04 januari 2003 @ 11:29:
Ik heb op mijn stageplaats nog een Compaq Prosignia 200 mee kunnen nemen; altijd wel leuk als extra workstation. Alleen vraag ik me af hoe ver ik dat orgel nog kan upgraden aangezien het dus een Compaq is. :? Ik heb namelijk nog wat leuke spulletjes in de kast liggen die ik wel eens erop zou willen zetten, zoals een Celeron 400 en een extra schijf.

• Is een Celeron 400MHz (128Kb) überhaupt sneller dan de huidige Pentium II 300MHz (512Kb) die er nu in zit? (Zo jah, kan die geswitcht worden?)

• Kan ik nog een IDE schijf eraan hangen als slave naast de SCSI? (Gewoon IDE kabel op 't mobo prikken moet kunnen, of gaat Compaq moeilijk doen?)

• En als laatste.... misschien nog iemand ervaringen met een Prosignia 200? :)
1. Ik denk niet dat die cellie sneller is, beter laat je gewoon die pentium erin zitten. Compaq gaat dan moeilijk doen denk ik.

2. Zolang er een ide controller inzit kan je gewoon schijven bijprikken, hij moet ze automatisch herkennen en als dat neit het geval is moet je denk ik een bios upgrade doen (http://www.compaq.com/support , hier vindt je ook alles specs, misschien wel hanadig denk ik zo ;) )

3. Klein beetje, het zijn gewoon hele fijne machines als server, maar ze maken wel een hoop herrie :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

http://h18000.www1.hp.com/products/servers/prosignia200/

Nog wat extra info over je pjoeter. :)

• Silent Thunder
LopeZ schreef op 04 January 2003 @ 11:35:

[...]

2. Ik weet dat er compaq's zijn die doordat ze scsi hebben GEEN ide hebben, je kan altijd een ide controlertje kopen voor 15 euro en dan werkt het wel.
Ik zie nu dat er een extra SCSI kaart op het PCI-slot zit waar de flatcable van de harddisk op is aangesloten, dus ik neem aan dat de aansluitingen op het mobo zelf gewoon IDE zijn. Maar goed, ik ga de IDE schijf maar aansluiten straks; ff kijken wat 'ie dan doet.... :)
WhizzCat schreef op 04 januari 2003 @ 11:39:
[...]
1. Ik denk niet dat die cellie sneller is, beter laat je gewoon die pentium erin zitten. Compaq gaat dan moeilijk doen denk ik.
Hmm jah, ik 'em ff wat beter bestudeerd maar die CPU zit er wat vernuftiger ingebouwd dan de standaard die ik ken. En ik wil niet al teveel ermee gaan klungelen dus laat 'em idd maar zitten denk 'k.
WhizzCat schreef op 04 januari 2003 @ 11:39:
[...]
3. Klein beetje, het zijn gewoon hele fijne machines als server, maar ze maken wel een hoop herrie :)
Idd, dat ik de derde landingsbaan van Schiphol in huis had gehaald was al het eerste wat me opviel. ;)

Verder zet ik er nog een 100mbit Realtek NIC-je erin, 'ruil' de huidige Win '98 in voor NT 4.0 en dan kan ik 'em implementeren als workstation op me kamer. :*)

Verwijderd

Nog wat meer info erover op de HP (Compaq)-site:

• 32MB EDO RAM
• 4.3-GB Wide-Ultra SCSI-3 Hard Drive (4300 only)
• Wide-Ultra SCSI-3 Controller
• Compaq Netelligent 10/100 TX Embedded UTP Controller
• 16X CD-ROM Drive
• Minitower: 1.44 MB floppy 16X CD-ROM 3.5", 1" high hard drive bay Available 5.25", 1.6" high removable media bays

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 16:59 ]

Verwijderd

Probleempje wat ik had met een compaq ding, als je niet in de bios kunt komen moet je coldbooten terwijl je F1 ingedrukt houdt.
Duurde een tijdje voor ik dat gevonden had :P maar misschien heb je een andere bios.

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 17:10:
Probleempje wat ik had met een compaq ding, als je niet in de bios kunt komen moet je coldbooten terwijl je F1 ingedrukt houdt.
Duurde een tijdje voor ik dat gevonden had :P maar misschien heb je een andere bios.
Hier kan ik er met een 'warme start' ook in komen, mits ik maar ff op F10 ram. :)

Ik ben, by the way, NT 4.0 Server aan het installen wat niet echt vloeiend verloopt. Installatiefiles kopiëren naar de harddisk duurt al iets van 70min ofzo. :? Had van die SCSI-schijf toch wat snellere medewerking verwacht. Op het laatst kon 'ie bepaalde bestanden niet kopiëren naar de NT-bootfloppy, waardoor 'ie vervolgens bij het opstarten na het kopiëren een ongeldige systeemdiskette vond... dus nu alles weer opnieuw. :(

Dat wordt volgens mij straks nog een draadje in WOS. :+
Pagina: 1