Toon posts:

Thin Clients [HELP]

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met het plannen en onderzoeken om een netwerk in een gezondheidscentrum aan te leggen.
Nu zou ik voor de "normale" werkstations/desktops kunnen gaan maar mijn oog viel op de Thin Clients.

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit nu precies werkt en/of waar ik hier informatie kan vinden (links en dergelijke)?
Het systeem wat er gebruikt word werkt via een database (SQL variant volgens mij)

Voorbeeld:
Het gaat om een veel grotere situatie maar als simpel netwerk.
1 server, 4 clients en 1 switch.
Hoe zou ik dit kunnen realiseren?
hiermee bedoel ik dus welk OS ik op de server zou moeten draaien en of er additionele software bij komt kijken.

Alvast hartelijk bedankt voor alle hulp.

Met vriendelijke groeten,

Maarten

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Heel bot gesteld, en ervan uitgaande dat er voldoende kennis aanwezig is, zou ik zeggen, alles wat oner SQL werkt kan ook onder PostgreSQL of MySQL draaien, en dus onder linux... Ik denk dat je qua systeemeisen voor een server met linux nogal wat lager uitkomt dat voor een server met een windows variant...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kippenijzer schreef op 04 januari 2003 @ 00:31:
Heel bot gesteld, en ervan uitgaande dat er voldoende kennis aanwezig is, zou ik zeggen, alles wat oner SQL werkt kan ook onder PostgreSQL of MySQL draaien, en dus onder linux... Ik denk dat je qua systeemeisen voor een server met linux nogal wat lager uitkomt dat voor een server met een windows variant...
En wat heeft dat met "thin clients" te maken?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

het hele thin client principe gaat ervan uit dat de applicatie-processen draaien op de server, en de client alleen invoer/uitvoer voor zo'n rekening neemt. Wil je windows als OS gebruiken, dan kun je kijken naar terminal services (MS) of Citrix ($$$).

Linux is idd. ook geschikt (misschien zelfs wel meer) als server voor thin-clients, echter moeten dan wel je servertoepassingen beschikbaar zijn in linux-variant.

Je wil meer info: bij google vond ik door zoeken op thin client al 5 producenten en 3 gebruikersgroepen.

Overigens begrijp ik niet helemaal waarom je de database-toepassing specifiek noemt, immers bij een thin-client principe is de applicatie niet echt van belang. Het mag zelfs een stand-alone app. zijn, zolang hij maar multi-user is. Client/Server applicaties en thin clients zijn verschillende begrippen.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Leuk voorbeeldje:

Bij ons op het werk zijn we over gestapt van 80 laptops en per vestiging 1 isdn verbinding naar een citrixomgeving met dsl lijnen.
"Vroeger" konden we de database 1x per dag synchroniseren dmv dialup en waren er veel storingen met de laptops.

Uit kostenoverweging, onderhoud clients, afschrijving daarop, en het constant bijwerken van het systeem hebben we gekozen voor thin clients.
Wij draaien een Autocad applicatie op 12 servers, de clients connecten via de dsl lijnen en een loadballancer naar de servers.

Die clients zijn niks meer of minder dan een mini kastje zonder hd/cdrom/diskdrive.
"Wyse" is een bekende op dit gebied en je vind er ook wel enige uitleg.
Ook kun je dmv software een client installeren op bv win98.
Je hebt dan genoeg aan een p200 omdat de pc dan alleen de in- en uitvoer hoeft te doen, de rest doet de server.

Terminalserver en Citrix zijn bekende manieren om een client/server omgeving te maken.
Terminalserver is iets minder uitgebreid dan Citrix, maar de laatste is dan ook erg $$$...

Dit is misschien een beetje ruwe uitleg van jouw vraag, maar ik hoop dat het een beetje duidelijker is geworden.

Edit: Nog een pic gevonden van de terminal die wij gebruiken:
Zit alleen een aan/uit knop op, ideaal voor irritante verkopers! >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.wyse.com/images/3200hero216x280.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door arjants op 04-01-2003 01:37 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk om Office (Word, Excel etc.) te draaien met thin clients?

En hoe zit het met CD-ROM's die moeten worden gebruikt? Is er een applicatie die die cd's op de server zet en die je dan kunt opvragen vanaf een thin client?

Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 09:41:
Is het ook mogelijk om Office (Word, Excel etc.) te draaien met thin clients?

En hoe zit het met CD-ROM's die moeten worden gebruikt? Is er een applicatie die die cd's op de server zet en die je dan kunt opvragen vanaf een thin client?

Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe.
alles wat onder windows draait kan draaien op je thin clients (technisch gezien draait de applicatie op de server, de clients zelf geven alleen het scherm weer)

cdrom's stop je gewoon in een cd-tower en mount je dan als netwerk drive (thinclients hebben over het algemeen geen cdrom speler)

A wise man's life is based around fuck you

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

Predator

Suffers from split brain

Thin Clients: hoe en wat:

Daar stonden zowat al je vragen al in.
EERST zelf zoeken

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.