Toon posts:

Temperatuur van een XP2000+ met Zalman CNPS6000CU?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Mensen,

Wat zou mijn temperatuur van mijn cpu zijn als ik er een Zalmann CNPS6000CU Socket A op zou zetten? Ik heb een MSI KT4V Ultra 400 mobo _/-\o_ met een Atlhon xp 2000+. Ik heb nu een f*cked op koeler en heb stressed een temp van 71 graden idle ongeveer 56 graden :'(

Ps: ik heb al gekeken in de search maar ik kan er niet echt uithalen rond welke temp ik zou zitten.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Wat voor koeler zit er nu op?
Met een standard boxed AMD koelertje hoort ie tussen de 50 en 60 uit te komen (stressed)
Is je kast wel groot genoeg en zitten er nietveel wirwarren van kabels voor enzo?
Hoeveel hardeschijven?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FF topictitel opgeleukt :)

Ik ben ook wel benieuwd BTW, 'k zoek nog een leuke koeler voor mijn XP :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Pollewob
  • Niet online
Dat is niet echt te voorspellen. Ligt natuurlijk ook aan dingen als de airflow in je kast en wat je nog meer aan warmtemakende onderdelen in de kast hebt hangen :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk ook dat het niet echt te voorspellen is trouwens, je kunt beter reviews lezen welke koeler het beste presteert en hopelijk zit jouw baggerkoeler daarbij zodat je vergelijkingsmateriaal hebt :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

lol, 4x adjes/modjes achter elkaar :D

Ontopic:

Hij zou stressed niet boven de 55°C uit moeten komen, want dat doet de AMD 1800 van mijn broertje ook niet met precies dezelfde koeler

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 00:27 . Reden: jaja, Nederlands is soms moeilijk :P ]

Verwijderd

Topicstarter
er zit nu z'n standaard koelertje op ( maakt ook zo'n klere herrie) En een rotzooi is het niet binnen heb er net rounded ide kabels inzitten :). Verder heb ik een hd en ik heb een midikast met aan allebei de kanten een stuk of 6 sleufjes zodat de warmte goed weg kan.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Grrrrrene schreef op 04 januari 2003 @ 00:21:
FF topictitel opgeleukt :)

Ik ben ook wel benieuwd BTW, 'k zoek nog een leuke koeler voor mijn XP :)

Tja, wat is 'leuk'.
Wil je een koeler die er leuk uitziet, wil je een extreem stille koeler, of juist niet :?

Met Zalman heb ik zelf niet zulke goede ervaringen, ze zijn wel redelijk stil maar de temperatuur wordt er niet beter van dan met een el cheapo koelertje.

Ik heb bij paQ een Coolermaster geplaats, weet niet meer welk type. Hij stond op hun website en was eentje met zo laag mogelijk decibel (weinig geluid).
Tot mijn eigen verbazing was ie inderdaad heel erg stil en hij kreeg de CPU ook nog een paar graden koeler dan met de oude koeler (cheapo).

Ik gebruik zelf een Alpha 8045 heatsink. Wordt met 4 schroeven op het moederbord bevestigd. Daarop heb ik nu een Papst NGL8025 (geloofik?) 80x80 fan zitten. Koelt goed en hoor je zo goed als niet.
Maar bij een XP 2400+ oid moet hier natuurlijk weer een andere fan op.

Het liefst dan een fan adapter naar 120x120, en dan een grote fan plaatsen. Hoe groter, hoe langzamer, hoe stiller.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:54

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

temp hangt af van hoe hard je de fan laat draaien en hoeveel airflov je hebt
is dus niet veel zinnigs over te zeggen zonder verdere info

It's just a donkey

Verwijderd

Zelf heb ik ook een Zalman koeler op mijn 2600+ zitten en koelt perfect.
Zie mijn specificaties voor meer info.

Stressed komt hij absoluut niet hoger dan 47 graden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 00:33 ]

Verwijderd

Ik heb een XP2000+ Met een ThermalTake 7+ (Op zn Laagste stand) met mn kast open

en mn CPU is idle: 42°
Ze worden wel heet die XP's

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Koeling/temperatuurkwesties horen in Die-Hard Overclocking & Cooling B)

[PMG] > [DOC]

Edit: Soepriem, da's offtopic.. Hier heeft de topicstarter niet veel aan.. :/

[ Voor 29% gewijzigd door BalusC op 04-01-2003 00:48 ]

Verwijderd

koeler eraf, artic silver en dunnetjes op, koeler er weer mooi opzetten, zorgen dat je flink wat outtake fans erin hebt zitten en meet is opnieuw ;) | edit: <- ow wacht dit is overbodig ;P je praat hier over je oude fan

wat ik trouwens nog altijd een beter idee vind alle "stille koel oplossing" is een slk800 plus een pabst fan, als ik me thermaltake fan op 2800 rpm zet en dan ook vrijwel onhoorbaar is wordt mijn cpu idle 32 graden en stressed 41, op full speed wordt ie 28 idle en 37 stressed, dus ik begrijp die hele zalman rage niet echt ;)

en je temps; dat is moeilijk te zeggen, hangt dus van je outtake van je kast af etc etc, 40/45 ofzo?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 01:32 ]

Verwijderd

Die waaiers van Zalman zijn niet echte koelings monsters, de 5500/5600 serie koelt eigenlijk beter, en een grote Alpha of Swift zal het echt beter doen als het je om de koelings resultaten gaat.

Zelfs een Spire Super/Falcon/Whisper Rock is eigenlijk al beter .. ;)

(Temzij je een Delta 120HP in je kast zet .... :D )

Verwijderd

dit vind ik interessant ik heb m net besteld en ook voor n xp2000, belangrijk bij zalman is echt AIRFLOW. thats the keyword. als die goed is dan zijn de prestaties ook goed. voor n koeler die je niet hoort that is. want je gaat voor stilte he neit voor prestaties vergeet dat niet....

• ransbal
  • Laatst online: 18-02 16:30
op mijn xp2000 heb ik een zalman cnp3100ps zitten. De bijgeleverde zalman 92mm fan heb ik op 7 volt draaien als enige casefan. De 3100 koel ik vervolgens met een 12 cm papst fan op 12 volt. De temps die ik haal zijn 42 graden idle en 48 graden stressed, best wel oké temps dacht ik zo :)

• Boeie
  • Laatst online: 18-02 22:46
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 01:45:
Die waaiers van Zalman zijn niet echte koelings monsters, de 5500/5600 serie koelt eigenlijk beter, en een grote Alpha of Swift zal het echt beter doen als het je om de koelings resultaten gaat.
welke 5500/5600 serie? ik kan ze niet vinden op de zalmansite...

btw, die nieuwe cnps7000-cu voor AMD hammer, zou die ook op een XP passen? :)

Verwijderd

mijn XP 2000 wordt 58 stressed en 49 idle met zalman 6000cu op de laagste stand.

Ik zeg er wel bij dat 4 outtake fans (twee voeding en 2 casefan) en twee intake fans allemaal op de laagste stand..

Ik vind het een respectabele temp voor het geluid wat het maakt. Ik hoor de voeding het best.

mijn pc staat wel weer ingebpuwd in een kast (voorkant alleen vrij)

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
mijn xp1700+@1600 draait 40 idle en 45 stressed met AS3 en 1 intakefan en 2 outtake + een enermax dualfand ding

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Verwijderd

mijn xp 2000+ met zalman cnps 3100 gold wordt toch echt niet warmer dan 37 graden idke en 40 graden stressed.

Niks mis met zalman.

Sinds vandaag ook de trotse bezitter van een zalman zm80 vga koeler, en ben er zwaar tevreden over :)

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 00:40:
mijn XP 2000 wordt 58 stressed en 49 idle met zalman 6000cu op de laagste stand.

Ik zeg er wel bij dat 4 outtake fans (twee voeding en 2 casefan) en twee intake fans allemaal op de laagste stand..

Ik vind het een respectabele temp voor het geluid wat het maakt. Ik hoor de voeding het best.

mijn pc staat wel weer ingebpuwd in een kast (voorkant alleen vrij)
Ik heb ook een vergelijkende opstelling. Mijn XP2000 wordt ook op 60 graden stressed gehouden met de 6000CU Zalman op de laagste stand. Ik ben er ook tevreden mee. Hij draaid op een Asus KT333 bord en iets overklokt... ± 1710 Mhz.

Verwijderd

ik had ook zalman 6000AlCu en athlon xp 2000+
Niet Oc'ed draaide dat aan 42°

Zalman aan 'zwaartse' stand + twee 80mm casefans van PAPST // Rounded IDE kabels,...
kortom zoveel mogelijk voor beste airflow

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 00:49 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

De 5500/5600 is voor P IV :X

Maar alles hangt inderdaad af van je casetemp en je airflow. Als je een redelijke airflow hebt kom je _denk ik_ rond 50° stressed uit.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:02

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 01:45:

Zelfs een Spire Super/Falcon/Whisper Rock is eigenlijk al beter .. ;)
Ik heb zelf een Spire FalconRock II op een AThlon XP 2000+ (oc 141x12,5), en Asus Probe geeft een temp aan van ong. 32C. Na een potje Rogue Spear (sorry.. enigste spel wat al op m'n nieuwe PC staat) kom ik op 35C.

BIOS geeft trouwens altijd rond de 20 en 22C aan. Dus hoe betrouwbaar al die metingen zijn weet ik niet. Niet erg, heb ik zo'n vermoeden.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Een 2000+ is één van de warmste XP's (verstookt 78 Watt aan warmte), dus die temps lijken me zeer irrealistisch. Je hebt vast een A7Vxxx?

[ Voor 5% gewijzigd door Steve op 05-01-2003 01:16 ]

Verwijderd

• dupke30
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09-2023

dupke30

You Like That!!!

lordsnow schreef op 05 January 2003 @ 01:00:
[...]

Ik heb zelf een Spire FalconRock II op een AThlon XP 2000+ (oc 141x12,5), en Asus Probe geeft een temp aan van ong. 32C. Na een potje Rogue Spear (sorry.. enigste spel wat al op m'n nieuwe PC staat) kom ik op 35C.

BIOS geeft trouwens altijd rond de 20 en 22C aan. Dus hoe betrouwbaar al die metingen zijn weet ik niet. Niet erg, heb ik zo'n vermoeden.
Hier worden de cpu temps. gevraagt:S niet de MoBo temp:D

signature

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Energieopname is niet hetzelfde als warmteontwikkeling.. Ze worden wel beide in Watt uitgedrukt.
dupke30 schreef op 05 januari 2003 @ 01:45:
[...]

Hier worden de cpu temps. gevraagt:S niet de MoBo temp:D
:D

[ Voor 48% gewijzigd door Steve op 05-01-2003 01:53 ]

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Jupiler: ik neem aan dat je 't tegen mij hebt? Ik heb net een Asus A7N8X.

M'n case is trouwens de Antec SX1040II Black. Daar zitten dus 3 fans in (1 van de voeding, recht boven de CPU) om alles te koelen.

Maar toch.. ik vindt 't nog steeds sterk dat ik maar temps heb van 32C. Daarentegen, als ik m'n fingers tegen het koelblok hou voelt 't nauwelijks warm aan.

::edit::
*lichtje gaat aan* Hey... wacht 's. Lichaams temperatuur is toch 37C? Dus als 't ietjes warmer aanvoelt dan zou de temperatuur ietsje hoger moeten liggen? Toch?

dupke30:
Grapjas :P De temps die ik gaf zijn m'n CPU temps (tenminste, volgens Asus Probe). Die van m'n mobo is 27 / 28C. (20C volgens BIOS).

[ Voor 46% gewijzigd door lordsnow op 05-01-2003 02:07 ]

Verwijderd

Je moet ff kijken of je fan van die 6000 wel draait. Ik heb het ook gehad en toen bleek dat mn regelaar naar beneden was gevallen en heeft mn pwr aansluiting eruit getrokken

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Asus borden hebben wel vaker verkeerde tempsensors, dus het zou kunnen dat de temps verkeerd zijn.

En die theorie van lichaamstemperatuur gaat niet echt op... Vergeet niet dat dat de fan lucht blaast op je vinger, waardoor het kouder aanvoelt.

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Dat hoor ik wel vaker, over Asus mobo's. Dan vraag je je toch af waarom dat zo is. Ik neem aan dat Asus dat ook weet. Vaag hoor.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik vind het zelf even vaag als jij.

Maar ja, MSI weet ook dat hun condensators vaak lekken... En IBM weet ook dat hun schijven een hoog percentage uitval hebben.

Verwijderd

lordsnow schreef op 05 January 2003 @ 01:57:
*lichtje gaat aan* Hey... wacht 's. Lichaamstemperatuur is toch 37C? Dus als 't ietjes warmer aanvoelt dan zou de temperatuur ietsje hoger moeten liggen? Toch?
Uhh,
als je met een mes de boel eerst opnlegt ja.. ;)

Huidtemp is dacht ik ca. 23-25 graden normaal.

Verwijderd

met zalmann haal ik met m'n 2000+
47° idle en 51° stressed NIET OVERCLOCKED!!!
bij overclock naar +-1780mhz deed hij 55° - 60°

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:29
ik heb op mijn XP2000+ een standaard coolermaster koeler en stressed wordt die tussen de 55 en 60 graden. idle rond de 50. ik heb er ook nog eens 2 extra casefans bij (1 outlet en 1 voorin, speciaal in het front onderin nog een luchtgat gemaakt).

ik weet dat het aso-temperaturen zijn maar ik krijg hem gewoon niet koeler echt bijzonder irritant.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Tsjah als we gaan opscheppen :

ik heb een TB1333@1500 @ VCore=1.92 38 Celcius idle 45 stressed case op 19-22
Swift MC462 met Delta MP op ca.9 Volt.

Dat heeft allemaal weinig zin zo.

Wil je mooi omdat je PC op het bureau staat, met een venster in de kast -> Zalman waaier koeler.
Heb je dat miet, dan zijn er betere en/of goedkopere oplossingen.

Verwijderd

Mhmm, ik zal eerst eens kijken of je cooler je core wel goed raakt, want normaal gesproken als de temp. zo hoog is zal je de warmte moeten voelen. Maar normaal is het zowieso niet, ik zit met mijn Zalman CNPS5100 @ 47 C met een XP2000 @ 1850 _/-\o_

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik ga ook maar eens opscheppen... P III 800 @ 1000 (166 FSB) steeds op kamertemp (met luchtkoeling). Wie doet beter?

• Rickstah
  • Laatst online: 01-09-2025
Jupiler schreef op 05 januari 2003 @ 01:15:
Een 2000+ is één van de warmste XP's (verstookt 78 Watt aan warmte), dus die temps lijken me zeer irrealistisch. Je hebt vast een A7Vxxx?
is daar nix aan te doen?

minder volt geven?! nu is de vcore 1.76v als ik me niet vergis..

als je die lager laat lopen, moet toch schelen?! of trekt ie dat dan niet?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Soms loopt ie wel stabiel op een lagere spanning ja, het is iig het proberen waard.

Verwijderd

Jupiler schreef op 05 January 2003 @ 19:51:
Ik ga ook maar eens opscheppen... P III 800 @ 1000 (166 FSB) steeds op kamertemp (met luchtkoeling). Wie doet beter?
offtopic:
Duron 1Ghz: 1140Mhz@152fsb ;) met een Justcooler heatsink en 80x80 fan. 39°C

Verwijderd

lekker zinvol allemaal opscheppen over totaal andere cpu / koeler combo's :S

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het uit of je zonder of met regelaar ertussen koelt? Bv: als je de regelaar helemaal open zet draait hij dan op net zo veel toeren als zonder regelaar :?

Verwijderd

Volgens mij wel ja. Ze hebben twee systemen gehad zover ik weet.

1 met een potmeter, voluit is 12 Volt
1 met een drie standen schakelaar net als de Silverdo. Twee standen met een weerstand er tussen, de derde direct.

• uniquorn
  • Laatst online: 16:54

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

ik heb btw ook een 6000cu op een XP 1800+ (non-oc) draaien en op 1700 toeren (ongeveer) leest de A7V8x 58 graden (stressed met asus-probe) zonder verdere airflow

It's just a donkey

Verwijderd

ik heb een ALPHA PAL8045, met een vrij krachtige Ys-Tech fan, stressed is mn XP2000 hoog in de 50 en idle kan ik em wel op de hoge 30ers krijgen.

btw stressed, met CPU-Burn ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 13:16 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb hem stressed op 57graden met et retail coolertje van Coolermaster, met deze airflow:
Fludizz in "Is dit een goede airflow?"
ik vind dat ie veel te hoog zit, zit dus ook aan Zalman te denken (liefst WC, maarja garantie he :/ )
Pagina: 1