Ik heb een Liteonit LTR - 48125S cd-brander, Windows XP wil op de een of andere manier de drive als PI0 drive installeren terwijl de drive wel Ultra-DMA mode 2 ondersteunt.
Ultra-DMA staat in de Bios op auto heb verder alleen de mogelijkheid dit op auto te zetten. Het vreemde is dat de DVD speler die als secundairy slave zit aangesloten wel gewoon in DMA draait en de driver van SIS wel aangeeft dat de drive U-DMA ondersteunt.
Ik heb trouwens ook al geprobeerd de drive werkend te krijgen zonder de DVD speler of op de primairy ide maar zonder effect.
Mijn systeem:
P4 2,53
Biostar P4SDQ moederbord met SIS 651 chipset
512 MB DDR geheugen
NIVIDIA GeForce 4 MX 440
Primairy master : WD-800BB Harddisk UDMA mode 5
Secundary master : LITE-ON ltr-48125S PI0 mode 4-->Nieuwse firmware al geinstalleerd
Secundary slave : HITACHI DVD-ROM GD-7500 UDMA mode 2
Wat kan ik doen om het probleem op te lossen?
Ik heb gelezen dat het mogelijk is de firmware van de CDRW aan te passen naar een ander type zodat hij ook sneller is, zou dit het probleem kunnen verhelpen?
Ultra-DMA staat in de Bios op auto heb verder alleen de mogelijkheid dit op auto te zetten. Het vreemde is dat de DVD speler die als secundairy slave zit aangesloten wel gewoon in DMA draait en de driver van SIS wel aangeeft dat de drive U-DMA ondersteunt.
Ik heb trouwens ook al geprobeerd de drive werkend te krijgen zonder de DVD speler of op de primairy ide maar zonder effect.
Mijn systeem:
P4 2,53
Biostar P4SDQ moederbord met SIS 651 chipset
512 MB DDR geheugen
NIVIDIA GeForce 4 MX 440
Primairy master : WD-800BB Harddisk UDMA mode 5
Secundary master : LITE-ON ltr-48125S PI0 mode 4-->Nieuwse firmware al geinstalleerd
Secundary slave : HITACHI DVD-ROM GD-7500 UDMA mode 2
Wat kan ik doen om het probleem op te lossen?
Ik heb gelezen dat het mogelijk is de firmware van de CDRW aan te passen naar een ander type zodat hij ook sneller is, zou dit het probleem kunnen verhelpen?