Toon posts:

wederom divx tot vcd en eind resultaat met mplayer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo na een week stoeien was ik zover dat ik eindelijk mijn eerste dix film kon opzetten naar vcd , als ik de mpeg afspeel in mplayer ziet het er goed uit maar als ik hem vervolgens met vcdimager als image wegzet en brand met cdrdao(K3b) dan krijg ik een slecht gecodeerde film te zien als waarschuwing , als ik hem afspeel .
krijg regelmatig groene blokjes te zien in mijn beeld.

wat ik gedaan heb : met avidemux de video en geluid uit de divx gehaald kwaliteit is oke als codec heb ik gebruikt mjpeg (divx en ffmpeg is ook aanwezig) maar nam aan dat ik mjpeg moest gebruiken . kwaliteit is oke en geluid ook

met mplex beide "video en audio" weer tot een mpg file samen gevoegd.

mplex -f 1 -o "/home/buildid/temp/%2dtest.mpg" "/home/buildid/temp/greek.m1v" "/home/buildid/temp/greek1.mp2" (alles synchroon)

kwaliteit is oke met mplayer

met vcdimager een image gemaakt:

vcdimager -t vcd2 -c "/home/buildid/temp/test.cue" -b "/home/buildid/temp/test.bin" --volume-count=0 --volume-number=0 "/windows/D/buildid/greek001.mpg"
nu krijg ik wel enige waarschuwingen maar die gaan over geluid ...

WARN: audio stream #0 has bitrate 131072 kbps (should be 224 kbps for this vcd type)
INFO: writing track 1 (ISO9660)...
INFO: writing track 2, MPEG1, FILM SIF (352x240/24fps), audio[0]: l2/44.1kHz/128kbps/stereo ...
finished ok, image created with 319238 sectors [70:56.38] (750847776 bytes)

met cdrdao de image gebrand : met K3b dus de ceu geselecteerd en de image gebrand

het resultaat is audio oke maar beeld heeft groene vlakken en blokken , slecht gecodeerd zegt mplayer .Dit terwijl na coderen tot een file de film toch van goede kwaliteit is.

kennelijk doe ik iets fout maar weet dus niet wat , als iemand mij verder kan helpen dan graag.

ps
ik gebruikte avidemux omdat dit mij 5 uur tijdwinst opleverd met het omzetten van divx naar een aparte audio en video file met transcode was ik 12 uur bezig en met avidemux 7 uur .met mjepg codec geselecteerd.

Verwijderd

Topicstarter
kleine update heb net de film opnieuw gebrand met een nieuwe image en alle programma's uitgezet voor ik ging kijken deze keer is de kwaliteit :prima . weet dus niet wat er fout ging maar heb nu wel minder programmas draaien.

maar tips zijn welkom .

nu nog een manier om de ondertiteling erbij te zetten en ik ben happy ....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 10:52 ]

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
de ondertiteling kan met mencoder.
code:
1
mencoder -o output.avi film.avi -sub ondertiteling.ssa

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ga ik proberen ,

• Thijsch
vergeten, je moet de video en audio out setten (dat zegt hij vanzelf wel)

zo moet het dus:

code:
1
mencoder -o output.avi film.avi -sub ondertiteling.ssa -ovc divx4 -oac mp3lame

dan wordt de video gecompressed met divx4 en de audio als mp3

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk ook eens naar het mencvcd script (in de TOOLS directory)

Verwijderd

Topicstarter
wel heb het geprobeerd na deze fout : heb ik divxfor linux opnieuw geinstalleerd .

success: format: 0 data: 0x0 - 0x2B917000
Detected AVI file format!
VIDEO: [XVID] 576x320 24bpp 23,98 fps 1012,1 kbps (123,6 kbyte/s)
[V] filefmt:3 fourcc:0x44495658 size:576x320 fps:23,98 ftime:=0,0417
==========================================================================
Opening audio decoder: [mp3lib] MPEG layer-2, layer-3
AUDIO: 48000 Hz, 2 ch, 16 bit (0x10), ratio: 16000->192000 (128,0 kbit)
Selected audio codec: [mp3] afm:mp3lib (mp3lib MPEG layer-2, layer-3)
SUB: Detected subtitle file format: subviewer
SUB: Read 1061 subtitles.
SUB: Adjusted 7 subtitle(s).
Opening video filter: [expand=-1:-1:-1:-1:1]
Expand: -1 x -1, -1 ; -1 (-1=autodetect) osd: 1
Opening video decoder: [ffmpeg] FFmpeg's libavcodec codec family
Selected video codec: [ffodivx] vfm:ffmpeg (FFmpeg MPEG-4)
MP3 audio selected
Building audio filter chain for 48000Hz/2ch/16bit -> 48000Hz/2ch/16bit...
Writing AVI header...
looks like this file was encoded with (divx4/(old)xvid/opendivx) -> forcing low_delay flag
VDec: vo config request - 576 x 320 (preferred csp: Planar YV12)
VDec: using Planar YV12 as output csp (no 0)
Movie-Aspect is undefined - no prescaling applied.
Segmentatie fout

nu lees ik dat de film gecodeerd is met een oude divx codec 4.0 3n ik heb 5.xx
(looks like this file was encoded with (divx4/(old)xvid/opendivx) dus vraag ik mij af zit het fout vanwege de codec of is mijn mplayer niet juist gecompileerd ??

• Thijsch
ik heb ook een mencode chrash gehad, en je kan met 99% zekerheid stellen dat dat aan een brakke avifile ligt. avifile uninstallen, nieuwste versie GOED installen en mplayer recompilen

Verwijderd

Topicstarter
wel geen errors bij het compileren waar dan ook en de fout blijft . ik kan ze niet vinden divx avi en nieuwste mplayer geinstalleerd spelen gaat prima van film maar opnieuw coderen niet. nu heb ik net dit gelezen dat als je de tekst file en de video file exact de zelfde naam geef ( behalve de extensie) dan zou transcode hem ook moeten oppakken . (hoop ik) . je hoort nog van mij . bedankt voor je hulp ......

Verwijderd

Topicstarter
ben nu aan het omzetten met een script : kijken of de sub meegaat zoals onderaan staat beschreven.
http://dvdripping-guid.berlios.de/Divx-to-VCD_en.html

Verwijderd

Topicstarter
wel om het af te maken , met dit script en de naam van je sub file excact het zelfde als van de film (behoudens de extensie natuurlijk beide in dezelfde map heb je dus permanente ondertiteling .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 20:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 20:55:
wel om het af te maken , met dit script en de naam van je sub file excact het zelfde als van de film (behoudens de extensie natuurlijk beide in dezelfde map heb je dus permanente ondertiteling .
Doet MPplayer standaard al :)

Verwijderd

Topicstarter
krijg mencoder niet aan de praat dus om te coderen gebruik ik transcode

wel kwaliteit is niet best dus doet het nu zo gaat ook goed en kwaliteit is beter:

transcode -x mplayer -i "/home/buildid/temp/My.Big.Fat.Greek.Wedding.avi" -V -y mpeg2enc,mp2enc -E 44100 -F1,-S700 -b 224 -Z 352x288 -j -56 -o "/home/buildid/temp/kill"

• Thijsch
wat is transcode als ik vragen mag? ik zal het exacte commando geven hoe ik mijn films encode:
code:
1
mencoder film.avi -sub film.srt -o film[divx].avi -ovc divx4 -oac mp3lame

wat je ook kan doen is mjpegtools installeren en avi2mpeg gebruiken!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.theorie.physik...ode/html/intro.html#about voor het encoderen van practisch iedere file :

oke ik gebruik Kavie2svcd een grafische gui voor :transcode-mplex-vcdimager-cdrdao
in die "gui" zitten een aantal scripts die je eventueel kan bewerken , voorwaarde is wel dat je al die programmas installeerd :-)

Ik had het "script gebruijt uit boodschap 10 van dit topic en de kwaliteit was belabberd , dus doe ik het nu zoals net hierboven beschreven , of als je Kavi2svcd in werking will zien :
http://www.cornelinux.de/linux/kavi2svcd/screenshots.html

http://members.chello.nl/dkoppenaal/Kavi2svcd.html ter info heb alles wat ik gedaan heb op een pagina gezet en hier en daar wat geleend . Compileren moet er nog bij en klaar is kees. Vomd dat er wat weinig informatie was voor nieuwelingen als ik, dus heb ik het enigzins gerangschikt.. gramatikaal is het niet gecontroleerd maar vond het leuk om te doen.

heb dus in dit geval in het script : -x mplayer er bij gezet omdat ik niet weet of het standaard script de ondertiteling meenemt . nu gebeurd dit wel .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 04:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
ps tijdsduur weet niet of die klopt van 11 uur was gisteren 6 uur all in tot een bin/ceu met het script.
Pagina: 1