Toon posts:

Kapotte floppy ???

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een tijdje probleem met mn floppy. Ik heb een ECS K7S5A moederbord en daar heb ik nu al twee floppydisken op geprobeerd maar krijg hetzelfde probleem. Het lampje brand non stop alleen de diskette wordt helemaal niet meer herkend. Ik heb een kabeltje met drie van die 'data' uitgangen. Een zit in mn moederbord bij kopje FDC en het andere uiteinde zit in de floppy. Het middelste uiteinde gebruik ik niet. Weet iemand waar dit aan ligt ???

Ik kan evt nog wat foto's nemen om het duidelijker te maken, als dat nodig is.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Waarschijnlijk zit je kabel omgedraaid.. je moet hem dus 180 graden draaien bij de drive... probeer het dan nog eens...

Verwijderd

Dat lijkt mij ook het meest waarschijnlijke. Datakabel omgedraaid wel te verstaan. Als je de powerkabel om had gedraaid (dat is helaas mogelijk bij de floppydrive als je maar hard genoeg duwt) dan had je ws. rookwolkjes gezien :o

Kijk of er een rode lijn op 1 van de ribbels staat van de dikke platte grijze kabel. Die moet aan de kant waar ook de stroom aansluiting zit.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 07:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 07:42:
Kijk of er een rode lijn op 1 van de ribbels staat van de dikke platte grijze kabel. Die moet aan de kant waar ook de stroom aansluiting zit.
Op sommige diskettedrives moet juist de rode draad NIET richting de powerconnector.

Ledje blijven branden van diskettedrive is altijd een omgedraaide kabel (hetzij aan mobo danwel aan diskketedrive kant van de datakabel).

IMO: Floppy? 5 1/4" is floppydrive - 3,5" is een diskettedrive

Dit topic is gesloten.