ik ben al een tijdje op zoek naar een 100 ohm potmeter en een 25 ohm weerstandje. bij mij in de buurt hebben ze niks. Waar zou ik deze kunnen bestellen. op conrad.nl iig niet. BVD
Display Electronica ofzo... Of gewoon een lokale electronicazaak.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
oh heh erover heen gekeken denk ik nu alleen dat weerstandje nog
kank eindelijk me lcdtje erin bouwen
neppe zooi dat dingetje kost 1,38 en dan komt er zoveel bij dat ie 14,23 gaat kosten
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 01:43 ]
Kan je toch zelf ook zoeken?Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 01:31:
oh heh erover heen gekeken denk ik nu alleen dat weerstandje nogkank eindelijk me lcdtje erin bouwen
bij componenten->passieve componenten en dan het gewenste type
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Volgens mij valt die ook best te vinden... zoek bij ondermeer de draadweerstanden...Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 01:31:
oh heh erover heen gekeken denk ik nu alleen dat weerstandje nog
22 ohm
27 ohm
Moet het strak 25 ohm zijn?
Je kan eventueel zelf samenstellen uiteraard (bovendien betwijfel ik of een 25 ohms weerstand bestaat; volgens mij zit die niet in de 2 normale reeksen)
Kijk... daar hebben we een kenner
Topicstarter: welk vermogen moet dat ding hebben aankunnen btw....?
[ Voor 4% gewijzigd door WFvN op 04-01-2003 01:40 ]
Als ie vermogen moet kunnen geleiden dan moet het een draadgewonden potmeter zijn en die zijn best duur.wfvn schreef op 04 januari 2003 @ 01:40:
Topicstarter: welk vermogen moet dat ding hebben aankunnen btw....?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Het is zo'n lcd van de toenmalige crystalfontz lcd actie. Daar stond welke dingen je nodig hat voor de aansluiting. Dat was onder andere een 10k ohm potmeter , 100 ohm potmerer 25 ohm weerstandje en een printerkabel. www.crystalfontzlcd.tk en dan bij lcd aansluiten helemaal onderaan. Ik heb de 2*20 lcd. mag ook een 33 ohm weerstandje zijn. Die potmeter moet ik wel kunnen verstellen in weerstand of hoe dat ook heet om de sterkte van de backlight te regelen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 01:53 ]
sjees man.... zoek dan even iets verder dan je neus lang is op Conrad of ga (zoals eerder gezegd) gewoon even naar de elektronicaboer.... dit is standaard spulVerwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 01:47:
Het is zo'n lcd van de toenmalige crystalfontz lcd actie. Daar stond welke dingen je nodig hat voor de aansluiting. Dat was onder andere een 10k ohm potmeter , 100 ohm potmerer 25 ohm weerstandje en een printerkabel. www.crystalfontzlcd.tk en dan bij lcd aansluiten helemaal onderaan. Ik heb de 2*20 lcd. mag ook een 33 ohm weerstandje zijn.
metaalfilmweerstand 33 ohm 0,25W
koolfilmweerstand 33 ohm 0,25W
[ Voor 53% gewijzigd door WFvN op 04-01-2003 01:51 ]
Alstu, hoewel ik het idee heb dat je er zelf ook uit had kunnen komen, try harder next time
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()