All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
Sisoft Sandra herkend dat wel
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25
Dat laatste is de enige betrouwbare methode- vooral omdat je dan kunt zien wat het werkelijk is, ipv wat de fabrikant zegt dat het is (ik denk hierbij aan een zeer merkwaardig reepje DDR-SDRAM dat laatst in een topic langskwam en beweerde PC2700 te zijn (166MHz DDR), maar waarvan slechts de helft van de chips de vereiste 6ns aankonden, de andere helft waren om een of andere duistere reden 7.5ns (133MHz) chipsMarinus-Roro schreef op 04 January 2003 @ 04:25:
Even een vraag?
Ik heb een Medion PC Titanium MD 8000 XL (aldi levering)
Ik weet uit de advertentie dat er inwendig een Samsung
256 MB Sdram-DDR333 is gemonteerd.
Echter als ik hierna opzoek ga dan zijn hier twee of meerdere
versies van. b.v. een 128Mbit versie en een 256Mbit versie.
Hoe kan ik nu achterhalen welk geheugenkaartje in deze medion
gemonteerd zit?
of kun je dit alleen achterhalen door hem open te maken en het
kaartje eruit te wippen. en vervolgens op productnummer zoeken?
Edit:
Het verschil tussen 128Mb en 256Mb is erg makkelijk te zien: een 256MB module zal 16 128Mb chips hebben of 8 256Mb chips
[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 04-01-2003 04:31 ]
Oslik blyat! Oslik!
Misschien wel heel simpel?
Maar als sisoft zegt dat het nu draait met een bepaalde waarden,
bijt het dan onderling als ik een soortgelijke kaartje in de mobo steek?
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
Waarschijnlijk niet, een mobo die een enkele module met chips met een bepaald aantal (M)b slikt doet dat allicht ook met een tweede.Marinus-Roro schreef op 04 January 2003 @ 04:33:
Misschien wel heel simpel?
Maar om die erin te stoppen moet je toch de kap eraf halen, dus ik zie het probleem eerlijk gezegd niet om ff zo te kijken.
Waarom het vooral handig is om te kijken precies wat je hebt, is om geld te besparen. Als je nu flutgeheugen hebt die nipt op 6ns (CAS 2.5) wil draaien op 166MHz, dan heeft het werkelijk geen enkel zin om de duurste Corsair of OCZ geheugen erin te stoppen, omdat de traagste module de maximaal haalbare sneheid bepaalt. Andersom is het zonde om een el-cheapo reep erbij te plakken als je er een goede in hebt zitten.
Kennis van de chips geeft een veel betere kijk op wat je er precies bij moet kopen
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1