Troubles met geheugen in games

Pagina: 1
Acties:

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
hallo, op de PC van mijn buurman is op zogoed als elk programma wel wat aantemerken, en dan vooral met de games Unrealtournament en BF1942
de reden warom ik dit in dit forum zet is omdat het meer een geheugen probleem als een probleem is met de spellen.

het probleem met ut is spontane crashes naar verloop van tijd en als hij schiet ongelovelijke vertragingen in het spel (drops naar 10 fps lijkt het) terwijl zijn FPS toch goed zijn (110 gemiddeld) je noemd dit fenomeen ook wel mouselag
bij die crashes flikkert zijn hele UT engine eruit en krijg je een error van een beeld vol

met Battlefield zijn de laadtijden van een level bijna een minuut en swapt (hangt) zijn PC bij elke snelle beweging die hij maakt (nieuwste versie)
crashes komen in dit spel niet voor

met programmas zoals outlook/msn/wmp/kazaa/photoshop crashed zijn hele PC heel af entoe hoewel hij nu geen fotoshop meer gebruikt op deze pc omdat dat wel heel erg veel crashed.

nou heb ik sterk het gevoel dat dit een geheugen probleem is en wil daar jullie mening over weten.

de PC is een:
AMD XP1800+
256MB DDR (nanya)
Radeon 8500 LE 128mb
MSI KT266 pro (dacht ik)
WinXP home NL SP1 + alle updates
MX300 muisje

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Test het geheugen eens met memtest (http://www.memtest86.com). De test duurt vrij lang, maar dan weet je gelijk vrijwel zeker of het geheugen brak is of niet :)

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
check je hdd of die niet toevallig op cable select staat, probeer eens andere versies van de videodriver, welke 4 in 1 staat erop, is de voeding wel goed, doe eens een geheugentest met Memtest386....

allemaal standaarddingen die vaak wel een oorzaak van een probleem als deze kunnen achterhalen :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Toevoeging: dit programmaatje was gewoon via de Technische PMG FAQ te vinden.. Check verder ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ;)

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
wouter76 schreef op 04 januari 2003 @ 00:30:
check je hdd of die niet toevallig op cable select staat, probeer eens andere versies van de videodriver, welke 4 in 1 staat erop, is de voeding wel goed, doe eens een geheugentest met Memtest386....

allemaal standaarddingen die vaak wel een oorzaak van een probleem als deze kunnen achterhalen :)
HDD gaan we binnekort chekken (draai nu memtest)
videodriver is catalyst 3.0 + directx9
de nieuwste 4in1 van de meuk staat erop
voeding nooit problemen mee gehad (volteges zijn stabiel)

dus ja het kan alleen de reep geheugen of de HDD zijn
thx iig

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Nieuwe via 4in1...als in 4.45? Heb nl net gelezen dat die bij behoorlijk wat mensen voor probs zorgt. Ik raad je aan om 4.43 te proberen....en anders 4.38 (volgens veel mensen een stabiele).

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Dol_Fijn schreef op 04 January 2003 @ 05:19:
Nieuwe via 4in1...als in 4.45? Heb nl net gelezen dat die bij behoorlijk wat mensen voor probs zorgt. Ik raad je aan om 4.43 te proberen....en anders 4.38 (volgens veel mensen een stabiele).
gaan we doen (lo dolfijn kom je weer naar bungalow lan)

* pt0x is FreeLanceR

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
jaja daar was ik weer, heb ff memtest gedaan en die komt uit op 588 fouten, heb een shot gemaakt hoop dat ik die morgen kan unloaden aangezien me batterijen leeg zijn

dit is in de niet uitgebreide test btw, gewoon standaard dus
ik zelf heb er nul, is dit echt heeel erg of valt het nog mee

(wat mij duidelijk lijkt is dat het boven genoemde probleem aan het geheugen ligt)

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
ik shop dit topic ff op

aangezien ik nu nog de tijd heb om terug te gaan naar die winkel met die man
over 3 uur niet meer.

mjah triplepost dan maar :/

[ Voor 11% gewijzigd door pt0x op 07-01-2003 13:07 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat denk je? Die paar fouten in een geheugenreepje? Dat kan natuurlijk niet hé. Alles moet 100% perfect en stabiel zijn.. Inruilen dat ding dus :)

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/j.persson/screenshots/DSC00023.jpg

Do I need to say more ?
we gaan zo geheugen ruilen
Pagina: 1