Toon posts:

Inloggen Corebuilder 6000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een corebuilder 6000 werkend en al op de kop kunnen tikken voor 100 euro :). Allemaal leuk en aardig alleen ik ben nogal een n00b op dit gebeid. Staan nu met 3 man te loeren hoe we kunnen inloggen op die bak. We hebben al via een nullmodem kabel geprobeerd die op de com zit aangesloten. De corebuilder geeft zal al aan dat die serial port op 9600 baut draait dus daar zal het niet aanliggen. Stopbits op 1 en datatransport op hardware.

Ik heb er zelf wat pics bij geknald en hoop dat jullie me verder op weg kunnen helpen.

Pics: http://massie.xxplosive.org/core/

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nog een hele mooie zo goed als nieuwe cross-cable liggen. ruilen?

Verwijderd

Je moet dus via een 0-modem kabel verbinding maken via telnet, een ip toewijzen en dan naar http://192.168.0.1 of net wat surfen, en dan kun je alles instellen plus een wachtwoord instellen, dit zou moeten werken...

Verwijderd

smvs schreef op 04 January 2003 @ 00:42:
Ik heb nog een hele mooie zo goed als nieuwe cross-cable liggen. ruilen?
Niet leuk zulke reacties...

Verwijderd

Topicstarter
er zit een 0 modem kabel op aangesloten. hoe kan ik dan een ip toewijzen als ik niet eens kan inloggen? zie foto we hebben serial poort 1 aangesloten.
hoe maak je een verbinding via telnet ?

Verwijderd

Twee maal enter, dan wordt je gevraagd om een user name.
Bij 3com is dit standaard security, als pass vul je ook security in.
Dan kom je in een menu, en daar kun je alles instellen.

Ik zal dadelijk kijken of dat bij dit type soms anders werkt dan de pro-switches

Verwijderd

Topicstarter
hmz dat wil niet echt werken 2 maal op enter ?

Verwijderd

http://support.3com.com/i...s/cb6000/pdf/6ctrlpnl.pdf

Zo stel je het IP in..

deze heb ik overigens gevonden door gewoon 'corebuilder 6000' in te typen op de 3com site, de 3e hit ofzo. Zijn nog tientallen andere hits bij, ik weet zeker dat je de gezochte info daar kunt vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 01:12:
http://support.3com.com/i...s/cb6000/pdf/6ctrlpnl.pdf

Zo stel je het IP in..

deze heb ik overigens gevonden door gewoon 'corebuilder 6000' in te typen op de 3com site, de 3e hit ofzo. Zijn nog tientallen andere hits bij, ik weet zeker dat je de gezochte info daar kunt vinden.
Hmm ja dit hadden we dus al eerder geprobeerd. Er staat in de handleiding dat je dit met de hand kan instellen in het menu. Alleen zodra je het ip wilt gaan wijzigen, staat nu op 000.000.000.000, dan geeft hij een pieptoon(error).

Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar in het hoofdmenu geeft de lcd dit weer: Corebuilder 6000 (Isolated) Weet niet of dit er iets mee te maken heeft dat het ip niet te wijzigen valt? Voor de rest ben ik nog de handleidingen aan het doorspitten.

Corebuilder isolated http://massie.xxplosive.org/core/DSCF0179.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 13:01 . Reden: Pic toegevoegd ]

Verwijderd

Je moet dus een telnet verbinding maken met een 0-modem kabel zoals hier het geval is:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ispierings/mrtg/telnet.jpg

Dan tik je gewoon "ip" in en dan kun je daar je ip opgeven.
En dan kun je hem managen vanaf dat ip.
Ik geloof niet dat dit type nu zoveel afwijkt...

Verwijderd

Topicstarter
als de core geen ip heeft ken je er niet op inloggen via netwerk..
we moeten inloggen met een 0-modumkabel.. dat is bij ons 9 pins serial naar een telefoonplug... op de core.. en dat wil dus niet

Verwijderd

ispierings vertelt toch echt het juiste hoor. nulmodem kabel gebruiken tussen corebuilder en pc/notebook. Telnetten via je comport en dat zou moeten werken. Gebuik HyperTerminal van Windows! (ispierings gebruikt Tera Term)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 16:14:
ispierings vertelt toch echt het juiste hoor. nulmodem kabel gebruiken tussen corebuilder en pc/notebook. Telnetten via je comport en dat zou moeten werken. Gebuik HyperTerminal van Windows! (ispierings gebruikt Tera Term)
Als eerste hadden we ook Hyperterminal gebruikt alleen op de corebuilder zit dus geen consolepoort maar 2 serial poorten en 1 ethernet poort. Aangezien hij dus geen IP heeft moeten we dan met compoort op die bak inloggen. Alleen hij maakt geen verbinding op 1 of andere manier. En we hebben naar mijn weten alle mogelijke instellingen geprobeerd kwa stopbits, bautrate etc. We hebben ook gewoon de bovenste serial poort 1 gepakt zoals in de handleiding staat en met een 0 modemkabel geprobeert (standaard bijgeleverd) verbinding te maken. Maar dit alles mag nog niet baten :( :'(

Ook na verbinding maken 100x op enter rammen werkt ook niet.

Ik ga zo "Kick the console" nog even probere :)

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand de pin ineling van een 9 pins serial naar een rs232(telefoonplugje) ? heb idee dat de kabel niet goed bebind is..

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

[offtopic]Helaas, mijn zoektocht naar een dergelijk beestje voor een dergelijke prijs is niet erg succesvol, wel vond ik Dit wat misschien nog intressant is voor de TS

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-04 11:12
Sorry, hier stond onzin

[ Voor 80% gewijzigd door FatalError op 05-01-2003 13:23 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Je moet echt even beter zoeken hoor, deze info is gewoon echt bij 3com te vinden..

welke poort ben je nu op aan het verbinden? de terminal port of de modem port?

anyways, nog wat documentatie:

corebuilder 6000 administration guide
corebuilder getting started guide <-- staat ok in hoe te connecten
corebuilder operation guide

en de rest van de documentatie:
http://www.3com.com/produ...order=desc&sku=3C6004-001

Goed, ik ben even niet flauw geweest.. als je die 1e module bekijkt (LMM) dan zitten daar de aansluitingen op die je wilt hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/3com1231231.jpg

de bovenste is dus je terminal connectie, de 2e de modem connectie. Hoe hierop aan te sluiten vind je in de 'getting started' guide.

//edit2

de pinout van die RJ-12 terminal port kan ik je zo niet geven, wel kan ik je vertellen dat je met een normaal modem moet kunnen connecten op die modem port.

//edit3

voor die modem connectie heb je wel een 6-kabelige RJ12 naar DB25 connector nodig..

//edit 4

uit de control panel acces guide:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/3com21234123.jpg

Ik denk dus dat je geen administrator acces hebt. Deze staat echter default aan, dus zou het mogelijk moeten zijn dat ding te resetten op zo'n manier dat je er weer bij kunt..

//edit 5

ok, als laatste.. de default pinout voor een RJ12 serieele connectie:
RJ12
1 CTS
2 TX-
3 TX+
4 RX+
5 RX-
6 RTS
Je zou dus zo'n kabel nodig hebben: (van RJ 12 naar DB9)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
RJ12                    DB9 
1 CTS  -------------  7 RTS
3 Tx + -------------  2 Rx         
4 Rx + -------------  3 Tx
6 RTS  -------------  8 CTS

2 TX-   ----+                
5 RX-   ----+-------  5 SG

Dit is dus voor de console port.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 15:46 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19

Predator

Suffers from split brain

NT -> PNS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 16:14:
:? Telnetten over je serieele poort :? Ja, als je er een IP verbinding over hebt liggen.
telnet is een applicatie die over het IP protocol loopt via tcp poort 23.

Wat er hier wordt bedoelt is een Terminal connectie over een serieele kabel. Dat is niets anders dan over enkele kabeltjes een TX / RX signaal te versturen.

Overigens is een NUL modem kabel niet de juiste kabel voor het connecten aan een serieele poort. Ik heb daar thuis een speciale kabel voor. (uit de tijd dat ik met een laptop aan een sinix doos zat te werken=ruim 5 jaar terug)

Verwijderd

bi directioneel moet die kabel zijn, daarmee hyperterminal...
maar als je hem gekocht heb kan je dan niet vragen aan de vorige eigenaar hoe het zit om in te loggen op die bak? misschien weet hij er wel meer van

Verwijderd

eh.. overigens is een nulmodem kabel wel de juiste kabel voor het connecten aan een serieele poort. Het speciale aan een nulmodem kabel is nu juist dat de tx/rx en rts/cts lijnen gecrossed zijn, dit itt. tot een normale serieele kabel..

Telnetten is idd nonsense.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-04 11:12
Het verschilt per switch of je een null-modem of gewone (verlebg)kabel moet gebruiken.
De 3Com's die ik gezien hebben moesten gemanaged worden met n normale (verleng)kabel.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

FatalError schreef op 06 January 2003 @ 21:51:
Het verschilt per switch of je een null-modem of gewone (verlebg)kabel moet gebruiken.
De 3Com's die ik gezien hebben moesten gemanaged worden met n normale (verleng)kabel.
Kijk, da's een heel ander verhaal, mischien dat topicstarter daar wat aan heeft. In dat geval wordt het kabeltje zoals hierboven beschreven iets anders, nl. niet met gecrosste Rx/Tx en Rts/Cts. De uitspraak 'nulmodem is verkeerd voor connecten met serieel' is en blijft echter onzin..

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 03:17:
[...]

Kijk, da's een heel ander verhaal, mischien dat topicstarter daar wat aan heeft. In dat geval wordt het kabeltje zoals hierboven beschreven iets anders, nl. niet met gecrosste Rx/Tx en Rts/Cts. De uitspraak 'nulmodem is verkeerd voor connecten met serieel' is en blijft echter onzin..
MIjn excuses voor deze onzin uitspraak dan... :'(
Maar goed, Cisco serieele connectie is GEEN nulmodem kabel.
galaxy UPS systemen managen gaat NIET met een nulmodem kabel

serieel houd alleen maar in dat de data achter elkaar over de lijn word gegooid. Echter vereisen sommige hardware / terminals ook nog andere lijnen of speciale connecties en dan heb je niets aan een nulmodem kabel.

Maar goed, een nulmodem wordt wel vaak gebruikt voor een standaard serieele connectie. We snappen elkaar wel denk ik.

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

bruto

Druktemaker.

Wij gebruikten altijd gewoon recht toe recht aan kabels voor die zut, dat waren SuperStackies, maar heeft ook gewerkt op een CoreBuilder 3500.
Weet het niet 100% zeker, is al een tijdje geleden :(

The more you know, the more you know you don't know.

Verwijderd

Ik vraag mij af of topicstarter deze discussie nog wel volgt?

Maar goed, voor de volledigheid, hier even het geupdate schema voor die kabel (er van uit gaande dat het idd. een 1-op-1 verbinding is):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
RJ12                    DB9 
6 RTS  -------------  7 RTS
4 Rx + -------------  2 Rx         
3 Tx + -------------  3 Tx
1 CTS  -------------  8 CTS

2 TX-   ----+                
5 RX-   ----+-------  5 SG

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 00:35:
Ik heb gisteren een corebuilder 6000 werkend en al op de kop kunnen tikken voor 100 euro :). Allemaal leuk en aardig alleen ik ben nogal een n00b op dit gebeid. Staan nu met 3 man te loeren hoe we kunnen inloggen op die bak. We hebben al via een nullmodem kabel geprobeerd die op de com zit aangesloten. De corebuilder geeft zal al aan dat die serial port op 9600 baut draait dus daar zal het niet aanliggen. Stopbits op 1 en datatransport op hardware.

Ik heb er zelf wat pics bij geknald en hoop dat jullie me verder op weg kunnen helpen.

Pics: http://massie.xxplosive.org/core/
Datatransport of flow control in het engels moet altijd op NONE staan anders werkt het niet met 3com. Je kabel moet gewoon een null modem kabel zijn in princiepe moet dat werken bij de cb 6000. In iedergeval wel bij de cb9000 en cb7000

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Volg de handleiding, en dan werkt het, voor onze LAN party's moeten wij ook zulke bakken "programmeren" en die zijn gehuurd (dus overal al een beetje geweest). Ik weet niet zeker met 3com maar met sommige Cisco routers/switches kun je de seriele poort uitschakelen, dan zit je wel met een klein probleempje. Kun je de router hardwarematig resetten of draait er al IP op? Als er IP opdraait, achterhaal dan het IP en probeer via je browser te werken of via telnet kan ook soms. Als er niet-standaard instellingen door uw voorganger ingesteld zijn (die bakken zijn hoog-configureerbaar) of een slechte flash-upgrade, kun je proberen via een of ander toetsje achter een of ander klepje hem te resetten. En kun je (aangezien je toch met Windows werkt) niet de 3com network managment software draaien? Ben je zeker dat je je juiste COM poort aanspreekt? COM 1-4, staat ie geactiveerd in zowel BIOS als Windows en natuurlijk de afspraken tussen de 2 (kijk daarvoor naar de handleiding) en werkt een andere pc/kabel uiteindelijk niet?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

weet je wel zeker dat ie 'werkend en al' is als je 'm niet zo 1-2-3 kunt managen :D:D
Je vindt de juiste info zo op de 3com site

Verwijderd

Volgens mij is het apparaat of de topicstarter inmiddels ontploft. Dat, of het ding werkt inmiddels al :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 21:19:
Volgens mij is het apparaat of de topicstarter inmiddels ontploft. Dat, of het ding werkt inmiddels al :P
Nee ik leef nog :) Zijn er nu dus achter gekomen dat de vorige eigenaar een verkeerde kabel had meegegeven. Vermoedelijk voor een cisco router.

Er is nu al een goeie null-modemkabel ergens onderweg en zal een deze dagen wel aankomen. Krijg je van als je een klein gehucht gaat wonen waar ze niks op voorraad hebbe :(
Pagina: 1