Toon posts:

Systeem schakelt na 10sec uit...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag m'n nieuwe mobo + geheugen binnengekregen en net geinstallerd.

- Leadtek K7NCR18D (Nforce2 chipset)
- 256 MB PC2700 Twinmos DDR geheugen

Heb ik mijn oude componenten op geinstalleerd:

- AMD XP 1800
- Alpha 6035 koelblok
- Maxtor 30 GB harde schijf
- ASUS V7700 videokaart (GeForce 2 GTS)

Nu is het volgende, het systeem start op (geen foutmelding / beepjes), maar na een seconde of 10 schakelt hij zichzelf weer uit.. Heb alle aansluitingen c.q. kabels nagelopen, componenten gecheckt, etc.

Nix nopes nada.... Wat zou het probleem kunnen zijn?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

hoé heb je je componenten gecheckt?

Verwijderd

Topicstarter
Ander systeem..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Te langzame CPU fan :? Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ B)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

sluit eens alleen de reset switch aan op je mobo en activeer dan de pc door met een schroevedraaier de on/off switch op je mobo te raken, misschien is je schakelaar niet goed (daar heb ik ook eens heel lang naar gezocht)

[ Voor 3% gewijzigd door JdM op 04-01-2003 00:56 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien kan je wat met deze topics:

Gigabyte GA-7VRXP Probleem
Gigabyte GA-7VRXP Probleem gaat nog verder.
PC sluit na 5 seconden af.
PC sluit na 5 seconden af. (deel 4)

De precieze oplossing van hem weet ik niet meer, maar ik geloof dat zijn moederbord uiteindelijk omgeruild is voor een ander merk en dat toen de problemen over waren. Misschien is die van jou dus ook brak :)

Verwijderd

Topicstarter
Mmm.. moederbord EN cpu zou bij hem brak zijn! Ga ik eens ff m'n AMD XP 1800 testen in een ander moederbord en een AMD Duron 800 testen in het nieuwe Leadtek bord!

Verwijderd

Fans draaien ?
Core al gecontroleerd op breuk ?
Gecontroleerd dat de koeler de koelpasta goed verdeelt over de core en dus niet scheef zit ?
CMOS gereset ?
Boekje nagelopen ?
Fan van koeler al op een andere header van het mobo geprobeerd??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 02:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fans: draaien..
Core: CPU werkt goed in een andere PC, dus is goed (ook na paar x omwisselen doet hij het nogsteeds!)..
Koelpasta: zit (lijkt mij) goed..
CMOS: gereset..
Boekje: gecheckt..
Fan: op andere header werkt ie niet, geeft ie een CPU-FAN error..

Ik zat te denken, het is een Nforce 2 bord en ik las iets over dual-ram ofzo.. Je zou 2 DIMM's tegelijkertijd moeten plaatsen. Ik heb mij laten vertellen dat het ook gewoon met 1 DIMM zou moeten werken! De geheugenbanken zitten als volgt: 2 dicht bij elkaar (DIMM 1 en 2) en eentje iets verder er vanaf (DIMM 3). Ik heb de DIMM al in alle 3 de sloten gehad, maar is dit nog van enige invloed?

Verwijderd

ok. bord retour naar winkel. uitleggen wat je hebt geprobeerd. dan krijg je vast een nieuw bord.

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

geraak je in de bios? Als je zeker bent, dat alles goed is aangesloten, probeer anders eens alle instellingen mbt de veiligheid daar uit te schakelen (dus bij proc > x°; fan < x rpm; ...)
of probeer eens een andere fan

wat dat geheugen betreft: de nforce ondersteunt DualChannel, dit wil zeggen dat je hiermee 2 geheugenoperaties tegelijkertijd kan doen, MAAR hiervoor moet je 2 geheugenlatten hebben, en die dan in slot1 en slot3 steken. Als je zoals in jouw geval maar 1 geheugenlat hebt, werkt alles net hetzelfde als vroeger...
Dit heeft dus niets met jouw probleem te maken.

Wat ook een mogelijkheid is, is dat je geheugen brak is...

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 14:28

CPZ

Kan het niet zo zijn da de onderkant van het moederboord op de verkeerde plaatsen de kast raakt. Hierdoor worden de soldeerpunten van bijvoorbeeld de POWER Button en/of RESET Button kort gesloten. In een grijs verleden heb ik volgens mij ook een keer zoiets aan de hand gehad, na wat sloop werkzaamheden van de kast probleem opgelost.
Het is maar een idee.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb alles getest in een ander AMD systeem, inclusief alle componenten uit dat systeem op mijn nieuw Leadtek bord en de problemen blijven! Neem dus aan dat het moederbord gewoon een D.O.A. is geweest en ga dus maar ff naar m'n leverancier mailen! Gelukkig is dat Wintelco en heb ik goede ervaringen mee :)

Verwijderd

Ik had hetzelfde met mijn Asus P4PE bord... ook na 10 seconden uit. Bleek ATX-test te zijn voor de voeding. Zette de pc daarna weer aan en hij starte gewoon op. Succes.

Verwijderd

had ik ook een jaar geleden .. bleek dat ik kortsluiting had omdat ik de afstandsbusjes vergeten was :X

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
heb je net een systeem upgrade achter de rug? ik had gister bij een vriend ongeveer hetzelfde, bleek de voeding te zijn die het niet trok

Verwijderd

Topicstarter
Tja, heb echt alles verwisseld (net zelfs de voeding), heb het bord uit de kast gehad op zo'n anti-statisch zakje etc. Denk echt dat het het plankje zelf is! Maar heb Wintelco al gesproken, mag hem komen ruilen :)
Pagina: 1