Clowns to the left of me, Jokers to the right
edit:
verkeerde link
verkeerde link
Sorry. Had 'm geplaatst omdat ik wist dat het met een registry setting kon. Probleem is echter dat de registry key niet in het KB artikel staat (zal wel over de DHCP server van win2k gaan) ipv de DHCP client.
Voor win98 heb is ie via google zo te vinden, maar voor win2k kon ik 'm zo snel niet vinden.
Voor NT 3.x en 4 geeft MS KB aan dat er geen eenvoudige oplossing voor is via de registry.
Win2k blijft een raadsel voorlopig.
[ Voor 196% gewijzigd door Rukapul op 04-01-2003 11:51 ]
hmja die pagina had ik ook al eens gevonden maar dat gaat over Win 2000 Server dacht ik... nuja, het zal waarschijnlijk ook wel van toepassing zijn op de workstation versie dan?
wat bedoeld men juist hier mee? Waar kan ik dit instellen?Release DHCP lease on shutdown
Code:
2
Length:
1 octet, currently accepted values are 0-2.
Value:
0=Windows 2000 DHCP clients do not send a DHCP release message (DHCPRELEASE)on proper shutdown.
1=Windows 2000 DHCP clients send DHCP release (DHCPRELEASE) message on proper shutdown.
Description:
This option can be used to control whether DHCP-enabled computers running Windows 2000 send a release for their current DHCP lease to the DHCP server when shutdown occurs. It is actually implemented and interpreted as a bit masked value by the DHCP Client service. In most cases, the default (that is, the functional equivalent to this option value not being used or present in DHCP messages) is that Windows 2000 clients do not send DHCP release messages on proper shutdown.
Structure:
Code Release on/off
+--------+--------+--
| 002 | n |
+--------+--------+--
dat was mijn idee ook al ja na weken zoekenWin2k blijft een raadsel voorlopig.
*snif*
ff mailtje doen naar microsoft dan maar, ik laat wel iets weten
in deze thread wat zij er van zeggen...
Dit kan je alleen instellen op de DHCP server en niet op de client. Dit verhaal is dus niet van toepassing voor de topicstarter.Kapoen schreef op 04 January 2003 @ 11:31:
hmja die pagina had ik ook al eens gevonden maar dat gaat over Win 2000 Server dacht ik... nuja, het zal waarschijnlijk ook wel van toepassing zijn op de workstation versie dan?
[...]
wat bedoeld men juist hier mee? Waar kan ik dit instellen?
Het is denk ik niet mogelijk om op de client in te stellen dat de IP gereleased moet worden bij een shutdown. Een workaround is een BAT file maken met ipconfig/release en die bij een shutdown te laten uitvoeren dmv. bijvoorbeeld Newgina
[ Voor 24% gewijzigd door Coppertop op 04-01-2003 20:01 . Reden: toevoeging ]
ok ik heb een oplossing gekregen van een 'schoolgenoot' en dus zet ik die
hier ff zoals beloofd
:
maak een .bat file met ipconfig /release in
Start -> run "mmc"
Console -> add/remove snap-in.... -> add -> Group policy -> finish -> close -> ok
- local computer policy - Computer Configuration - windows settings - Script(startup/shutdown) en selecteer shutdown. rechtermuisknop properties
add -> selecteer bat bestand -> ok -> ok, opslaan
hopelijk zijn andere mensen hier ook mee geholpen...
hier ff zoals beloofd
maak een .bat file met ipconfig /release in
Start -> run "mmc"
Console -> add/remove snap-in.... -> add -> Group policy -> finish -> close -> ok
- local computer policy - Computer Configuration - windows settings - Script(startup/shutdown) en selecteer shutdown. rechtermuisknop properties
add -> selecteer bat bestand -> ok -> ok, opslaan
hopelijk zijn andere mensen hier ook mee geholpen...
Verwijderd
Jouw oplossing werkt wel... Maar in ben benieuwd naar waar je die quote over in het register wat klooien vandaan haalt...
Want dat is namelijk een veel elegantere oplossing
Want dat is namelijk een veel elegantere oplossing
VaagOH, Coppertop wist al het volgende op te merken over die register 'hack':
):
http://www.microsoft.com/...tionsMsVendorSpecific.htm
hf!
Wil je het geheel toch even nalezen (met dank aan RukapulDit kan je alleen instellen op de DHCP server en niet op de client. Dit verhaal is dus niet van toepassing voor de topicstarter.
http://www.microsoft.com/...tionsMsVendorSpecific.htm
hf!
Pagina: 1