OK... ik heb een Asus P2B moederbord (slot 1) in mn workstation liggen. Daarop zat een P2 350 MHz CPU. Dat werkte allemaal goed.
Toen heb ik uit een andere pc (compaq) een P2 400 MHz cpu gehaald en in mijn Asus P2B gestoken. Jumpers op het moederbord goed gezet en geboot.
Hij herkende dat het een P2 400 MHz was dus das mooi.
Zodra die Windows 2000 Pro wilde laden (het scherm met de blauwe laadbalk) crasht hij, als de laadbalk net 2 blokjes verder is dan het begin.
Dan geeft hij een blauw stop scherm met de volgende tekst :
Heb toen op aanraden van iemand geprobeerd Windows 2000 Pro opnieuw te installeren, dit zou weleens kunne werken. Maar tijdens de installatie gaf hij wederom eerst datzelfde blauwe scherm of als hij wel normaal doorging, kon hij geen bestanden kopiëren vanaf de CD, terwijl de CD wel goed is.
Mijn bios was toen
Dit ging succesvol.
Bios goed ingesteld en opnieuw Windows 2000 Pro geprobeerd te installeren. Wederom kreeg ik of dat befaamde blauwe scherm weer, of dat hij bestanden niet kon kopiëren.
Heb toen de 350 MHz cpu er weer terug ingezet, de jumpers goed gezet en wederom geprobeerd Windows 2000 Pro te installeren, maar ook nu kreeg ik weer dat blauwe scherm.
Ik ben nu echt radeloos, hij werkt nu totaal _NIET_ meer. Ik snap niet hoe dit kan. Het mobo kan P2 450 MHz maximaal aan.
Als ik geweten had dat het zulke problemen zou geven was ik er niet ana begonnen
Weet iemand hier raad mee dan zou ik _heel_ erg dankbaar zijn. Hopelijk was dit verhaal een beetje duidelijk, heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk te zijn.
Alvast bedankt van een radeloze mede-GoT-ter !!!
Toen heb ik uit een andere pc (compaq) een P2 400 MHz cpu gehaald en in mijn Asus P2B gestoken. Jumpers op het moederbord goed gezet en geboot.
Hij herkende dat het een P2 400 MHz was dus das mooi.
Zodra die Windows 2000 Pro wilde laden (het scherm met de blauwe laadbalk) crasht hij, als de laadbalk net 2 blokjes verder is dan het begin.
Dan geeft hij een blauw stop scherm met de volgende tekst :
Heb toen de 350 MHz cpu er terug ingezet, de jumpers goed gezet en wederom kreeg hij bij het booten dat blauwe scherm. Ik heb toen de 400 MHz cpu er weer terug ingezet en de jumpers goed gezet.*** STOP: 0x000000A5 (0x00000001,0x8187FE88,0x00000000,0x000000)
Het ACPI-BIOS in dit systeem komt niet volledig overeen met de ACPI-specificatie. Lees README.TXT voor mogelijke omzeilingen van het probleem. U kunt ook contact opnemen met de leverancier van dit systeem voor een bijgewerkt BIOS, of de website http://www.hardware-update.com bezoeken voor een eventueel beschikbaar nieuw BIOS.
Het BIOS is dit systeem is niet volledig geschikt voor ACPI. Neem contact op met de leverancier van het systeem of bezoek de website http://www.hardware-update.com voor een bijgewerkt BIOS. Als u geen bijgewerkt BIOS kunt krijgen, of het nieuwste BIOS van de leverancier is niet geschikt voor ACPI, kunt u de ACPI-modus uitschakelen tijdens de tekstmodus van Setup. Druk hiervoor op F7 als u wordt gevraagd om stuurprogramma's voor opslag te installeren. U krijgt geen melding dat F7 is ingedrukt, maar ACPI wordt wel uitgeschakeld, zodat u kunt doorgaan met de installatie.
Heb toen op aanraden van iemand geprobeerd Windows 2000 Pro opnieuw te installeren, dit zou weleens kunne werken. Maar tijdens de installatie gaf hij wederom eerst datzelfde blauwe scherm of als hij wel normaal doorging, kon hij geen bestanden kopiëren vanaf de CD, terwijl de CD wel goed is.
Mijn bios was toen
en heb dit toen geupdate op aanraden van een vriend naar de nieuwste versie vanaf de Asus Site met versie 1012.Asus P2B ACPI Bios Revision 1007
Dit ging succesvol.
Bios goed ingesteld en opnieuw Windows 2000 Pro geprobeerd te installeren. Wederom kreeg ik of dat befaamde blauwe scherm weer, of dat hij bestanden niet kon kopiëren.
Heb toen de 350 MHz cpu er weer terug ingezet, de jumpers goed gezet en wederom geprobeerd Windows 2000 Pro te installeren, maar ook nu kreeg ik weer dat blauwe scherm.
Ik ben nu echt radeloos, hij werkt nu totaal _NIET_ meer. Ik snap niet hoe dit kan. Het mobo kan P2 450 MHz maximaal aan.
Als ik geweten had dat het zulke problemen zou geven was ik er niet ana begonnen
Weet iemand hier raad mee dan zou ik _heel_ erg dankbaar zijn. Hopelijk was dit verhaal een beetje duidelijk, heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk te zijn.
Alvast bedankt van een radeloze mede-GoT-ter !!!