Ik weet niet wat er mis is... Zowel mijn bios als de nieuwste versie van asus probe geven aan dat mijn proc 60 graden idle is (morgen doe ik ff burnk7 en maak een record van het hele proces d.m.v. Asus probe). Ik heb nieuwe koelpasta erop gedaan (nog nooit eerder gedaan, maar ik deed het heel dunnetjes en voor bij die lettertjes op mijn proc). Nou had ik eerst een vaag vermoeden dat er iets mis was (hij viel steeds uit), keek in mijn bios en verrek 60 graden. Ik installde de oude versie 2.15. .. van probe en daar was hij 40 (ik denken: valt allemaal wel mee). Net heb ik de nieuwste versie geinstalled en hij geeft ongeveer hetzelfde aan als in de bios 60 graden dus. Wat's wrong.. Ik heb een zalman gold plus. Ik klok niet over... Tell me.. What can i do??
asus probe is niet zo betrouwbaar, probeer liever Motherboard Monitor
hmmmm lezen is ook een vak...
kijk es in z'n sig misschien dat daar wat info over z'n sys staat
It's just a donkey
Ik zou zweren dat het linkje er eerst niet stond.. Maarja..uniquorn schreef op 04 januari 2003 @ 00:40:
hmmmm lezen is ook een vak...
Check idd eens je airflow
[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 04-01-2003 00:43 ]
Verwijderd
wat voor proc is het? p4 of amd?
p4 mag best 60 idle zijn.
is de mijne ook en das doodnormaal.
ik heb hem ooit op 83 gehad (wel wat hoog
) maar ook dat gaf nog helemaal geen problemen.
en AMD is the best zn tip is ook niet verkeerd, die cooler kan best eens te slecht zijn werk doen.
p4 mag best 60 idle zijn.
is de mijne ook en das doodnormaal.
ik heb hem ooit op 83 gehad (wel wat hoog
en AMD is the best zn tip is ook niet verkeerd, die cooler kan best eens te slecht zijn werk doen.
Anyway, koelingkwesties horen eigenlijk in Die-Hard Overclocking & Cooling 
Dat wordt dus een enkeltje [PMG] > [DOC]
Dat wordt dus een enkeltje [PMG] > [DOC]
Verwijderd
zou eigenlijk wel makkelijk zijn als je pics hebt van je pc zit er niks voor je cooler te vervelen of zoiets ??
warmt 60 graden met een zalman hoor je niet vaak zeker niet bij niet overgeklokte systemen en weet je zeker dat het de werkelijke temp is.
of is het wel de juiste koeler voor je proc?
warmt 60 graden met een zalman hoor je niet vaak zeker niet bij niet overgeklokte systemen en weet je zeker dat het de werkelijke temp is.
of is het wel de juiste koeler voor je proc?
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 00:52 ]
check zn sig eens... --> LINK NAAR SPECS
Launching containers into space
Jaja... Ik ging slapen... Ik heb geen fotocamera (kost te veel geld)... Ik heb wel wat plaatjes van Asus probe:
Hier is hij lekker bezig met burnk7 (pas 5 minuten of zo)

En hier is het begin van mijn record (direct na het opstarten van de pc en toen was ik ook direct begonnen met burnk7)

en dit is aan het eind (toen werd het een beetje te heet....
Hier is hij lekker bezig met burnk7 (pas 5 minuten of zo)
En hier is het begin van mijn record (direct na het opstarten van de pc en toen was ik ook direct begonnen met burnk7)
en dit is aan het eind (toen werd het een beetje te heet....
[ Voor 3% gewijzigd door dj_tjerk op 04-01-2003 12:20 ]
huh??????? ahh kijk das beter (had nog spaties in de link staan... ff vervangen voor %20 - jes) En voor het geval: Toen ik stopte met burnk7 viel hij terug naar 61/62 graden... Ben trouwens nog steeds aan het wachten tot de nickname dj_tjerk beschikbaar komt... Die heb ik bijna overal... Gister had ik nog geen niet-gratis-emailadres dus gaf ik maar fjdsfkds@jklfaf.com op. Hoe lang duurt het eigenlijk, als je niet activeert, je verwijdert wordt. Kan ik dan ff van account switchen
[ Voor 158% gewijzigd door dj_tjerk op 04-01-2003 12:28 ]
Verwijderd
Ik heb het probleem ook en ik heb een XP 2000+ en een Volcano 9+coolmod en wordt 65C stresst en idle 60C Denk dat het aan de koelpastalicht of het koelblovk verkeerd om maar heb van daag WC binnen van THA_Mafkees hopelijk en dan wordt het wel lekker koel hope ik
Ik kan mijn koelblok er niet verkeerd op doen (waaier) en ik heb een heel dun laagje koelpaste erop gedaan...
Verwijderd
Ik wel ik heb gewoon standaart koelpasta gebruikt en mijn maat ook
weet dus niet erug goed waar het aan ligt
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem....Met een 1900+ en een Asus A7v333. Is je temp in je BIOS ook 60 graden? Ik had voordat ik een nieuwe BIOS en nieuwe Asusprobe installeerde 47 graden idle ofzo en nu is dat inmiddels 60 graden idle. Ik heb het gevoel dat het aan de BIOS ligt, maar ja. Komende week een nieuwe kast eens kijken wat het dan wordt.
Verwijderd
je kan artic silver 3 proberen maar dat schilt hoogstens 4°CVerwijderd schreef op 04 January 2003 @ 19:56:
Ik wel ik heb gewoon standaart koelpasta gebruikt en mijn maat ookweet dus niet erug goed waar het aan ligt
Verwijderd
Die Temp is nie eens SUPER hoog, is toch een nette werktemp. voor een AMD, zijn nou eenmaal wat heter, maar daar zijn de prestaties ook naar :D:D
ghehe nette werktempVerwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 19:59:
Die Temp is nie eens SUPER hoog, is toch een nette werktemp. voor een AMD, zijn nou eenmaal wat heter, maar daar zijn de prestaties ook naar :D:D
Verwijderd
Jah, je zult er wel een zwaar relaxte cooler op hebben, maar is er voor deze persoon dan echt reden tot paniek??? Heb mijn AMD rond de 90 graden gehad en niks geen vast lopers, ik geef toe dat het nie bevordelijk is voor de levensduur maar als hij omlaag wil met zijn temp. vertel hem wat voor een cool je hebt. en raar hem aanWhieee schreef op 04 January 2003 @ 20:16:
[...]
ghehe nette werktemp![]()
Mijn OC'ed 1600+ (draait nu 1800+) komt stressed niet boven de 51 graden
MET LUCHTKOELING !!!!
Verwijderd
paniek zeker niet maar 40°C idle is toch een mooier getal dan 60°C vind ikVerwijderd schreef op 04 January 2003 @ 20:21:
[...]
knip
maar is er voor deze persoon dan echt reden tot paniek???
knip
* Whieee heeft een Coolermaster DP5-7H53F
Verwijderd
Ik heb ook een atlon 1900 en heb ook het probleem van hoge temperaturen, zo hoog dat de compu soms opnieuw opstart en een hardware moniter error geeft. Wat kan ik daar aan doen, ik las een andere bios?? Hoe???
Of weet iemand een goed cooler???
Ik heb nu een satndaard coolermaster cooler en voldoende pasta....
thanx
R
thanx
R
Wat is voldoende? Net genoeg om je core te bedekken en dat je de lettertjes in je koelblok kan lezen?Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 17:21:
Ik heb ook een atlon 1900 en heb ook het probleem van hoge temperaturen, zo hoog dat de compu soms opnieuw opstart en een hardware moniter error geeft. Wat kan ik daar aan doen, ik las een andere bios?? Hoe???
thanx
R
Of net genoeg om je hele proc + bruggen en waarschijnlijk ook een deel van je mobo te bedekken met een vette laag prut?
[edt] wat voor koeler? Nou een Alpha sink met een delta fan voor performance en HERRIE of een zalman voor fluisterstille koeling maar wat hogere temps... ik zou zeggen kijk de PriceWatch eens door. [/edt]
Voor de topicstarter, zet voor de gein eens een extra fan recht op die zalman koeler. Zal de temp dalen, dan is het airflow-calibratietijd, en als het geen flikker uitmaakt zou ik eens kijken voor een BIOS upgrade.
[ Voor 16% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 07-01-2003 17:51 . Reden: typo :X ]
Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.
Verwijderd
Ik heb niet alles helemaal door gelezen op deze topic.... maar
Heb je zelf al gevoeld of die cooler echt zo heet is?
Ik heb eens gehad op een mobo dat het temp.meet.dingetje stuk was en die gaf steeds waardes rond de 50C... terwijl hij voor gevoel rond lichaams temp. lag.
p.s. probeer niet meteen je vinger er tegen aan te drukken
heb namelijk ook wel eens een poosje met wat minder vingerafdruk capaciteit rondgelopen
Heb je zelf al gevoeld of die cooler echt zo heet is?
Ik heb eens gehad op een mobo dat het temp.meet.dingetje stuk was en die gaf steeds waardes rond de 50C... terwijl hij voor gevoel rond lichaams temp. lag.
p.s. probeer niet meteen je vinger er tegen aan te drukken
heb namelijk ook wel eens een poosje met wat minder vingerafdruk capaciteit rondgelopen
Verwijderd
Heb je eigenlijk al aan het koelblok gevoeld

als die koud is zouk me geen zorgen maken
als die koud is zouk me geen zorgen maken
edit:
Die reactie boven me was er net nog niet
Die reactie boven me was er net nog niet
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 17:57 ]
Verwijderd
mijn XP loopt vast als ie boven de 65 grade komt...
je zou eens de temp van de lucht in je kast moeten opmeten...
(wel op meerdere verschillende plaatsen), zo krijg je een goed idee van of je airflow goed is.
Ik heb pas een airflow test gedaan en dat scheelde een dikke 12 graadjes voor de CPU, 4 graadjes voor de North bridge en 15 grade voor de GPU.
(mijn kast wordt ook veels te warm)
Ik had de zijplaat van m'n bigtower open gedaan, en er een 200mm fan die ENORM veel lucht verplaatst en lawaai maakt in gericht op de hoogte van de cpu.
Ik ga(denk ik) als vaste oplossing een 120mm fan BOVEN in mijn kast maken die lucht eruit zuigt en een 92mm fan die over de GPU en CPU blaast in de zijplaat maken.
je staat verstelt hoe belangrijk airflow is, owwjaah tis ERG fijn als je de specs in het bericht zelf zet. want ik zet ook regelmatig berichten over andere computers waar ik aan bezig ben, en dus is je eigen sisn niet altijd zo betrouwbaar
je zou eens de temp van de lucht in je kast moeten opmeten...
(wel op meerdere verschillende plaatsen), zo krijg je een goed idee van of je airflow goed is.
Ik heb pas een airflow test gedaan en dat scheelde een dikke 12 graadjes voor de CPU, 4 graadjes voor de North bridge en 15 grade voor de GPU.
(mijn kast wordt ook veels te warm)
Ik had de zijplaat van m'n bigtower open gedaan, en er een 200mm fan die ENORM veel lucht verplaatst en lawaai maakt in gericht op de hoogte van de cpu.
Ik ga(denk ik) als vaste oplossing een 120mm fan BOVEN in mijn kast maken die lucht eruit zuigt en een 92mm fan die over de GPU en CPU blaast in de zijplaat maken.
je staat verstelt hoe belangrijk airflow is, owwjaah tis ERG fijn als je de specs in het bericht zelf zet. want ik zet ook regelmatig berichten over andere computers waar ik aan bezig ben, en dus is je eigen sisn niet altijd zo betrouwbaar
Ik zou me er absoluut niet druk om maken. Mijn A7M266 is een van de ASUS moederborden die een afwijking hebben van >10 graden t.o.v. de werkelijkheid (door meerdere die-hards van CME tijdens de OC-Demodagen bevestigd).
Hiermee rekening houdens is de werkelijke temperatuur nog steeds zo'n 50 graden en zelfs dat is redelijk normaal. Beetje expirimenteren met de Zalman kan geen kwaad. Ik haal op een 1.33 mhz wat lagere waarden. (zie specs)
Hiermee rekening houdens is de werkelijke temperatuur nog steeds zo'n 50 graden en zelfs dat is redelijk normaal. Beetje expirimenteren met de Zalman kan geen kwaad. Ik haal op een 1.33 mhz wat lagere waarden. (zie specs)
[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 07-01-2003 18:55 ]
ARME AOW’er
Whieee schreef op 04 januari 2003 @ 20:16:
[...]
ghehe nette werktemp![]()
Mijn OC'ed 1600+ (draait nu 1800+) komt stressed niet boven de 51 graden
MET LUCHTKOELING !!!!
Ja, airflow is inderdaad nuttig, 'k heb ook een 1800+ (maar daar staat het ook echt op) met exact dezelfde cooler. Die wordt rond de 65, maar iedere avond ging'ie naar 85 graden. Ehh?? Na enig nadenken (soms best nuttig): Ach, er bungelt een gordijn recht achter m'n kast
Dit ter illustratie, (en zelfvernedering, vrees ik).
Als je moederbord ook al aan de warme kant zit is dat meestal een hint dat het niet je koeler maar je airflow is.
* G33rt ook dacht ik
1700+@1843+
Ik heb een AMD 1700+ met een Zalman 5100Cu en draai idle toch echt 42 graden en stressend tussen de 49 en de 53.
Zit je waaier verstopt met stof of zo? (scheelt ook een hoop!) en anders toch echt meer flow in je kast creeëren!
Zit je waaier verstopt met stof of zo? (scheelt ook een hoop!) en anders toch echt meer flow in je kast creeëren!
Pagina: 1