Ik heb het volgende probleem: als ik in mijn html pagina (hieronder de code) de velden invul en op submit klik, zouden ze in een database moeten komen. Maar nu blijkt dat de variabelen leeg zijn in de php-pagina ($submit bijv heeft dus geen waarde.
Nu dacht ik de oplossing gevonden te hebben op de volgende pagina (jaja, ik heb eerst gezocht):
[rml][ apache?] POST commando[/rml]"]
Ik heb de waarde van register_globals in php.ini op ON gezet, zoals in dat topic, maar dit werkt niet.....
Waar kan het nog verder aan liggen, dat de variabelen "leeg" zijn. (als ik de GET-methode gebruik staan ze wel in de adresbalk -> blabla.php?v=a&b=s enz enz)
create_entry.php:
Nu dacht ik de oplossing gevonden te hebben op de volgende pagina (jaja, ik heb eerst gezocht):
[rml][ apache?] POST commando[/rml]"]
Ik heb de waarde van register_globals in php.ini op ON gezet, zoals in dat topic, maar dit werkt niet.....
Waar kan het nog verder aan liggen, dat de variabelen "leeg" zijn. (als ik de GET-methode gebruik staan ze wel in de adresbalk -> blabla.php?v=a&b=s enz enz)
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <?php include("dbconnect.php"); ?> <h2>Sign my Guest Book!!!</h2> <form method=get action="create_entry.php"> <b>Name:</b> <input type=text size=40 name=name> <br> <b>Location:</b> <input type=text size=40 name=location> <br> <b>Email:</b> <input type=text size=40 name=email> <br> <b>Home Page URL:</b> <input type=text size=40 name=url> <br> <b>Comments:</b> <textarea name=comments cols=40 rows=4 wrap=virtual></textarea> <br> <input type=submit name=submit value="Sign!"> <input type=reset name=reset value="Start Over"> </form> |
create_entry.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <?php include("dbconnect.php"); ?> <?php if ($submit == "Sign!") { $query = "insert into guestbook " ." (name,location,email,url,comments) values " ."('$name', '$location', '$email', '$url', '$comments')" ; mysql_query($query); ?> <h2>Thanks!!</h2> <h2><a href="view.php">View My Guest Book!!!</a></h2> <?php } else { echo("<h1><b><i>Flop</i></b></h1>"); include("sign.php"); } ?> |